Gå til innhold

Personlig trener?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å trene styrke med personlig trener 3 ganger i uken. Jeg kan trene kondisjon på egenhånd, men styrke er jeg håpløs på, eier ikke en muskel! 

Har inntrykk av at det kanskje ikke er så vanlig å trene med PT flere dager i uken, men en gang i blant? Har noen bekjente i USA, og der er det mer vanlig tror jeg? Skjønner at det er dyrt, men jeg vil prøve likevel :) 

Har dere noen erfaring med PT? Jeg har fått inntrykk av at PT’ene på f.eks sats ikke er spesielt flinke? Jeg trenger en veldig dyktig en som kan sine saker. Hva burde jeg i så fall se etter i en PT? 

Jeg holder til i Vestfold, dersom noen skulle ha tips til personlig trener der :) 

Anonymkode: b795e...4b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bor du i nærheten av Horten, anbefaler jeg trimhuset! (Høres konete ut, men er unge folk)

Har også gode erfaringer med to PT fra sats! Dessverre dårlig med de fra fresh fitness..

Det som har fungert best for meg er å ha det 1-2 ganger i uka når jeg har hatt råd (er jo ganske dyrt) og så trene 1-2 ganger på egenhånd ved siden av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anim92 skrev:

Bor du i nærheten av Horten, anbefaler jeg trimhuset! (Høres konete ut, men er unge folk)

Har også gode erfaringer med to PT fra sats! Dessverre dårlig med de fra fresh fitness..

Det som har fungert best for meg er å ha det 1-2 ganger i uka når jeg har hatt råd (er jo ganske dyrt) og så trene 1-2 ganger på egenhånd ved siden av.

Takk for svar! 

Jeg skal sjekke ut trimhuset :) 

Hadde faktisk tenkt å kontakte fresh fitness, men da dropper jeg det! 

Anonymkode: b795e...4b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! 

Jeg skal sjekke ut trimhuset :) 

Hadde faktisk tenkt å kontakte fresh fitness, men da dropper jeg det! 

Anonymkode: b795e...4b1

Det vil jo alltid variere etter hvilke personer som jobber der til enhver tid.. Men generelter fresh enkelt og billig, og funker når man veit hva man skal. Vil en ha det lille ekstra, og i alle fall litt større garanti for kvalitet, anbefaler jeg noe annet.

Feks har jeg ødelagt en fot for lenge siden, og to forskjellige trenere skulle legge opp til enkle øvelser for den foten, og ikke overbelaste den. Det var først når jeg kom til ei på trimhuset i Horten, at hu jeg var hos viste hvor feiltrent og ubalansert den foten var blitt, og deretter gav meg riktige øvelser. Første gangen vi møttes var hu ikke i full fart med å gi meg et fullt program, men å gi meg øvelser der hu sjekket nøye hvordan bevegelsene mine er. Noe som er vesentlig når man skal trene styrke - man må løfte riktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anim92 skrev:

Det vil jo alltid variere etter hvilke personer som jobber der til enhver tid.. Men generelter fresh enkelt og billig, og funker når man veit hva man skal. Vil en ha det lille ekstra, og i alle fall litt større garanti for kvalitet, anbefaler jeg noe annet.

Feks har jeg ødelagt en fot for lenge siden, og to forskjellige trenere skulle legge opp til enkle øvelser for den foten, og ikke overbelaste den. Det var først når jeg kom til ei på trimhuset i Horten, at hu jeg var hos viste hvor feiltrent og ubalansert den foten var blitt, og deretter gav meg riktige øvelser. Første gangen vi møttes var hu ikke i full fart med å gi meg et fullt program, men å gi meg øvelser der hu sjekket nøye hvordan bevegelsene mine er. Noe som er vesentlig når man skal trene styrke - man må løfte riktig!

Oi ja det hørtes ikke bra ut! Man forventer jo at trenerne vet hva de driver med. Ønsker heller ikke en som kun har tatt PT-kurs, personen må ha god kunnskap om kroppen, muskler, sammenhenger mellom muskler og alt det greiene der som jeg ikke kan. 

Anonymkode: b795e...4b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alltid spør etter hva slags utdanning PTen har. Mange kan se bra ut, men bare ha 3 mnd kurs og dermed kan de ikke så mye om evt skader/ fysiologi generelt. Min erfaring er at hvilket senter vedkommende jobber på er irrelevant, det er forskjellig utdanning på PTene da de som regel er selvstendig næringsdrivende. 

Anonymkode: 31c5b...05d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster det ikke nærmere 1000 spenn å trene med PT i en time? Altså 3000 kr uka? Eller er det bare der jeg trener det er så dyrt?

Anonymkode: c40e3...a06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk CV til de forskjellige PTene - har selv trent med PT i Sats som var veldig flink  vedkommende hadde også bakgrunn som fysioterapeut i tillegg til å være PT.  

Vil anta at du også finner mange dyktige PTer hos FreshFitness. MEN alle type senter som Sats , Fresh har mange unge som kun har et PTkurs - disse ville jeg ha unngått,  Har man derimot mange års erfaring og gjerne har en idrettsbakgrunn ville jeg vurdere de. 

Hvis jeg skal trene med noen 3g i uka så betyr jo personlig kjemi med vedkommende mye - så du bør jo ta en prat med de som er aktuelle. 

Hvis jeg skal dra til et sted for å trene 3g i uka så betyr også beliggenhet mye . Hvordan senteret er betyr jo også litt - hvor bra utstyr de har. 

Så må du jo også sjekke pris - vil anta jo bedre PTen er jo mer koster vedkommende. Men sjekk priser på klippekort.  

