Gå til innhold

Liggeunderlag på skogssted


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er å bader ved ett tjern og det er skogbunn å ligge på. Håndkle er bare vondt å ligge på. Hva slags underlag passer til stranda? Våte badeklær blir det også på ett evt. underlaget. 

Anonymkode: 31ae8...98f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tar alltid med meg solseng til badesteder (vi må uansett kjøre til slike steder). 

Anonymkode: 97b7c...015

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med et sammenrullbart liggeunderlag av samme type som man kan bruke på telttur, gjerne av den tynneste og billigste sorten pga vekt og slitasje. Legg et badehåndkle/strandhåndkle/tynt fleecepledd e.l. oppå og voila: du ligger både tørt og behagelig!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville valgt et som ikke er oppblåsbart. Ulempen med billige selvoppblåsbare liggeunderlag er mange:
1. De er tunge
2. De er glatte
3. De er klamme
4. De tåler ikke så mye, og når du bruker dem på skogsbunn kan de lett punktere. Dette gjelder alle de oppblåsbare, ikke bare de billige. 
5. Når de blir våte tar de evigheter å tørke, og det bør ikke rulles sammen igjen for oppbevaring før det er tørt, ellers vil det mugne. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne like godt ligget her som i en skautur fordi underlaget er likt. Er ikke sand strand det er snakk om. Kunne jo sovet under åpen himmel her. 

Noen som har prøvd de selvoppblåsbare underlagene?

Anonymkode: 31ae8...98f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Ullvott skrev:

Jeg ville valgt et som ikke er oppblåsbart. Ulempen med billige selvoppblåsbare liggeunderlag er mange:
1. De er tunge
2. De er glatte
3. De er klamme
4. De tåler ikke så mye, og når du bruker dem på skogsbunn kan de lett punktere. Dette gjelder alle de oppblåsbare, ikke bare de billige. 
5. Når de blir våte tar de evigheter å tørke, og det bør ikke rulles sammen igjen for oppbevaring før det er tørt, ellers vil det mugne. 

Tusen takk. Så ikke svaret ditt før jeg publiserte det forgje svaret. Skriver på en gammel mobil.

Da får jeg kjøpe meg en sånn som dere foreslo etterpå.

Anonymkode: 31ae8...98f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jerry Lee skrev:

Badested...   :jolie:   Tenkte skautur da jeg så trådtittel.  :fnise:

Er litt som i en skautur, 😂

 

Anonymkode: 31ae8...98f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig foretrekker jeg en brasse stol. Kommer litt opp fra bakken. Håndkle og klær kan henge og tørke litt. Ganske gode å sitte på. Ikke veldig tunge å drasse på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er litt som i en skautur, 😂

 

Anonymkode: 31ae8...98f

:fnise:

Da skal du bruke granbar som madrass under liggeunderlag, teppe og håndklær.    😜 Fjærer, med luft i mellom.

Men bruk unge og tynne..de gamle og tjukke stikker, klør og gjør vondt.

Sov godt!   😉

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 Jeg foretrekker i alle fall en hengekøye med mygg-netting rundt...        

Anonymkode: 2b353...8be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville valgt et slikt , det veier nesten ingenting. Det er 1 cm tykt og da kjenner du ikke små ujevnheter gjennom. Tåler vann og hardhendt bruk, varer i årevis. 

Anonymkode: 4c7ce...603

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...