Gå til innhold

Jeg er sulten hele tiden!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er virkelig sulten hele tiden uansett hva jeg spiser!

jeg har prøvd alt jeg tror kan hjelpe som da er å kutte ut sukker, melk, hvete, ha faste måltider, kutte ut usunn mat og fett, trening, være mer aktiv, fokus på andre ting, appetittdempende, slankepiller osv, men ingenting har hjulpet!

jeg har virkelig endeløs magesekk og enorm appetitt og jeg forstår ikke hvorfor. Jeg veier 62-63kg nå, men har gått ned fra 75kg ved å tvinge opp maten(kaste opp) og å faste og spise meg helt syk senere (var virkelig forferdelig). Jeg har til og med gått så langt som å ta et helt brett med piller flere ganger på rad bare for å bli syk, kaste opp og miste appetitten for et par dager. 

får ikke mat og kropp ut av tankene, det er i hodet mitt 24/7 både når jeg er på jobb, er med venner, finner på ting osv. Sånn har det vært de siste 6 årene og jeg er så utrolig sliten å lei, men uansett hva jeg prøver så klarer jeg ikke å få det ut av hodet mitt. Jeg har til og med mareritt om dette.

jeg klarer ikke å leve slik mer. Jeg vil bare ha et normalt forhold til mat som alle andre jeg kjenner.

er det noen her som kjenner seg igjen i noe av dette eller har noen hjelpende tips/råd til meg??

Takk for svar på forhånd!

Anonymkode: a686d...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv å ha faste rutiner på når du spiser hver dag. Etterhvert vil det bli en vane og kroppen fin vil lære seg når den skal få mat. Også heller spis lite men ofte istedenfor mye og sjeldent.

Anonymkode: 50741...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil ikke hjelpe med restriktive dietter om du sliter med overspising. Da er det viktige at du får i deg gode, velbalanserte måltider og NOK mat. Fett er f.eks svært nødvendig i kosten og også viktig for å føle seg mett.

Anonymkode: 57eaf...ef4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det hørtes ut som du har en form for spiseforstyrrelse og at du burde gå til fastlege og få både fysisk og psykisk råd, veiledning og hjelp. Bli henvist til noen som har kompetanse på området. Mat er kjempeviktig og det forholdet du har til mat er ikke sunt😔 Jeg har slitt mye i forhold til mat selv, eneste som kunne hjelpe meg var lege og psykolog/psykiater/psykologisksykepleier. Det er tøft og utrolig energikrevende å leve slik du gjør. Ta imot hjelp fra profesjonelle❤️ Jeg ønsker deg masse lykke til🥰

Anonymkode: 913fe...76d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes fysiske sykdommer som kan gi ulvehunger. Kanskje du til og med har vitaminmangel og kroppen forsøker få deg til å spise mer slik at du dekker mangelen. 

Anonymkode: 0d539...44f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ikke bra ut hvordan du har det. Og jeg er enig med den over meg som sier at det høres ut som en spiseforstyrrelse. Å tvinge seg til å kaste opp mat, er virkelig ikke bra. Jeg håper du oppsøker hjelp for dette før det går for langt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at det hørtes ut som du har en form for spiseforstyrrelse og at du burde gå til fastlege og få både fysisk og psykisk råd, veiledning og hjelp. Bli henvist til noen som har kompetanse på området. Mat er kjempeviktig og det forholdet du har til mat er ikke sunt😔 Jeg har slitt mye i forhold til mat selv, eneste som kunne hjelpe meg var lege og psykolog/psykiater/psykologisksykepleier. Det er tøft og utrolig energikrevende å leve slik du gjør. Ta imot hjelp fra profesjonelle❤️ Jeg ønsker deg masse lykke til🥰

Anonymkode: 913fe...76d

Siterer meg selv, så du skal vite hvem som skriver😅

Jeg er enig med det som står skrevet i andre kommentarer om at det også kan være underliggende sykdom, eller lignende. Litt derfor jeg også foreslår det jeg gjør, legene vil jo ha hele historien og bilde av hva du sliter med og kan da oppdage eventuelle underliggende årsaker. Hvis du får ett svar på HVORFOR du har den ekstreme sulten kan det også hjelpe deg med å takle den på en helt annen måte. Dette med spising og usunne mønstre burde tas opp med lege og tas på alvor❤️ 

 

Anonymkode: 913fe...76d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Siterer meg selv, så du skal vite hvem som skriver😅

Jeg er enig med det som står skrevet i andre kommentarer om at det også kan være underliggende sykdom, eller lignende. Litt derfor jeg også foreslår det jeg gjør, legene vil jo ha hele historien og bilde av hva du sliter med og kan da oppdage eventuelle underliggende årsaker. Hvis du får ett svar på HVORFOR du har den ekstreme sulten kan det også hjelpe deg med å takle den på en helt annen måte. Dette med spising og usunne mønstre burde tas opp med lege og tas på alvor❤️ 

 

Anonymkode: 913fe...76d

Ja, det har du helt rett i.❤️

Jeg har hørt at noen folk som har spiseforstyrrelser blir mer sulten enn andre folk siden de hele tiden har mat i tankene. Jeg har også lurt på om det kan være derfor, har det vært sånn til deg?

det må jo enten være fysisk eller så er det psykisk, hm🤔

 

ts

Anonymkode: daf17...381

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære trådstarter, 

Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.

Du kan også ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver. Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her. Håper du får hjelp til å bli frisk, ingen skal måtte ha det sånn som du har det nå.

Mynona, mod.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...