Gå til innhold

Betalingsbryllup..hva er greia?!

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håpet nesten på at dette er tull, men jeg har selv fått bryllupsinvitasjon til kirken. De hadde også lagt med ønskeliste🙈

Anonymkode: dc4c6...0b8

Du er "bedt" til kirken, bare det? Kjære vene. 

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, Meadow skrev:

Du er "bedt" til kirken, bare det? Kjære vene. 

Det stemmer😂

Jeg hadde egentlig tenkt å komme og i tillegg gi gave, men da jeg fikk invitasjonen i posten så mistet jeg lysten.

Da bruden purret, skrev jeg bare hahahahahahaha. 

Men dette var lite gjennomtenkt av meg, for bruden tolket det som at jeg svarte ja. Jeg hadde blitt autocorrectet eller at jeg bommet på j og trykket h🙈

Det ble en flau samtale noen måneder senere.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Herre min hatt.. Hadde såklart bare takket nei.

Skjønner meg ikke på folk som har bryllup de ikke har råd til - eller arrangerer bryllup de selv ikke vil betale for. Jeg og mannen ønsket rett og slett ikke å kaste bort penger på en dag, så vi hadde et lite et hvor vi inviterte folk til vielse (frivillig å komme) også dro vi ut med de nærmeste (foreldre, søsken) og spiste. Ønsket oss ingen gaver av noen. Folk må slutte å forvente at folk skal betale for seg.. Blir mååløs hver gang jeg hører om sånt. Om du ikke vil betale for ditt eget bryllup, DOWNSIZE

Anonymkode: 6df70...14c

• Liker 14
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håpet nesten på at dette er tull, men jeg har selv fått bryllupsinvitasjon til kirken. De hadde også lagt med ønskeliste🙈

Å gå i kirken er lovlig for alle, også folk som ikke er bryllupsgjester. Så det der er noe de har funnet på for å få gave.

Skrevet
På 24.6.2019 den 21.40, O.G. skrev:

Det blir sikkert godt mottatt i deres bryllup.....

😂

AnonymBruker
Skrevet
På 24.6.2019 den 22.01, AnonymBruker skrev:

Er nok ikke tull, vet om flere tilfeller.

Anonymkode: 7d25e...748

• Liker 1
Skrevet

For å klargjøre: er det slik at dere skal på restaurant og må dekke mat/vin selv (mao. betale direkte til restauranten), eller er dere invitert til et "vanlig" bryllup og må betale inngangsbillett direkte til brudeparet?

Ingen av delene er min stil, men den ene er værre enn den andre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, Alice123 skrev:

For å klargjøre: er det slik at dere skal på restaurant og må dekke mat/vin selv (mao. betale direkte til restauranten), eller er dere invitert til et "vanlig" bryllup og må betale inngangsbillett direkte til brudeparet?

Ingen av delene er min stil, men den ene er værre enn den andre.

Det skal være på brudgommens arbeidsplass, han jobber i en slags jobbkantine..og er selv kokk. 

Anonymkode: 33980...445

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det skal være på brudgommens arbeidsplass, han jobber i en slags jobbkantine..og er selv kokk. 

Okai som en slags rar sammenblanding av de to alternativene mine da.

Han får nok lokalet gratis eller svært billig av jobben. Antageligvis svært rabattert kjøkken/og serveringspersonale også (til den prisen går jeg ut i fra at de har flerretters, og ikke buffet). Siden det er jobbkantine går jeg ut i fra at de kan kjøpe inn pg servere alkohol selv (mao. taxfree/polpriser, ikke restaurantpriser på alkoholen).  En venninne av meg jobber i jobbkantine, og de har det sånn hvertfall (lokalet er gratis, kokk/råvarer/servitører er under kostpris).

Jeg tipper gjestene betaler hele bryllupet. Brudekjole, fotograf og alt.

Jeg hadde ikke gått.

• Liker 6
Skrevet
På 24.6.2019 den 20.16, abc123detvardet skrev:

Ingen problem å betale for min egen mat. Gave er bare hyggelig å gi bort.

Du har sikkert ikke problemer med å drite ut penger heller du... Singel? 😍

Jeg tror jeg hadde droppa bryllupet. Men så leter jeg alltid etter nok grunner til å ikke gå i bryllup. 

