Gjest Anonymous Skrevet 3. mai 2005 #1 Skrevet 3. mai 2005 Hei!, jeg er invandret fra Island. Er det lettere å få jobb om jeg endrer navn til et norsk? Det er ikke tillatt å skrive fullt navn i innlegg. Reglene Orakel - moderator
Gjest gjest1 Skrevet 3. mai 2005 #2 Skrevet 3. mai 2005 Det må du ikke finne på! Har selv et rimelig spesielt navn som mange legger merke til. Tror nesten det er en fordel, folk ser ut til å huske navnet og meg. Og er ikke det første bud for en arbeidssøker; skill deg fra mengden?
Gjest Anonymous Skrevet 3. mai 2005 #3 Skrevet 3. mai 2005 Neida, jeg har aldri hatt noen problemer med sånne ting.
Arkana Skrevet 3. mai 2005 #4 Skrevet 3. mai 2005 Som islending vil du neppe få problemer med å finne jobb i Norge. Derimot vet jeg om flere fra f.eks. Pakistan eller diverse afrikanske land som etter lang tid uten hell har byttet navn (to stk var gift med en norsk kvinne og tok hennes etternavn), og vips var det ikke måte på hvor mange jobbtilbud de fikk.
Pasha Skrevet 3. mai 2005 #5 Skrevet 3. mai 2005 trur neppe at et islansk navn vil telle negativt.. kanskje heller positvit ved at de husker navnet ditt,, da blir du ikke en enda en Kari Hansen...(ikke at det er noe feil med det navnet.. er bare at det er et vanlig navn)
Sommerfugl Skrevet 3. mai 2005 #6 Skrevet 3. mai 2005 Som islending vil du neppe få problemer med å finne jobb i Norge. Derimot vet jeg om flere fra f.eks. Pakistan eller diverse afrikanske land som etter lang tid uten hell har byttet navn (to stk var gift med en norsk kvinne og tok hennes etternavn)' date= og vips var det ikke måte på hvor mange jobbtilbud de fikk. Enig!
Milo Minderbinder Skrevet 5. mai 2005 #7 Skrevet 5. mai 2005 Jeg gir deg juling med belte og stålspiler dersom du bytter det nydelige navnet der!!
Gjest Frank Skrevet 10. mai 2005 #8 Skrevet 10. mai 2005 Jeg fikk jobb i posten etter at jeg byttet navn. Jeg het Ali xxxxx før. Det er ikke tillatt å poste fullt navn i innlegg. Se link til reglene i det øverste innlegget. Orakel - moderator
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå