AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #1 Del Skrevet 28. juni 2019 Hvorfor ikke hårpleier? Det heter jo hudpleier, fotpleier og tannpleier Anonymkode: 76666...09b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #2 Del Skrevet 28. juni 2019 Eller hårtekniker. Siden det heter negletekniker og it tekniker Anonymkode: 76666...09b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #3 Del Skrevet 28. juni 2019 De friserer mer enn de pleier. De gir oss råd og anbefalinger, men den viktige pleien i hverdagen må vi stå for selv. Er begrenset hva de får gjort i løpet av en ftisørtime. Anonymkode: 012df...02a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vox_populi Skrevet 28. juni 2019 #4 Del Skrevet 28. juni 2019 Frisør betyr egentlig "en som krøller, kruser håret". Klippe (eller rettere sagt skjære) håret var noe folk ordna sjøl, men å krølle det, var noe bare denne nye yrkesgruppa kunne. Noen hundre år etterpå dukker det opp fotpleiere osv. Om en idag skulle sette nytt navn på alle yrkesgrupper, er det mulig at hårpleier ville blitt valgt, men slik fungerer ikke språk. Vi beholder gamle ord og uttrykk selv om de egentlig er blitt litt misvisende. "Jeg må legge på!" Nei, egentlig legger jeg ikke på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #5 Del Skrevet 28. juni 2019 Frisør (av fransk friseur, fra friser, «å krølle, å kruse») er en yrkesbenevnelse på en som klipper eller styler hår. Faget har sin opprinnelse i et eldre håndverk, bartskjærerfaget, et fag som også omfattet medisinsk behandling. Lenge ble utøverne omtalt som barberer. På 1900-tallet var yrket spesialisert etter kjønn, herrefrisør og damefrisør og utdannelsen var noe ulik. Anonymkode: 75e34...f69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #6 Del Skrevet 28. juni 2019 4 minutter siden, Vox_populi skrev: "Jeg må legge på!" Nei, egentlig legger jeg ikke på Heter det avbryte samtalen? Anonymkode: 5bc6d...bd6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vox_populi Skrevet 28. juni 2019 #7 Del Skrevet 28. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Heter det avbryte samtalen? Anonymkode: 5bc6d...bd6 Ja, hva mener du? En kan jo uttrykke samme mening på utallige måter, og det er én. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå