Gå til innhold

Vil ikke låne bort bil til svigers


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 26.6.2019 den 16.27, AnonymBruker skrev:

Joda de har en egen bil, men den er ikke så stor. Vi har to biler. Men jeg vet ikke hvilken unnskyldning jeg skal ha. Kona vil nok helt sikkert mene det er i orden å låne den bort.

Jeg er jo redd for bilen. Jeg er sånn som får fysisk vondt når kona kjører litt for fort over fartshumpen eller kjører oppi alle hullene i veien...

 

Anonymkode: 98fc7...ae3

Men gjelder forsikringen på bilen i utlandet når andre enn eier av bilen kjører den? Det gjør den vel ikke? Du får bare skylde på at forsikringen ikke dekker uhell i utlandet med andre sjåfører enn deg selv og evt kona....? 

Anonymkode: 663ff...7ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja.  De må få låne bilen.  Er du helt gnien eller?

Anonymkode: 6c05b...014

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på bilferie i Europa i fjor, med Nord-Italia som mål.

Vi har en ganske ny og fin bil selv, men pga antall kilometer og slitasje valgte vi faktisk å leie bil. Det er svært rimelig å leie bil utenfor Norge😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger, som flere sier, ingen unnskyldning. Bare si nei, jeg låner aldri bort bilen min. 

Jeg er veldig bilinteressert, og er superforsiktig med bilen min. Alle i familien min og vennene mine vet at de ikke trenger å spørre meg om å låne bil en gang. Det er nemlig helt uaktuelt, både for korte og lange turer.Men en i familien klarte alikevel å spørre her for litt siden. Jeg bare så på henne og begynte å le, så hun forsto fort hva svaret var.

Da får folk bare bli sure. Det er min bil, så bare glem det. 

Anonymkode: befef...e0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri lånt vekk bilen min til en langtur i Europa. Både med tanke på kilometerene som flyr avgårde, men også slitasje på bilen. Låner den kun vekk dersom det er krise og en bilferie i Europa kan jeg ikke med å legge godviljen til klage å få innunder den kategorien. Nei, folk får skaffe seg et eget egnet transportmiddel om de vil på bilferie, eventuelt leie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.6.2019 den 16.31, AnonymBruker skrev:

Nei, herregud hvem låner vekk bilen til slike formål? Burde bare holdt med et simpelt «nei, dessverre, vi ønsker ikke å låne bort bilen på langtur». Men ser for meg det kan bli vanskelig. Si nei og få kona med på laget, så kommer dere med en unnskyldning om dere ikke tør være ærlige.

Anonymkode: 74080...678

Enkelt mener du sikkert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Arabella said:

Enkelt mener du sikkert.

Det er da en smule simpelt å ikke unne svigers bil til ferien.

Anonymkode: 5574d...70b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.6.2019 den 16.27, AnonymBruker skrev:

Joda de har en egen bil, men den er ikke så stor. Vi har to biler. Men jeg vet ikke hvilken unnskyldning jeg skal ha. Kona vil nok helt sikkert mene det er i orden å låne den bort.

Jeg er jo redd for bilen. Jeg er sånn som får fysisk vondt når kona kjører litt for fort over fartshumpen eller kjører oppi alle hullene i veien...

 

Anonymkode: 98fc7...ae3

Er begge bilene dine? Hvis din kone eier en av dem, kan du ikke akkurat nekte henne å låne den bort. Men ellers er jeg enig. Jeg låner ugjerne bort min bil, i hvert fall ikke til lange reiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...