Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det farlig å bygge for mange forventninger til noen man ikke har møtt, men kun skrevet over via Internett. Hvilke punkter bør man ha klart før man fortsetter å skrive med hverandre. Det kan raskt skje at man skriver og gir for mange informasjoner, ja, til og med før man har sett en person. Og i det hele tatt ikke ringt til hverandre engang, kanskje sett et bilde. 

Erfaringer?

Når stopper man evt? 

Er nettdating skummel sport?

Anonymkode: a412b...168

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns ikke nett dating er skummelt. Har enda til gode å møte noen jeg syns var skummel. Ja jeg har bestandig forventning hvis d er noen jeg har pratet med over tid. Da blir jeg bare sååå nyskjerrig på hvordan de er i virkeligheten😊. Er når man møtes min finner ut om kjemien man følte online fortsatt er der. Jeg tenker ikke så mye lengre enn dit. Man finner fort ut om man vil møtes igjen. Gjør d enklest mulig. Ikke stå klar med sjekk lista for ett forhold da vil vel de fleste få kalde føtter. Man må la d gå som d går. Ta seg tid til å bli kjent hvis man føler for det. Liker man hverandre vil man også automatisk ville møtes igjen. Noen trenger og lang tid på å finne ut om dette er noe å satse på eller ikke. Skynd seg sakte og gjør d enklest mulig har jeg troa på👍🏻☺️👍🏻

Anonymkode: 62f36...e0c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, risikoen er veldig stor for at man blir skuffet når man møter personen etter å ha bygd opp forventningene til å bli umenneskelig høye. Derfor bør man møte noen så fort som mulig. Problemet er nok ikke at man gir for mye informasjon, problemet er at den kjemien og nærheten man kan oppleve på nett kan gjøre at man blir skuffet når man møter noen i det virkelige liv fordi man fort blir litt sjenert når man tilslutt møter den personen og at man da ikke greier å gjenskape den kjemien sånn helt med det første. Mange kan også oppleve at de har kjemi med noen over nett, og så møter man personen i virkeligheten og det er absolutt null kjemi eller noe som helst. 

Nettdating er ikke skummelt i forhold til at du dør ikke av å bli avvist av noen, og det er ofte nødvendig i dagens samfunn om man skal finne seg en partner. 

Jeg har selv pratet i over 1 mnd med en fyr jeg ikke kommer til å møte på sannsynligvis et par-tre måneder på grunn av jobb, ferie og at vi bor et godt stykke fra hverandre. Jeg liker han utrolig godt og han liker meg utrolig godt, og problemet som da oppstår er at man dagdrømmer om den personen og så blir forventningene for store. Jeg vet at han er en bra fyr fordi vi har felles venner, men han vet ikke at vi har felles venner, så jeg vet ikke om han kommer til å like meg i virkeligheten. Det er ikke utseendet som er bekymringen, for vi har jo sett hverandre på masse bilder og videoer osv. Bekymringen er jo om han kommer til å like meg som person og om vi passer sammen i det store og det hele. Det er veldig kjipt å bruke 3-4 måneder på å snakke med noen man finner ut at det ikke funker med. 

Anonymkode: c4a25...6bc

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker han utrolig godt og han liker meg utrolig godt

Er det basert kun på skriving med hverandre? er det ikke den største fellen man kan gjøre?

Eller har dere ringt til hverandre i det hele tatt?

og hvorfor er det en stor terskel å ringe for noen?

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det basert kun på skriving med hverandre? er det ikke den største fellen man kan gjøre?

Eller har dere ringt til hverandre i det hele tatt?

og hvorfor er det en stor terskel å ringe for noen?

Ja, vi har skrevet daglig med hverandre i 1 mnd og basert på det liker vi hverandre utrolig godt. Om det er en feil så liker vi fortsatt hverandre, så det er det ikke så mye å gjøre med. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, vi har skrevet daglig med hverandre i 1 mnd og basert på det liker vi hverandre utrolig godt. Om det er en feil så liker vi fortsatt hverandre, så det er det ikke så mye å gjøre med. 

Da er vel dette et prakt eksemplar hvordan bygge forventninger til en som man ikke har møtt, så håper ikke det finnes noen fallgruver i denne "relasjonen". 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det kan være farlig, ja. Du får vel et slags ''bilde'' i hodet om hvordan personen er, men hva om det ikke stemmer i det hele tatt. Hva om du finner ut noe du ikke liker ved personen? Tror det er greit å ha små forventninger til mennesker fra nettet som man ikke kjenner så godt eller har møtt.

Anonymkode: 1d8db...075

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er vel dette et prakt eksemplar hvordan bygge forventninger til en som man ikke har møtt, så håper ikke det finnes noen fallgruver i denne "relasjonen". 

Nå er det ikke sånn at man bare kan droppe å prate med noen man vil prate med, og kan man ikke møtes med en gang er det sånn det blir. Hva mener du du hadde gjort annerledes om du likte noen?

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nå er det ikke sånn at man bare kan droppe å prate med noen man vil prate med, og kan man ikke møtes med en gang er det sånn det blir. Hva mener du du hadde gjort annerledes om du likte noen?

Jeg liker noen, men merker jo den andre parten holder gått igjen, som også er forståelig. Og vi har stor avstand mellom oss. 

Utfordringen er jo hva om vedkommende kun vil treffes to timer, også blir jeg en helg på stedet, kanskje til og med på et hotell. Hva da?

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker noen, men merker jo den andre parten holder gått igjen, som også er forståelig. Og vi har stor avstand mellom oss. 

Utfordringen er jo hva om vedkommende kun vil treffes to timer, også blir jeg en helg på stedet, kanskje til og med på et hotell. Hva da?

Men du svarte ikke på spørsmålet mitt her. Jeg spurte deg hva du ville gjort annerledes siden det virker som om at du tror man bare kan bestemme at man ikke skal like noen veldig godt før man har møtt dem. Så kald er ikke jeg, og tydeligvis ikke han jeg prater med heller at vi bare kan bestemme at vi ikke skal like hverandre. 

Jeg kan ikke svare deg på det du er bekymret for. Du må gjøre en vurdering på om du synes kjærligheten du kan oppleve er verdt det. 

Skrevet

Jeg føler nesten at jeg har svart belte i nettdating og egentlig ville være den første til å si at man ikke skal ha for høye forventninger eller tro at den kjemien man får på forhånd før man møtes er ekte, men så matchet jeg med en fyr på Tinder, og vi chattet med hverandre omtrent døgnet rundt før vi møttes, pratet på telefonen og følte at kjemien var magisk. Så møtte jeg han noen uker etter at vi startet å chatte og magien var der fortsatt. Nå er det fortsatt early days, og for tidlig å si noe om det kan vare, men jeg er forelsket allerede, og det ble jeg før jeg møtte han. Aldri verden at jeg tør å si det til han, for da skremmer jeg vel han bort, men blir veldig lei meg om han dumper meg etter hvert. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...