Gå til innhold

Vil han ikke fri snart da...

Anbefalte innlegg

Gjest Revenka
Skrevet

Samboeren min og jeg har bodd sammen i 5 år nå. Vi er begge studenter (han blir ferdig siv.ing nå i juni og jeg blir ferdig neste år).

Han syns vi burde vente med å gifte oss til vi har funnet oss en jobb og har flyttet dit vi skal bosette oss. Det er jeg helt enig i. jeg har ikke lyst til å tenke på bryllup mens jeg holder på med siste eksamen, dessuten koster det jo penger, og de må man jo tjene! Moren min kommer til å dekke all mat til min familie, orkester og drikke til fri bar etterpå. Det gjorde hun for søsteren min og har sagt at det blir slik når jeg også gifter meg.

Jeg har alltid tenkt at jeg vil forlove meg og sette en dato den dagen vi forlover oss. Vil ikke være forlovet på "ubestemt tid" og ikke lengre enn 2 år i forveien.

Til sommeren er det 1 år til vi flytter, og da passer det med bryllup om 2 år :) Han har sagt at han ønsker at vi skal få barn innen 3 år (da blir jeg 30 år) og at han vil gifte seg først.

I juli/august reiser vi til Paris, og jeg har så lyst til at vi skal forlove oss der. Jeg har hintet litt da, men ikke sagt det rett ut. Jeg bare smiler til ham, og jeg tror han skjønner det :) Hvis det ikke er ren innbildning :ler:

Men... i fjor på vår 5 års dag ble jeg akutt giftesyk. Tok det opp da men han sa han ikke var klar. Jeg ble veldig lei meg der og da, men samtidig ble jeg jo litt lettet, for jeg hadde jo en viss ide om hvordan jeg ville ha det. Og det passer ikke for en students lommebok!

Nå er jeg litt redd for å hinte igjen, for jeg er redd for å bli avvist. Jeg har ikke lyst til å fri selv. Kunne han ikke ha vært tankeleser da, så mye lettere det hadde blitt da :)

Videoannonse
Annonse
Gjest gjesta
Skrevet

Hvis du snakker og hinter formye gjør det bare at han venter lenger,... han vil sikkert det skal komme overrasskende på deg! ;) Han vil gifte seg før dere får barn, så bare vent og ikke snakk om det! ;) Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!!

Han frir, men det er bedre å ikke "mase".... ;)

Og bare TENK, så kjedelig, hvis han spør rett etter du har hinta og snakka mye om det...?Er det ikke mer spesiellt og romantisk at han spør når han føler for det og OVERRASKER deg?...

Gjest Anonymous
Skrevet

IKKE MAS OG HINT!!!! Hadde jeg gjort det ville jeg ikke vært forlovet i dag :)

Gjest gjesta
Skrevet
IKKE MAS OG HINT!!!! Hadde jeg gjort det ville jeg ikke vært forlovet i dag  :)

:enig_animasjon: Samme her!!

Gjest deleted
Skrevet

Hei...

Jeg går runt å venter, har hinta litt... Men kansje jeg må roe meg litt ned...

Selv håper jeg på 05.05.05.... D hadde vært en morro dato..

Skrevet

Hva med å fri selv da???

Jeg skjønner ikke helt dette - hvorfor må det hintes og mases?? Hvorfor ikke gjøre det selv?

Hvis du vil at dere skal forlove dere i Paris så legg opp til det romantiske frieriet selv.

Gjest gjesta
Skrevet

Syns det er kult at damer frir men hadde ikke fridd sjøl. Er gammeldags der.. ;) Tror hun mener det samme ;)

Skrevet
Jeg har alltid tenkt at jeg vil forlove meg
:roll:

Nå er man jo to om en sånn beslutning. En spør og en annen sir "ja" eller man bestemmer sig sammen.

Hilsen Trille

Gjest gjesta
Skrevet
:roll:

Nå er man jo to om en sånn beslutning. En spør og en annen sir "ja" eller man bestemmer sig sammen.

Hilsen Trille

Men hun sier jo han vil gifte seg... ;)

Skrevet

Men hun sier jo han vil gifte seg... ;)

Ja, en gang innen 3 år....

Skrevet
Hei...

Jeg går runt å venter, har hinta litt...  Men kansje jeg må roe meg litt ned...

Selv håper jeg på 05.05.05.... D hadde vært en morro dato..

hvorfor ikke 06.06.06? Mye kulere dato! Så kan du leie inn Dimmu eller Mayhem som "orkester"

hoho.

Gjest gjesta
Skrevet

Ja, en gang innen 3 år....

ja ;) ... Og da forlover de seg engang før det har gått 3 år... eller var det noe du skrev som jeg misforstod? :ler:

Skrevet

ja ;) ... Og da forlover de seg engang før det har gått 3 år... eller var det noe du skrev som jeg misforstod? :ler:

Nei, du misforsto nok ikke noe.

Trådstarter vet at de skal gifte seg innen 3 år, og hun har en ide om hvordan det skal foregå med forlovelse og sikkert også planlegging. Det er slettes ikke sikkert at samboeren hennes har de samme tanker om det. Kanskje han ikke vet at det er mannen som skal gå på kne og helst i så god tid før brylluppet at kvinnen kan få planlagt dagen ordentlig. :wink:

Skrevet
Hva med å fri selv da???

Signerer

Gjest gjesta
Skrevet

Signerer

Trådstarter skriver: "Jeg har ikke lyst til å fri selv" ;)

Gjest gjesta
Skrevet

Nei, du misforsto nok ikke noe.

Trådstarter vet at de skal gifte seg innen 3 år, og hun har en ide om hvordan det skal foregå med forlovelse og sikkert også planlegging. Det er slettes ikke sikkert at samboeren hennes har de samme tanker om det. Kanskje han ikke vet at det er mannen som skal gå på kne og helst i så god tid før brylluppet at kvinnen kan få planlagt dagen ordentlig. :wink:

Jo, de fleste gutter vet nok det tror jeg ;)

Men det får tiden vise.

Mener bare det ikke er vits å mase på ham...

Det er da det skjer fortere enn man ante.. ;)

Gjest Revenka
Skrevet

Takk for svar. Jeg får vel la være å mase, men det er ikke lett :) Jeg skal ha is i magen, og har han ikke fridd innen jul så skal jeg gjøre det :)

Gjest gjesta
Skrevet
Takk for svar. Jeg får vel la være å mase' date=' men det er ikke lett :) Jeg skal ha is i magen, og har han ikke fridd innen jul så skal jeg gjøre det :)[/quote']

Ja, prøv aaalt du kan å ikke si mer om det.. Jeg lover.. det lønner seg ;) Fortell hvordan det går!

Gjest celine
Skrevet
hvorfor ikke 06.06.06? Mye kulere dato! Så kan du leie inn Dimmu eller Mayhem som "orkester"

hoho.

:ler::ler::ler:

Gjest deleted
Skrevet

Hei....

Dette rådet skal jeg prøve.... Huff det blir ikke lett!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...