Gå til innhold

Betalingsbryllup..hva er greia?!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså..når man inviterer til bryllup og gjestene må betale for drikke (550,- pr pers, og vinpakke utenom), i tillegg til at man har bryllupet en plass hvor man må overnatte (1000,- for enkeltrom) eller ta taxi og betale ca 1500,- for den, samtidig som brudeparet legger ved ønskeliste..? 

Hvorfor har man bryllup man ikke har råd til?

Anonymkode: 33980...445

• Liker 21
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Altså..når man inviterer til bryllup og gjestene må betale for drikke (550,- pr pers, og vinpakke utenom), i tillegg til at man har bryllupet en plass hvor man må overnatte (1000,- for enkeltrom) eller ta taxi og betale ca 1500,- for den, samtidig som brudeparet legger ved ønskeliste..? 

Mente mat for 550,-

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke betalt inngangsbillett i bryllup. Alkohol klarer jeg meg derimot fint uten, drikker heller vann fra springen enn å betale inngang. 

Anonymkode: 9e6a5...2bc

• Liker 13
Skrevet

I et slikt tilfelle hadde jeg ikke dratt i bryllupet. 

Er en ting å ha spleisefest hvor alle tar med en rett f eks. (Men da inviterer man kun de aller nærmeste). Også om man får vin til maten men må kjøpe selv etterpå. 

Men et slikt opplegg som du skisserer, det hadde jeg sagt nei takk til. Hadde fått mer ut av pengene med en storbyhelg. Og da hadde jeg vært fri til å gjøre hva jeg vil. 

• Liker 25
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Betaler fint for egen drikke og sted å bo.

Hater å få ting gratis...

AnonymBruker
Skrevet

Har vært borti det samme, bortsett fra at da fikk vi ikke vite om betaling av mat og drikke før vi hadde brukt et døgn på å reise dit. Er fremdeles sjokkert nå lenge etterpå.

Er det nære venner eller slekt du er invitert til hadde jeg spurt hva de holder på med. Er det ikke nære hadde jeg sakt nei takk.

Anonymkode: 100ae...f0d

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke dratt, betale for overnatting og drikke etter maten helt klart. 
Men ikke for middag og vinpakke. Vil de ha gave i tillegg også?
Selv om de hadde sagt null gave, hadde jeg følt på å måtte ta med noe. Så jeg hadde nok droppet ja. Enig i hvorfor feire bryllup når man ikke har råd. Hadde invitert på grilling i hagen da eller noe. 

Anonymkode: 20e56...2ea

• Liker 10
Skrevet

Er fremdeles sjokkert nå lenge etterpå.

Ja, verden er fæl.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke dratt, betale for overnatting og drikke etter maten helt klart. 
Men ikke for middag og vinpakke. Vil de ha gave i tillegg også?
Selv om de hadde sagt null gave, hadde jeg følt på å måtte ta med noe. Så jeg hadde nok droppet ja. Enig i hvorfor feire bryllup når man ikke har råd. Hadde invitert på grilling i hagen da eller noe. 

Anonymkode: 20e56...2ea

Disse har lagt med ønskeliste i tillegg, så det er på en måte forventet at man tar med gave..syns det er så horribelt frekt 😔

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Når folk ikke har råd til bryllupsfest får de droppe festen, og spandere lapskaus på seg selv og forloverne sine. For det er en uting å be om penger til mat, drikke OgF gave på festen!

Anonymkode: 0f471...fa7

• Liker 21
Skrevet

Dette har jeg aldri vært borti. Hvis man skal ta betalt for mat og drikke så bør man ikke ønske seg gaver i tillegg tenker nå jeg. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, abc123detvardet skrev:

Du skal i tillegg betale for maten og gaven, så ingenting gratis du trenger å bekymre deg for..

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du skal i tillegg betale for maten og gaven, så ingenting gratis du trenger å bekymre deg for..

Ingen problem å betale for min egen mat. Gave er bare hyggelig å gi bort.

Skrevet

Det blir sikkert godt mottatt i deres bryllup.....

AnonymBruker
Skrevet

Så...det er et bryllup, der gjestene betaler for alt unntatt leie av lokalet og kakebordet, pluss at det forventes en gave? Wow..frekt! 

Anonymkode: 59fb0...3e0

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, abc123detvardet skrev:

Men du gidder vel ikke betale mat OG drikke OG overnatting OG gave...??

Anonymkode: c964e...71c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det blir veldig mye penger å betale alt dette. Helt uaktuelt. Jeg er nok syk den dagen. 

Anonymkode: c964e...71c

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært med på noe liknende, men der var det en pakkepris å betale. Og siden jeg var ung, så fikk jeg beskjed om å sove i telt. Så jeg betalte like mye som de som sov inne, og de som sov inne var jo voksne i full jobb, jeg var student. Var for ung til å si noe på det, den dag i dag hadde jeg ikke blitt med.. 

Anonymkode: 6664e...b47

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Jeg håpet nesten på at dette er tull, men jeg har selv fått bryllupsinvitasjon til kirken. De hadde også lagt med ønskeliste🙈

Anonymkode: dc4c6...0b8

• Liker 5
Skrevet

Det er et bryllup jeg ikke hadde dratt i. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...