Gå til innhold

Er dette passelig mengde mat ila en dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjennomsnittlig aktiv kvinne.

Frokost: En ciabatta, en halvpart med gulost og paprika, en halvpart med brunost

Lunch: En banan og en halv gulrot

Middag: Spagetti bolognese med hjemmelaget tomatsaus og vegetariske kjøttboller. En standard porsjon. Ingen parmesan eller brød til.

Kvelds: En havre og nøttebar på rundt 90 kcal.

Anonymkode: ca410...8b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For lite! Du kommer til å gå rundt sulten, spesielt etter lunch! 
Bytt heller ciabattaen med grove knekkebrød, så kan du spise 2-4 knekkebrød til både frokost og lunch. Evt også til kveldsmat om du fortsatt er sulten da. 

Anonymkode: f918a...14a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempelite. Jeg er kanskje litt mer aktiv enn deg og spiser:

Frokost: 1 brødskive med smør og pålegg

Lunsj: 1 frukt og 3 brødskiver med smør og pålegg

Middag: en vanlig porsjon middag

Mellommåltid: frukt

Kveldsmat: 2 knekkebrød med smør og ost. 

Og så snoper jeg litt kanskje 3 dager i uka med is eller dessert. 

Anonymkode: a4162...243

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ihvertfall legge til en ordentlig lunsj!

Anonymkode: ea3a2...8e8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Så klart det der er alt for lite mat: for både barn og voksne. Det er 2 små måltider og to bittesmå snacks. Vil overraske meg om du klarer runde 1000 kalorier for dagen. 

Anonymkode: d34e2...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ekstremt lite ut. Jeg er lite aktiv, har en BMI på 19 og spiser mye mer enn det der. Skjønner ikke hvordan du klarer å overleve. Selv spiser jeg havregrøt til frokost, to brødskiver med ost og skinke + liten salat til lunsj, en liten-middels porsjon middag og yoghurt+nøttebar til kveldsmat. Kunne godt spist mer mat til kvelds også, men jeg gidder aldri lage noe store greier før jeg skal legge meg

Anonymkode: 20925...c96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du spiser mye raske karbohydrater. Ville fått i meg mer fiber og protein. 

Anonymkode: eb182...8e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Det hørtes ekstremt lite ut. Jeg er lite aktiv, har en BMI på 19 og spiser mye mer enn det der. Skjønner ikke hvordan du klarer å overleve. Selv spiser jeg havregrøt til frokost, to brødskiver med ost og skinke + liten salat til lunsj, en liten-middels porsjon middag og yoghurt+nøttebar til kveldsmat. Kunne godt spist mer mat til kvelds også, men jeg gidder aldri lage noe store greier før jeg skal legge meg

Anonymkode: 20925...c96

Jeg har en BMI på 19.5 og spiser ca det ts gjør i kalorier. Men jeg spiser mer grønnsaker og spiser da mer volum og føler meg mett hele dagen

Skal sies at jeg ikke trener noe særlig. Trener man mye må man selvsagt spise mer. 

I løpet av en dag spiser jeg ca

1 skål med linser, grønnsaker og diverse frø

1 eple

1 skål soyapasta med grønnsaker, kanskje med litt frø på toppen

TS sin mat er nok noe næringsfattig, da. Ferdigprodukter som vegetariske boller er som regel næringsfattige. 

Anonymkode: 565be...1d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Om det er lite eller ikke kommer helt an på ts sin kropp høyde/vekt, forbrenning og aktivitet. 

Jeg er 155 Og ville lagt på meg med hennes kosthold uten trening.sDet middagen i seg selv er rundt 700 kalorier(kommer an på porsjon og spaghetti er kaloririkt). Og frokosten ligger allerede på 350. 2 skiver ost er 100lcal ish.

resterende snacks 200 ish. 

Og hun får sikkert i seg minst 200 kalorier til med drikke ila dagen. 1 glass melk (130kcal) 1glass juice/brus 130 til. 

Min kropp har ca bare 1200 i hvileforbrenning uten noe særlig aktivitet. 

Jeg spiser en yoghurt/rislunsj eller banan til frokost med svart kaffe/kaffe latte.

Lite varmt måltid med kylling/fisk til grønnsaker eller 2skiver brød. Eller salat med litt kylling.. 

+en wok (grønnsaker)til middag. 

Jeg er blirvstappmettvav dette.

dagene jeg trener spiser jg kanskje en banan/proteinbar eller knekkebrød før trening.

spiser kun carbs 1 gang om dagen rus/brød/pasta. 

Anonymkode: 82e07...8a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om det er lite eller ikke kommer helt an på ts sin kropp høyde/vekt, forbrenning og aktivitet. 

Jeg er 155 Og ville lagt på meg med hennes kosthold uten trening.sDet middagen i seg selv er rundt 700 kalorier(kommer an på porsjon og spaghetti er kaloririkt). Og frokosten ligger allerede på 350. 2 skiver ost er 100lcal ish.

resterende snacks 200 ish. 

Og hun får sikkert i seg minst 200 kalorier til med drikke ila dagen. 1 glass melk (130kcal) 1glass juice/brus 130 til. 

Min kropp har ca bare 1200 i hvileforbrenning uten noe særlig aktivitet. 

Jeg spiser en yoghurt/rislunsj eller banan til frokost med svart kaffe/kaffe latte.

Lite varmt måltid med kylling/fisk til grønnsaker eller 2skiver brød. Eller salat med litt kylling.. 

+en wok (grønnsaker)til middag. 

Jeg er blirvstappmettvav dette.

dagene jeg trener spiser jg kanskje en banan/proteinbar eller knekkebrød før trening.

spiser kun carbs 1 gang om dagen rus/brød/pasta. 

Anonymkode: 82e07...8a7

Jeg er like høy som deg (ca samme bmr), men utifra det som står i hovedinnlegg synes jeg du er litt for rask med kaloriutregningen. Vi aner jo ikke hva en standard middagsporsjon er og jeg kunne fint spist disse tingene og holdt vekten, med riktig porsjon for meg (og fortsatt være mett). Og samtidig er det liten sjanse for at Ts er i samme bmr kategori som oss siden vi ligger under gjennomsnittet i høyde. Bare ved å gå opp 20cm vil forbrenningen øke betraktelig. Kalorimessig kan vi egentlig ikke si noe om fordi vi vet ingenting om Ts. Det vi kan si noe om er råvarene og måltidene generelt.

Anonymkode: e46e5...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...