Gå til innhold

Bruker du bhg selv om du har fri som lærer Nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det greit? Hva tenker dere?

Bør lærerens barn få ha fri? Fint med lang ferie, men den kan vel bli for lang også?

Pluss at det er avspasering og man trenger virkelig å hente seg inn igjen.

Anonymkode: 5ab18...f07

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mine er ikke i barnehage eller SFO når jeg har fri.

Jeg synes det er noe av den største luksusen med å være lærer, at jeg og barna mine kan få ha feriene sammen. 

Anonymkode: 87fb9...331

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Det er det mange som har, ja. 

Anonymkode: ccc2e...9d0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min eldste har aldri vært i bhg når jeg har hatt fri. Min yngste har et energinivå som ikke likner noe. Full fart fra morgen til kveld. Dagen starter 0530, og han vil ut og leke før fuglene våkner. Han liker bhg, og vil gjerne dra selv om jeg har fri. Så han får noen dager der nå i begynnelsen av sommeren, og noen i slutten. Det er den beste løsningen for oss alle. Så får han fem uker sammenhengende fri. Andre ferier og inneklemte fridager får han fri. 

Anonymkode: c42ed...758

• Liker 5
Skrevet

Mine barn har alltid hatt fri fra barnehage og Sfo når jeg har hatt ferie.  Det er jo det som er så fint med å være lærer! At også barna kan nyte godt av lange morgener og late dager.  De har derfor hatt fri i lang sommerferie,  høst/ vinterferie,  jul/ påskeferie.  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja de er barnehagen fordi de vil det selv. Hadde fire dager fri med de og de maste bare om barnehagen. Sånn har det hvert vær sommer. Så de får noen timer i barnehagen de dagene vi ikke har planlagt noe og så får de tre uker med sammenhengene fri hjemme. Blir tre uker med evig mas om når barnehagen starter igjen. De har ingen venner i nærheten og jeg som har en på 3 måneder strekker ikke helt til. 

Anonymkode: c770b...220

• Liker 9
Skrevet

Nå er ikke jeg lærer, men min var gjerne i barnehagen selv om jeg hadde fri. Jeg var ung mor og kjente ikke en sjel med unger pluss at vi bodde midt i sentrum, så muligheten til å ut å leke var ganske begrenset uten å måtte ta det som en større utflukt. Ble korte dager, men tror det var veldig riktig for begge to på den tiden. 

Nå som vi har hus med hage, gårder rundt, venner med barn omkring og skogen så har vi mye å finne på. Hadde nok valgt annerledes med disse forutsetningene. 

Det trenger ikke å være negativt å ha barna i barnehagen selv om man er hjemme selv. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Mine unger elsker barnehagen 😊 

Leverer de ofte på tross av fri, men late morgener og tidlig henting er regelen snarere enn unntaket. 

Juli måned er helt fri  

Anonymkode: 08371...fbf

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker barnehage/sfo når elevene mine har fri, ja. Jeg sitter jo selv med rettebunker (tenker da på høst- jule- vinter- og påskeferie, ikke sommerferie), elever som vil klage på eksamenskarakteren sin (sommerferien), faglig oppdatering, rydding i filer og undervisningsopplegg m.m. når elevene mine har fri. Jeg har fem uker ferie i året som alle andre, definert som fire uker i juli og en uke i juleferien, men det blir nok mer fem uker om sommeren i praksis. Ellers jobber jeg.

Anonymkode: fdf0b...0a4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er gjerne de barna som har de lengste dagene i barnehagen... 

Anonymkode: 823ee...6bf

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Denne uken er hun i bhg. Så blir det 5 uker ferie. Min siste ferieuke/avspaseringsuke skal brukes på barnehagetilvenning av lillesøster, så da skal storesøster i bhg igjen. 

Synes det er greit å lande litt etter skoleåret, og bruker denne uka til å få tatt en skikkelig runde i huset, med klesvask og alt mulig sånt som har hopet seg veldig opp. Det har nemlig vært litt fri flyt den siste tiden....  

