Gå til innhold

Den store enebarnstråden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Alle dere som kun har ett barn, hvorfor ikke få flere?

Anonymkode: 95f67...570

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min er så krevende at jeg orker rett og slett ikke flere😅 

Anonymkode: ab8d9...253

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Fikk det første barnet i sluttten av trevdeårene og jeg ble alene om all omsorg. Opplevde de første årene som veldig krevende og tøffe. Og årene gikk og så ble jeg for gammel. Dessuten turde jeg ikke ta sjansen på en ny mann og plutselig sitte alene med to barn. Jeg er dog meget fornøyd idag med å ha ett barn. 

Anonymkode: 99858...acf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble forlatt av min ex når jeg ble gravid så jeg ble en nybakt mor samtidig som jeg ble alenemor. Det holder med min elskede datter, trenger ikke flere barn.

Anonymkode: addd6...410

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg orker rett og slett ikke. Jeg er for gammel til enda mer søvnløse netter. 

Anonymkode: 290a3...45c

• Liker 2
Skrevet (endret)

.

Endret av PepsiFlax
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fikk barn når jeg var 19 år, ble slutt med faren to år etter. Var singel i årevis og tanken på flere barn fristet aldri. Det skal sies at hadde ikke jeg fått barn da jeg gjorde hadde jeg sannsynligvis forblitt barnløs. Veldig glad i barnet mitt altså 😊

Anonymkode: c4c3b...c0e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Faren hennes dro og jeg ønsker ikke barn med ulike fedre 

Anonymkode: 7726b...ef0

• Liker 5
Skrevet

Hvorfor spør du ikke dem som har 2,3 og 4 barn hvorfor de ikke får flere?...  Er det noe spesielt interessant med de som har valgt bare ett barn, synes du?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Zienna skrev:

Hvorfor spør du ikke dem som har 2,3 og 4 barn hvorfor de ikke får flere?...  Er det noe spesielt interessant med de som har valgt bare ett barn, synes du?

For oss som har et og vurderer et til, så er det faktisk interessant. Vi skal ikke ha hverken 3 eller 4, så det er helt uinteressant. 

Jeg er ikke TS.

Anonymkode: 0e881...505

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Zienna skrev:

Fordi tråden er for de med bare ett barn. DERFOR.

Makan til alt man skal pirke på 🙄

Jeg er heller ikke ts.

Anonymkode: addd6...410

• Liker 9
Skrevet

Kunne godt hatt et fotballag jeg, men det å ha barn koster penger og så skal man jo ha tid til å følge de skikkelig opp og. Jeg vil at vi skal ha råd til å gjøre det vi ønsker og da holder det med 1 barn for min del. I tillegg så er jeg alenemamma så skulle jeg hatt et barn til så hadde det blitt tur til Danmark, å være i et forhold er uaktuelt for meg. 

Så det blir nok med barnet jeg har.❤😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har ett barn. Mannen min var passert 50 da barnet vårt ble født, og han syns at han var for gammel til å få flere. Derfor ble det med vårt ene.

Anonymkode: f809a...d98

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For oss som har et og vurderer et til, så er det faktisk interessant. Vi skal ikke ha hverken 3 eller 4, så det er helt uinteressant. 

Jeg er ikke TS.

Anonymkode: 0e881...505

Ok.  Når jeg stilte spørsmålet og reagerte som jeg gjorde på innlegget, kommer det av at jeg selv lenge hadde bare ett barn.  Folk kom stadig med spørsmål om hvorfor vi ikke fikk flere.  Jeg synes de gikk over vår private grense.  Følte at de forventet en forklaring.  Selvfølgelig skal man ikke måtte forklare sine mest private valg i livet.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Alle dere som kun har ett barn, hvorfor ikke få flere?

Vil heller ha ett barn som jeg kan forsørge ordentlig, enn flere. Da går det utover livskvaliteten vår. Har ei venninne som har fått nr 2 nå. Enda de hadde så dårlig råd fra før av. Synes det er uansvarlig å få barn man ikke kan forsørge ordentlig! 

Anonymkode: 61d9b...701

• Liker 6
Skrevet

Kan ikke få flere desverre. Alltid ønsket meg 3 barn men det ble med det ene. Heldigvis er hu ikke så værst ❤

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her er jeg for gammel for å få flere barn. Jeg drømte en gang om mange barn, men det ble nok med 1 barn. Og med det regnestykket, at det er 50% sjanse for at et eventuelt neste barn, vil få det samme som hun har, ble det et enkelt regnestykke.

Dessuten er det greit å være bare to også.

Anonymkode: 1fd98...27f

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og med det regnestykket, at det er 50% sjanse for at et eventuelt neste barn, vil få det samme som hun har

Autisme?

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, MarianneE skrev:

Kan ikke få flere desverre. Alltid ønsket meg 3 barn men det ble med det ene. Heldigvis er hu ikke så værst ❤

Du vil vel kanskje ikke gå gjennom denne slitsomme småbarnsfasen igjen? Var det deilig når hun endelig ble stor? (Eller kanskje hun fortsatt er baby)

AnonymBruker
Skrevet

Vår er bare 16 mnd, men mannen har bestemt at han ikke orker en til, og jeg føler vel litt på det samme.

Vi takler stress og kav dårlig. Vi synes vi sliter allerede med bare ett barn

Vi er redde hverdagen vil bli bare stress, irritabilitet, og dårlig stemning i heimen om vi skal ha et til. Og det vil vi ikke.

Jeg skulle så inderlig gjerne kunnet gi barnet mitt både søsken OG en harmonisk oppvekst, men jeg er redd vi ikke klarer det. Så da tenker jeg det er bedre, også på lang sikt, å være enebarn med et godt og harmonisk hjem, enn å ha søsken med vokse opp i et hjem med kronisk dårlig stemning.

Anonymkode: 2132d...cc5

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...