Gå til innhold

Bakteriell vaginose tips?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det lukter råtten fisk nedentil og jeg tenker at det er bakteriell vaginose. Jeg har ringt rundt til private gynekologer, men det er lang ventetid overalt. 

Har dere noen tips til hva jeg skal gjøre? Holder ikke ut lukta :( 

Anonymkode: b2c3a...c00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke vask for ofte selv om du føler det stinker. Skyll kun med vann. Sov gjerne truseløs for å få lufting. Det skal finnes en gel til å sprøyte inn, men jeg husker ikke hva den heter. Noe på Z tror jeg. Spør på apoteket. Evt kan du prøve vivag, men usikker på om det hjelper.

Anonymkode: 60eed...38f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom deg til fastlegen og få tatt en test på BV, så får du antibiotika i stikkpilleform. Bruk gjerne vivag eller tilsvarende fra helsekost etter behandlingen for å unngå soppinfeksjon ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trebger ikke gå til gynekolog med dette. Går som oftest over av seg selv, hvis ikke drar du til fastlegen som en iver her har nevnt. En rask svabtest også får du kur. 

Anonymkode: 8539b...7ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg hjalp Vivag kapsler. Fåes kjøpt på apotek 👌🏻

Anonymkode: 08f22...638

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en del erfaring med dette selv. Ut i fra det både fastlege og gynekolog har anbefalt meg ville jeg først ha prøvd Vivag. Evt. noe som heter Multi-gyn Actigel. Begge disse er reseptfrie. Det som måtte til for min del var Dalacin-vagitorier (antibiotika) før det ble borte.

Anonymkode: f4876...c47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...