Skrevet (endret)
On 6/24/2019 at 8:05 PM, AnonymBruker said:

Altså..når man inviterer til bryllup og gjestene må betale for drikke (550,- pr pers, og vinpakke utenom), i tillegg til at man har bryllupet en plass hvor man må overnatte (1000,- for enkeltrom) eller ta taxi og betale ca 1500,- for den, samtidig som brudeparet legger ved ønskeliste..? 

Hvorfor har man bryllup man ikke har råd til?

Det er ganske spesielt. Om det hadde vært en nær venninne eller familie så hadde jeg blitt med, men hvis det ikke er det hadde jeg nok holdt meg hjemme.

Endret av Energi-jenta
AnonymBruker
Skrevet
På 24.6.2019 den 20.05, AnonymBruker skrev:

Altså..når man inviterer til bryllup og gjestene må betale for drikke (550,- pr pers, og vinpakke utenom), i tillegg til at man har bryllupet en plass hvor man må overnatte (1000,- for enkeltrom) eller ta taxi og betale ca 1500,- for den, samtidig som brudeparet legger ved ønskeliste..? 

Hvorfor har man bryllup man ikke har råd til?

Sånn bryllup drar ikke jeg i...

Anonymkode: b8d4f...f7e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 25.6.2019 den 0.18, AnonymBruker skrev:

Det stemmer😂

Jeg hadde egentlig tenkt å komme og i tillegg gi gave, men da jeg fikk invitasjonen i posten så mistet jeg lysten.

Da bruden purret, skrev jeg bare hahahahahahaha. 

Men dette var lite gjennomtenkt av meg, for bruden tolket det som at jeg svarte ja. Jeg hadde blitt autocorrectet eller at jeg bommet på j og trykket h🙈

Det ble en flau samtale noen måneder senere.

Vær så snill å fortell resten og da

Anonymkode: 57a2f...20c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da hadde jeg takket nei, Evt dukket opp i kirka og gratulert og ønsket dem en hyggelig kveld. 

Anonymkode: 262bd...443

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 24.6.2019 den 22.01, AnonymBruker skrev:

Herregud, det er jo toppen. Da hadde jeg stått på utsiden og kastet litt ris over dem i det de kommer ut, ønsket den en hyggelig kveld og gått. Det er jo så langt fra folkeskikken at...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, det er jo toppen. Da hadde jeg stått på utsiden og kastet litt ris over dem i det de kommer ut, ønsket den en hyggelig kveld og gått. Det er jo så langt fra folkeskikken at...

Jeg og. Og ikke giddet å pynte meg. 

Anonymkode: 57a2f...20c

• Liker 1
Skrevet
På 25.6.2019 den 23.50, Alice123 skrev:

Okai som en slags rar sammenblanding av de to alternativene mine da.

Han får nok lokalet gratis eller svært billig av jobben. Antageligvis svært rabattert kjøkken/og serveringspersonale også (til den prisen går jeg ut i fra at de har flerretters, og ikke buffet). Siden det er jobbkantine går jeg ut i fra at de kan kjøpe inn pg servere alkohol selv (mao. taxfree/polpriser, ikke restaurantpriser på alkoholen).  En venninne av meg jobber i jobbkantine, og de har det sånn hvertfall (lokalet er gratis, kokk/råvarer/servitører er under kostpris).

Jeg tipper gjestene betaler hele bryllupet. Brudekjole, fotograf og alt.

Jeg hadde ikke gått.

Dette.

AnonymBruker
Skrevet
På 24.6.2019 den 21.46, AnonymBruker skrev:

Så...det er et bryllup, der gjestene betaler for alt unntatt leie av lokalet og kakebordet, pluss at det forventes en gave? Wow..frekt! 

Anonymkode: 59fb0...3e0

Ber sikkert noen venner bake kaker for de...

Anonymkode: 546a3...3d9

• Liker 1
Skrevet
På 25.6.2019 den 23.41, AnonymBruker skrev:

Er det ikke i en restaurant engang, en jobbkantine??    Herregud så flaut.

550 for mat

Sikkert 1000 pr stykk for vinpakke

1000 for overnatting

Si 500 i transport

1000 for klær hvis man må kjøpe seg nye penklær

1000 for gave

6000 kr for et par. Jaja,

Ville heller dratt på storbyweekend for å si det sånn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...