Gå til innhold

Svar fra mammografiprogrammet har ikke kommet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Til dere som har tatt mammografi gjennom mammografiprogrammet: hvor lang tid tok det før dere fikk svar?

Jeg fikk beskjed om at alle skulle få svar innen 2-4 uker, men nå har det gått snart 6 uker  og jeg har ennå ikke hørt noe.

"Intet nytt er godt nytt" heter det, men jeg er usikker på om det gjelder i dette tilfellet  fordi jeg vet at jeg har mange kuler i brystene (cyster).

Anonymkode: 715c6...e71

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ring nummeret du har fått oppgitt og høre. Mener det tok ca 2-3 uker før jeg fikk svar at alt var ok

Anonymkode: da03a...aa3

AnonymBruker
Skrevet

Du får ringe og høre

Anonymkode: df29d...9a6

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Du får ringe og høre

Svaret har nok kommet til fastlegen din FYI. Ikke alltid de er flinke til å ringe pasientene sine

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ring nummeret du har fått oppgitt og høre. Mener det tok ca 2-3 uker før jeg fikk svar at alt var ok

Anonymkode: da03a...aa3

Takk for svar. Du fikk altså svar innenfor det tidsrommet jeg fikk beskjed om at svar skulle komme. 

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får ringe og høre

Jeg ringte, men de kunne ikke svare meg på når svaret skulle komme, eller grunn til forsinkelsen.

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svaret har nok kommet til fastlegen din FYI. Ikke alltid de er flinke til å ringe pasientene sine

FYI, fastlegen har ingenting med mammografiprogrammet å gjøre. Svaret går rett til bruker.

AnonymBruker
Skrevet

En god idè er å ringe mammografisenteret selv...

Anonymkode: 139fb...d56

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En god idè er å ringe mammografisenteret selv...

Anonymkode: 139fb...d56

Jeg gjorde det:

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ringte, men de kunne ikke svare meg på når svaret skulle komme, eller grunn til forsinkelsen.

AnonymBruker
Skrevet

Intet nytt er godt nytt er 99% sikkert riktig når det gjelder mammografi. Har selv hatt brystkreft og snakket med mange i samme situasjon, og alle har samme erfaring. Hvis de oppdager noe, er de veldig kjappe med å gi svar, og du blir ofte oppringt. Har du ikke hørt noe på flere uker har de neppe funnet noe mistenkelig. 

Men vil ikke si det 100% sikkert, siden det kan være forsinkelser,  prøvesvar har kommet bort etc... Sånt kam jo dessverre skje. Håper du får svar snart.

Anonymkode: 5804d...22a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Intet nytt er godt nytt er 99% sikkert riktig når det gjelder mammografi. Har selv hatt brystkreft og snakket med mange i samme situasjon, og alle har samme erfaring. Hvis de oppdager noe, er de veldig kjappe med å gi svar, og du blir ofte oppringt. Har du ikke hørt noe på flere uker har de neppe funnet noe mistenkelig. 

Men vil ikke si det 100% sikkert, siden det kan være forsinkelser,  prøvesvar har kommet bort etc... Sånt kam jo dessverre skje. Håper du får svar snart.

Anonymkode: 5804d...22a

Takk for beroligende svar. :)

Jeg forventet egentlig å bli kalt inn til ultralyd, det har jeg blitt tidligere fordi jeg har så mange cyster, og fordi det er mye brystkreft i familien.  (Legene tenker at det er større sannsynlighet for at jeg får det, enn motsatt)

Da jeg ikke ble kalt inn i løpet av de første ukene tenkte jeg at jeg slapp det denne gangen, men da jeg ikke fikk svar innen fristen begynte jeg å tenke på at kanskje bildene ble dobbeltsjekket,  og at det var derfor det ble forsinkelser. 

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Da har jeg blitt litt klokere, og legger det inn her i tilfelle andre opplever det samme.

Bildene blir med første gangs gjennomgang sortert i 3 kategorier:

1. De "friskmeldte"

2. De som åpenbart behøver umiddelbar handling

3. De som har bilder som må granskes mer nøye for vurdering.

De to første gruppene fikk brev innen fristen, den 3. ble forsinket.

Jeg tilhørte kategori 3, og den grundige gjennomgangen viste at jeg behøvde tilleggsundersøkrlse (Som forventet)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...