Anonymkode: 6255a...fdb

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

På starten av sommerferien har jeg alltid lagt diverse ærender og avtaler (f.eks. frisør, tannlege m.m.), og barnet er da i barnehage noen timer.

I fjor var et nært familiemedlem i en alvorlig ulykke, og barnet var da i barnehagen mens jeg var på sykehuset og orget rundt den syke. Ville ikke at barnet skulle se "bestemoren sin" (anonymisert, var ikke bestemoren) full av blåmerker, slanger, overvåkingsinstrumenter m.m.

Har også sendt barnet i barnehagen da jeg var høygravid og veldig sliten og dårlig.

Normalt er jeg sammen med barna i feriene selv om det er slitsomt. Ønsker å være sammen med barna mest mulig.

Anonymkode: ef7aa...fe9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det greit? Hva tenker dere?

Bør lærerens barn få ha fri? Fint med lang ferie, men den kan vel bli for lang også?

Pluss at det er avspasering og man trenger virkelig å hente seg inn igjen.

Anonymkode: 5ab18...f07

Svarer for mange lærerforeldre: ja, det gjør de. Barna er også slitne og trenger å hente seg inn...

For lang ferie? Hva mener du?

Anonymkode: 16223...891

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mine barn får 5 uker sammenhengende ferie. Denne uken med barn i barnehagen bruker jeg til å gjøre klart for tur, rydde og vaske i huset, og litt avslapping. Når vi kommer hjem fra ferie skal jeg bruke uken til å rydde tilbake fra tur og vaske klær. Mulig at det blir en dag eller to fri også, får besøk. Ellers er det sein levering og tidlig henting. Har ikke dårlig samvittighet for dette. 

Når ungene blir større kan det være at jeg drar på tur med de aleine til familie. 

Anonymkode: e9c97...2b1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det må da være deilig å ha ungen ute av huset i noen timer, og kunne rette prøver og oppgaver og jeg vet ikke hva uten å bli avbrutt hundre ganger. :P 

Anonymkode: 4dd4b...aa6

• Liker 3
Skrevet

Er lærer, men er for tiden hjemme med baby. Barnehagebarnet vårt er i barnehagen 2 halve dager i uka nå, på turdagene. Pleier å gjøre det samme når jeg ikke har permisjon også. Da får vi mesteparten av tiden sammen, samtidig som barnet får ha morsomme opplevelser sammen med vennene sine. Fra og med neste uke skal barnet ha 6 uker fri fra barnehagen.

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svarer for mange lærerforeldre: ja, det gjør de. Barna er også slitne og trenger å hente seg inn...

For lang ferie? Hva mener du?

Anonymkode: 16223...891

Er lærerbarn så mye mer slitne enn andre barn?

Ikke meg du svarer, men for mine kan det fort bli for lang ferie når det ikke er unger å oppdrive fordi alle andre enten reiser bort eller er i barnehage/på SFO.

Vi reiser jo vi også, men ikke hele skoleferien. Vi har null, niks og ingen barnepass ellers, så den uka i slutten av juni er tiden vi har mulighet til å gjøre noe større på huset som krever mer enn en time her og der. 

• Liker 5
Skrevet

Er lærer, og vi er hjemme alle mann.

• Liker 1
Skrevet

Hvis alle lekekompisene er i bhg ser jeg ikke noe galt i å sende poden dit noen timer.

Sover lenge, spiser frokost. Leker i bhg fra 10-14,??.

Far får ordnet og handlet i mellomtiden. Er man en god far hvis man stropper poden i barnesetet og drar på en nødvendig handletur??

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Sender dem i barnehage med god samvittighet denne uken. Vi benytter anledningen til å male huset og generelt ordne hus og hage. Neste uke tar vi ferie alle sammen, og de kan kose seg med avslappede foreldre som ikke har tusen gjøremål hengende over seg 😊 

Anonymkode: ccdbc...a60

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...