Gå til innhold

Mensen for lenge


Sandy1908

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ei jente på 17 år og har gått på loette i 2-3 år nå. Disse p-pillene har fungert veldig veldig bra på meg, uten noe som helst av mellomblødninger og har hoppet over mensen uten noen problemer, helt til nå. Har husket å få mensen sånn hver 3 måned eller noe sånt. Kanskje jeg har hoppet over for mye?

For sånn 4-5 uker siden hadde jeg og kjæresten samleie, hvor jeg plutselig begynte å blø veldig etterpå. Dette var en blødning som bare varte der og da, og det kom ingenting etter jeg bare hadde tørket det bort. 

Men for 2 uker siden fikk jeg mensen, noe som jeg visste jeg skulle ha for da hadde jeg kommet på den 3 sukkerpiller mi, hvor jeg alltid skal få mensen. Hver gang jeg får mensen kommer det veldig veldig plutselig uten noen forvarsel. Så jeg fikk mensen uten noe forvarsel, men forferdelige smerter i magen med skikkelig stikking i magen. Dette var rett før jeg skulle dra på skolen. Jeg ble forferdelig kvalm, og blødde forferdelig mye. I det jeg gikk ut av døra ble jeg kvalm, og svimmel og måtte løpe inn og legge meg på sofaen for jeg var på nippet til å besvime av smertene. Jeg klarte ikke gå, eller røre meg.

Mensen gikk over etter en ukes tid. Men uka etterpå fikk jeg plutselig enda flere blødninger. Det er veldig sterke blødninger, men uten noe smerter i magen. Dette skjedde midt på pillebrettet mitt. Det har fortsettet sånn i 2 uker nå i mens jeg har gått på pillene. Blødninger som kommer og går, og når det først kommer er det veldig mye sånn klumpete og helt forferdelig ekle greier. Så jeg føler det er utrygt å gå uten noe bind eller truseinnlegg. Og jeg syntes det er veldig slitsomt! Nå er jeg på sukkerpillene og fikk mensen igjen men kun på 1 sukkerpilla mi som ikke er helt normalt. Så jeg vil si jeg har blødd i snart 3 uker i strekk som jeg ikke syntes er helt normalt...

Er det noen her som har tips til hva jeg burde gjøre eller tilfeldigvis vet hva dette er eller hva som har skjedd? Har ikke glemt noen piller i det hele tatt og tar de regelmessig. Har vurdert å sjekke meg hos gynekolog om dette fortsetter sånn og pga mensenssmertene mine.

Håper noen her inne har noen gode råd og tips å gi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta en tur til fastlegen din du! Og sjekk om du kan være gravid!

Anonymkode: ea19c...7c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta en tur til fastlegen din du! Og sjekk om du kan være gravid!

Anonymkode: ea19c...7c3

Tror du at det kan være ett tilfelle? Ble litt redd nå..😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Sandy1908 skrev:

Tror du at det kan være ett tilfelle? Ble litt redd nå..😂

Ja, muligheten er til stede! For prevensjon er ikke hundre prosent sikkert! Og hvis du er gravid kan det også være at du er gravid utenfor eggstokkene.

Du burde rett og slett ringe legekontoret ditt nå og høre om du kan få en time i morgen! 

Anonymkode: ea19c...7c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du ikke time med legen med en gang bør du i alle fall kjøpe en graviditetstest. Den er enkel å utføre.

Anonymkode: 29dc2...54b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...