Gå til innhold

DIYS, crafts og andre easupeasy hjemmeting


CabinCruiser

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge vært fascinert av DiYs og at folk greier å lage så fine ting av ingenting.

Slashback til meg selv. Nå skal vi snakke om egne katastofer i denne tråden. Det er mest gøy.

Jeg kjøpte en stol og hadde tenkt å trekke den om selv samt å male den i kalkmaling. På den der youtuben så det jo så simpelt ut at selv Oluf burde klart det..

Jeg skrider til verks på en gammel stol - BTW laget av teak (noe jeg senere skulle lære meg at jeg manglet respekt for) og med sånn utslitt stoltrekk fra rundt 1970. Filmen sier at du bare spretter opp stiften der og spretter opp nagelen der. Han som laget videoen var helt klart ikke kvinne med nylagte løsnegler, for å si det sånn. Jeg spretter og bannes og spretter og bannes og får det nå av på ett vis. Men det skal jo på igjen og man skal jo klippe til riktig nytt stoff osv. Kalkmalingen skulle jo ikke by på utfordringer, men da jeg dyppa neddi den boksen skjønte jeg at det er forskjell på jotun silkematt hvit restemaling som man klæsjer på furumøbler man er lei av, og denne kalkmalingen. Skal skal ikke skal skal ikke...

Alt i alt. Dritten tok dagensvis og ved veis ende var jeg både sliten og hadde blodige fingre og forbante meg på å aldri gjøre det igjen.

I det minste laget jeg ikke DIY jeans chair...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg elsker DIY og er-design og sånn. Holder meg opptatt, da jeg har alltid flere uferdige prosjekter. Men sannheten er at det blir 50/50 om det blir vellykket, og om det kommer ut som det så ut i hodet mitt. 

Som blant annet begynte jeg tidligere på perle-hobby, lage smykker av perler. Kjøpte inn bøker, perler. Var gøy og jeg fikk laget en smykke. Men greia er at brukte sikkert nærmere tusen kroner på en smykke som ser ut til å koste maks 50 på h&m. 😅

Anonymkode: b6c46...f8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ai ai ai, hvor skal jeg begynne. Jeg har også trukket om en stol, og den ser for så vidt grei ut, men den er litt skummel å sitte i. Armlenene er løse og fjærene i setet er rare. 

Jeg så noen som hadde strikket lange remser og flettet som sete til en krakk. Som sett så gjort. Jeg brukte månedsvis på å strikke og når jeg endelig var ferdig og krakken var malt så passet ikke hvitfargen på malingen og tråden. Denne er også vaglete å sitte på. 

Kommer sikkert mer fra meg en annen dag. 

Anonymkode: 0177a...947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...