Sjekk kanskje da om du kjøper klippekort om du binder deg til vedkommende PT eller til senteret - sanns. til PT så kan jo være greit å starte med noen timer først slik at du ser om det fungerer. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trent litt med PT i perioder.

Jeg er veldig fornøyd med han jeg har brukt på sats. Det handler mest om person framfor senter. Sjekk ut bakgrunn. 

Husk at det også kommer an på hva målet ditt er med å trene. Ulike PT-er har ulike områder de er spesielt gode på.

Anonymkode: 84ac4...648

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første pten jeg hadde var bodybuilder. Mens jeg gjorde øvelser sto han ofte og flexet musklene sine i speilet.

Ham kunne gjerne begynne å prate med andre på treninga når vi hadde time.

Det hendte noen ganger at han sto i tlf med kjerringa og diskuterte barnevakt mens jeg sto og venta og begynte å bli rimelig kald. Selv om samtalen kanskje bare varte tre min, så går det av min tid som han skulle brukt på meg.

Jeg følte meg så dum husker jeg. Når andre folk kikket bort på oss. Når han var i tlf eller slo av en prat med andre så sto jeg der som valp bak han og ventet. Ble flau over hele situasjonen.

Han var god på å telle antall rep når jeg gjorde øvelser da.

Anonymkode: 68aa7...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 30.6.2019 den 11.44, AnonymBruker skrev:

Den første pten jeg hadde var bodybuilder. Mens jeg gjorde øvelser sto han ofte og flexet musklene sine i speilet.

Ham kunne gjerne begynne å prate med andre på treninga når vi hadde time.

Det hendte noen ganger at han sto i tlf med kjerringa og diskuterte barnevakt mens jeg sto og venta og begynte å bli rimelig kald. Selv om samtalen kanskje bare varte tre min, så går det av min tid som han skulle brukt på meg.

Jeg følte meg så dum husker jeg. Når andre folk kikket bort på oss. Når han var i tlf eller slo av en prat med andre så sto jeg der som valp bak han og ventet. Ble flau over hele situasjonen.

Han var god på å telle antall rep når jeg gjorde øvelser da.

Anonymkode: 68aa7...3e7

Oi det hørtes ikke bra ut! 

Håper du ble kvitt han fort😳

Anonymkode: b795e...4b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.6.2019 den 22.30, AnonymBruker skrev:

Alltid spør etter hva slags utdanning PTen har. Mange kan se bra ut, men bare ha 3 mnd kurs og dermed kan de ikke så mye om evt skader/ fysiologi generelt. Min erfaring er at hvilket senter vedkommende jobber på er irrelevant, det er forskjellig utdanning på PTene da de som regel er selvstendig næringsdrivende. 

Anonymkode: 31c5b...05d

Takk for tips! 

Anonymkode: b795e...4b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 30.6.2019 den 9.25, punkyB skrev:

Sjekk CV til de forskjellige PTene - har selv trent med PT i Sats som var veldig flink  vedkommende hadde også bakgrunn som fysioterapeut i tillegg til å være PT.  

Vil anta at du også finner mange dyktige PTer hos FreshFitness. MEN alle type senter som Sats , Fresh har mange unge som kun har et PTkurs - disse ville jeg ha unngått,  Har man derimot mange års erfaring og gjerne har en idrettsbakgrunn ville jeg vurdere de. 

Hvis jeg skal trene med noen 3g i uka så betyr jo personlig kjemi med vedkommende mye - så du bør jo ta en prat med de som er aktuelle. 

Hvis jeg skal dra til et sted for å trene 3g i uka så betyr også beliggenhet mye . Hvordan senteret er betyr jo også litt - hvor bra utstyr de har. 

Så må du jo også sjekke pris - vil anta jo bedre PTen er jo mer koster vedkommende. Men sjekk priser på klippekort.  

Sjekk kanskje da om du kjøper klippekort om du binder deg til vedkommende PT eller til senteret - sanns. til PT så kan jo være greit å starte med noen timer først slik at du ser om det fungerer. 

 

Takk for gode tips! 

Anonymkode: b795e...4b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er CV’en til en personlig trener i nærheten av der jeg bor: 

Personlig Trener v/Akademiet for Personlig Trening 2016. 

Håndball og fotball 7 år, Styrkeløft 2 år, Generell styrketrening 10 år. 

Hva tror dere? 

Anonymkode: b795e...4b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er CV’en til en personlig trener i nærheten av der jeg bor: 

Personlig Trener v/Akademiet for Personlig Trening 2016. 

Håndball og fotball 7 år, Styrkeløft 2 år, Generell styrketrening 10 år. 

Hva tror dere? 

Anonymkode: b795e...4b1

Høres ut som en variert bakgrunn. Jeg ville bare tatt en prøvetime med denne treneren. Kanskje får du halv pris på den om du spør pent? ;) Om jeg skulle trent så ofte med en PT ville jeg tenkt på følgende (selvsagt i tillegg til kvalifikasjoner):

  • Er kjemien god mellom meg og treneren?
  • Kan jeg få rabatter siden jeg trener så ofte?
  • Ser treneren MINE mål, eller prøver han/hun å realisere seg selv gjennom meg?
  • Tror treneren at målet for en økt er at jeg skal ligge helt flatt og ikke klare å gå dagen etterpå, eller tenker treneren langsiktig?
  • Og kanskje viktigst av alt: har treneren selvinnsikt nok til å søke råd eller henvise videre rundt ting som kan være kompliserte (skader, diverse kostholdsutfordringer, psykiske utfordinger)? Det siste jeg vil ha er en "ufeilbarlig" trener som "kan alt". Om ikke direkte farlig, så kan det bli ganske stygt i noen situasjoner.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...