Gå til innhold

Temafest?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi kunne godt tenke oss å ha et slags tema for bryllupsfesten vår (tidsepoke), men jeg vet ikke helt om jeg tør å legge føringer for hva slags stil folk skal kle seg i, vil ikke være bridezilla. Vi kan jo uansett pynte i den stilen vi vil ha, men det hadde vært litt gøy om gjestene så ut som de hørte til i samme tid også. Går det an å skrive for eksempel «mørk dress (gjerne årstall-stil)», eller tror dere folk synes det blir stress? Og det vil kanskje virke enda mindre gjennomført om noen gjester har kledd seg etter epoken og andre ikke enn om alle kler seg som de ville gjort til et hvilket som helst bryllup? Det er ikke ment som kostymefest.

Hva tror dere?

Endret av Alienmindbender
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke forventet eller gitt utrykk for at jeg forventet at alle stilte i tema (en del synes det er nok stress å finne noe de føler seg gi e i). Om jeg hadde fått følgende melding, hadde jeg gjort mitt ytterste for å følge temaet, uten å samtidig tenke på bruden som bridezilla. Vi kjører årstall- tema. Antrekk: x, men har du noe liggende fra epoken, så ta det gjerne på. 

Anonymkode: ab33d...b0a

• Liker 2
Skrevet

Du tenker da at alle gjestene må anskaffe festantrekk i tredvetallsstil (f eks).

Da kan du jo håpe at det blir en del fester med samme tema fremover så kostnaden og karbonavtrykket kan fordeles litt utover.

Jeg tror det blir stress, men nå er jeg i utgangpunktet født skeptisk.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Whistler skrev:

Du tenker da at alle gjestene må anskaffe festantrekk i tredvetallsstil (f eks).

Da kan du jo håpe at det blir en del fester med samme tema fremover så kostnaden og karbonavtrykket kan fordeles litt utover.

Jeg tror det blir stress, men nå er jeg i utgangpunktet født skeptisk.

Nei, jeg tenker ikke at alle må det, men at man kan hvis man vil. Jeg for eksempel hadde syntes det var gøy å bli invitert til en sånn fest, men jeg vet at ikke alle liker sånt. Spørsmålet er egentlig om det blir mer feil hvis noen kler seg i en bestemt stil mens andre ikke gjør det, enn om ingen gjør det? Hvis jeg åpner for å kle seg på en bestemt måte vil jeg ikke at det skal oppfattes som et påbud, bare en mulighet, men det vil kanskje uansett gjøre at noen føler at de har kledd seg feil.

Skrevet (endret)

Det er ikke alle som er komfortable med å kle seg ut, så jeg synes ikke tema er noe å ha i et bryllup. Da kan dere heller invitere til temafest senere hvor folk ikke føler seg pliktig til å komme om de ikke liker å kle seg ut. 

Og det er ikke bare bare å komme i et selskap å være den som ikke har kledd seg ut, fort at andre dømmer den personen og tenker at «herregud ikke ta deg selv så høytidelig». Så jeg ville helt klart droppe dette i et bryllup. Pluss at når det er bryllup kan man jo ikke akkurat stille i billige kostymer fra Nille lissom. 

Endret av nirvania
Skrivefeil
  • Liker 2
Skrevet

Hvordan får man tak i dresser i f,eks 40 tallsstil og hvis man gjør det er det kjedelig å bruke penger på noe man bruker KUN en gang, dropp det!

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som mange ville synes det var dumt, så vi får holde oss til å pynte som vi vil. Det viktigste er jo at gjestene koser seg og har en fin dag sammen med oss.

Anonymkode: d74a3...397

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som mange ville synes det var dumt, så vi får holde oss til å pynte som vi vil. Det viktigste er jo at gjestene koser seg og har en fin dag sammen med oss.

Kom til å huke av for ab

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres lurt ut! Jeg hadde synes det var stress om jeg som gjest var invitert til nor slik. Hater å finne antrekk, vanskelig nok med noe som jeg faktisk kan bruke om og om igjen. 

Anonymkode: 5ecc3...d29

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes det var veldig stress når vi ble bedt i et vikingbryllup. Blir så store kostnader når man må ordne nye klær til samtlige, i tillegg til å betale for reise, opphold og gave. Kjipt at man ikke får brukt klærne ved en senere anledning også. De fleste vil nok føle seg litt presset til å kle seg etter temaet selv om du understeker at det ikke er nødvendig. 

Anonymkode: 18945...bbe

• Liker 2
Skrevet

Jeg har fått bekreftet mistanken min om at å åpne for noe for de som vil fort blir oppfattet som at man absolutt må. For dette var ikke ment som noe alle måtte gjøre, bare gøy hvis man hadde lyst.

Skrevet

Jeg hadde ikke giddet det og hadde møtt i bunad uansett. 

Skrevet
2 timer siden, Alienmindbender skrev:

Jeg har fått bekreftet mistanken min om at å åpne for noe for de som vil fort blir oppfattet som at man absolutt må. For dette var ikke ment som noe alle måtte gjøre, bare gøy hvis man hadde lyst.

Jeg synes en sånn invitasjon signaliserer «kom som du vil, så lenge det du vil er det samme som vi vil», m.a.o. litt passiv-aggressivt selv om det ikke er ment på den måten. Du kan fort havne i kategorien «ble veldig godt mottatt i vårt bryllup» (se tråden) når du inviterer til temafest og man risikerer å havne i mange feller: både at det kan virke lite gjennomført når du gir en valgfrihet, at gjestene opplever det som stress, og at det fort kan bli litt kostymepreg over det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...