Gå til innhold

Dagpenger og lønnstrekk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan blir det med dagpenger når jeg har lønnstrekk?

Blir arbeidsledig desember-19 og har p.d.d lønnstrekk på lønnen min som vil gå over 3 år til men hva skjer da når jeg går over på dagpenger? 

Stoppes trekket eller må jeg betale samme beløp i lønnstrekk av 62,4% av lønnen min som dagpenger er?

Anonymkode: ef0dc...cb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går på samme måte. Du må søke om å få mindre trekk ved å dokumentere inntekten som i ditt tilfelle er dagpenger og ikke minst utgiftene dine.

Anonymkode: bce48...038

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vet du ikke har jobb fra desember er det bare å begynne å søke nye jobber, så slipper du å gå arbeidsledig. 

Anonymkode: 8d67d...ab2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg forstår deg riktig så får du etterlønn i tre(!) år og da vil du uansett ikke få dagpenger. Har jeg misforstått og du går over på dagpenger i desember/januar så må du ta kontakt med namsmannen i god tid slik at lønnstrekket ditt kan justeres. Lønnstrekket, eller i dette tilfellet trekket i dagpenger skal ikke være større enn at du minimum sitter igjen med veiledende sats til livsopphold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Leo skrev:

Hvis jeg forstår deg riktig så får du etterlønn i tre(!) år og da vil du uansett ikke få dagpenger. Har jeg misforstått og du går over på dagpenger i desember/januar så må du ta kontakt med namsmannen i god tid slik at lønnstrekket ditt kan justeres. Lønnstrekket, eller i dette tilfellet trekket i dagpenger skal ikke være større enn at du minimum sitter igjen med veiledende sats til livsopphold.

Nei, lønnstrekket går i ca 3 år til.  Jeg må få dagpenger fra 1/1 2020 hvis jeg ikke finner meg ny jobb. 

Anonymkode: ef0dc...cb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er i ganske lik situasjon, og har snakket med namsmann på forhånd. Jeg må oppdatere de med nye opplysninger ang hva inntekten min er. Du skal alltid ha penger til bolig og livsopphold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...