Gå til innhold

Vil ikke låne bort bil til svigers

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er jeg sær/teit/ego/gjerrig fordi jeg ikke vil låne bort bilen til svigers som skal på ferietur nedover i Europa? 😅

Anonymkode: 98fc7...ae3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er bare å si nei. 

Men: har de ikke egen bil? Har dere flere? Trenger dere ikke bilen i de ukene? Kan de ikke leie bil, hvis de ikke har? Er deres bil bedre?

Jeg hadde fort sagt nei uansett. Du kan finne på en eller annen unnskyldning. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er din bil, ingen kan bare kreve at du låner den bort. Vil du ikke så sier du bare nei. Sånn er det bare

Anonymkode: 8a516...35b

• Liker 2
Skrevet

Selvfølgelig ikke! Har de ikke driftssikker bil, så får de leie en! Man drar ikke på lengre bilferie i andres biler. 

Tenk så ødeleggende det er for familieforholdet om svigers skulle vrake eller havarere bilen din langt nede i europa og ikke vise vilje til å ordne opp! 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Nei, det er bare å si nei. 

Men: har de ikke egen bil? Har dere flere? Trenger dere ikke bilen i de ukene? Kan de ikke leie bil, hvis de ikke har? Er deres bil bedre?

Jeg hadde fort sagt nei uansett. Du kan finne på en eller annen unnskyldning. 

Joda de har en egen bil, men den er ikke så stor. Vi har to biler. Men jeg vet ikke hvilken unnskyldning jeg skal ha. Kona vil nok helt sikkert mene det er i orden å låne den bort.

Jeg er jo redd for bilen. Jeg er sånn som får fysisk vondt når kona kjører litt for fort over fartshumpen eller kjører oppi alle hullene i veien...

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei, herregud hvem låner vekk bilen til slike formål? Burde bare holdt med et simpelt «nei, dessverre, vi ønsker ikke å låne bort bilen på langtur». Men ser for meg det kan bli vanskelig. Si nei og få kona med på laget, så kommer dere med en unnskyldning om dere ikke tør være ærlige.

Anonymkode: 74080...678

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda de har en egen bil, men den er ikke så stor. Vi har to biler. Men jeg vet ikke hvilken unnskyldning jeg skal ha. Kona vil nok helt sikkert mene det er i orden å låne den bort.

Jeg er jo redd for bilen. Jeg er sånn som får fysisk vondt når kona kjører litt for fort over fartshumpen eller kjører oppi alle hullene i veien...

Men da sier du til kona at du ikke vil låne den bort. Kanskje dere skal på tur selv og trenger stor bil? Om ikke det er planlagt allerede så kan du jo plutselig finne på en telttur en helg. 

Men egentlig mener jeg at det skal være nok å bare si at du ikke ønsker å låne bort. De kan leie bil, eller kjøpe takboks. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare å si nei, jeg låner aldri bort min bil. Europatur betyr mye slitasje og mange kilometer som reduserer verdien på bilen, bør også ta en service før eller etter turen. 

Anonymkode: 1b080...44d

• Liker 9
Skrevet

Hadde ikke vært aktuelt, de kan heller leie en bil.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Europatur betyr MANGE mil og unødvendig mye slitasje. Hadde ikke vært aktuelt. 

Anonymkode: 9c982...8d5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke lånt bort bilen min for at andre skulle kjøre på ferie med den, nei. 

Hvorfor planlegger man bilferie hvis man ikke har bil å kjøre på ferie med? 

Anonymkode: 62a94...9db

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Aldri i verden om jeg hadde lånt bort bilen til en så lang tur. Låner ikke bort bilen til korte turer heller. Det er en bil for faen, den er svindyr, om de ødelegger den må de betale enormt mye penger. Nei ikke pokker altså. De kan skaffe sin egen bil eller lei med andre. 

Anonymkode: 5edee...14a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Europatur betyr MANGE mil og unødvendig mye slitasje. Hadde ikke vært aktuelt. 

Anonymkode: 9c982...8d5

Enig. Hadde aldri vurdert å låne den vekk til en slik tur. Heller ikke å låne noen andre sin. 

Anonymkode: 12126...575

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor finne på unnskyldninger? Du sier "nei, bilene våre får ingen andre kjøre". 

Så enkelt og brutalt må folk tåle å høre sannheten. Det er ingen andre enn kona og jeg som får kjøre våre biler heller.  Uansett grunn.

Anonymkode: e0b64...253

• Liker 3
  • 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Om du eier den, så går du etter dine regler og ikke andres regler.

dem får bare tåle å høre et nei, om dem ikke tåler det så synd for dem :)

Skal de på ferie, så har dem nok til og leie bil.

Jeg trur dette handler om mye mere at dem ikke vil bruke sin egen bil (om dem har)
Mest sannsynligvis fordi dem ikke vil ha for høye kilometer på bilen sin, så isdetenfor, vil dem bruke din istedent sånn at dem slipper billigere unna.

Endret av Darkrobin27
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De kan da betale for reisen sin som alle andre. Gamle med penger er ofte blant de gjerrigste ja.

Anonymkode: 45926...a9d

AnonymBruker
Skrevet

Synes forresten det var frekt at de spurte

Anonymkode: 45926...a9d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er bare å legge inn begrensninger på hvem som får kjøre bilen i forsikringsavtalen det, så er problemet løst. Da har f.eks ingen andre enn du og din mann lov til å kjøre bilen. Da kan man hos noen selskap få billigere forsikring også.

Anonymkode: a4b8d...5d1

• Liker 1
Skrevet
På 26.6.2019 den 15.58, AnonymBruker skrev:

Er jeg sær/teit/ego/gjerrig fordi jeg ikke vil låne bort bilen til svigers som skal på ferietur nedover i Europa? 😅

Ehm, nei? En ferietur drar på bilen MAAAAANGE kilometer. Det vil si at service kommer raskere, forsikring blir dyrere, verditapet blir større og slitasjen på bilen blir større.

Ærlig talt. Hvorfor skal svigers dra på ferie på deres regning, med mindre man selv tilbyr det?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...