Gå til innhold

Terapeuten ber meg ligge unna forum


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fordi hun mener det har veldig negativ effekt på psyken min. Er så masse vonde skjebner å lese om her og jeg tenker liksom at «hvorfor skal ikke jeg være neste?» og ting som det. Jeg har ligget unna noen dager og faktisk fått bedring. Forum virker kanskje uskyldig , men om du er lettpåvirkelig og sliter selv så er det nesten som litt sånn sekt-opplegg. 

Flere med erfaringen med forumavhengigheten?

Anonymkode: 51652...717

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var det du som trodde alle tråder handlet om deg?

Anonymkode: ed067...14f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var det du som trodde alle tråder handlet om deg?

Anonymkode: ed067...14f

Jeg tror ikke alle tråder handler om meg. Jeg vet da selv hvilke tråder jeg oppretter. Jeg har ikke psykose.

Anonymkode: 51652...717

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortalte psykologen min at jeg av og til leser og skriver på forum, han smilte litt og ba meg bare være fornuftig i hva jeg tok til meg og ikke. Det er ikke noe hemmelighet at det er mye fordømmende mennesker der ute. 

Anonymkode: 5d921...dd4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok lurt å holde unna forum av og til, husker at alle deprimerende historiene påvirket humøret. Når jeg holdte meg unna forum eller kjipe nyheter en liten periode merker man definitivt forskjell. 

Anonymkode: 99297...7b5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte holde meg unna svangerskapstråder da jeg gikk gravid fordi det var så mange triste skjebner og det føltes ut som at alle mistet. Selv om jeg såklart var klar over at de ble overrepresentert så ble jeg unødvendig bekymret og det hjalp å slutte og lese slike tråder.

Anonymkode: 96b0c...046

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et godt råd når man er sårbar. Mye negativitet, dårlige holdninger og melankolske historier på forum. Terapeuten sa nok det for at det er ment som et godt råd til deg. Og klart man blir påvirket.

Måtte kutte ut et forum tidligere pga jeg merket at jeg ble nedstemt, irritert eller sur av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er tydeligvis ikke alene om å ikke ha så godt av å være for mye på forum da, i hvert fall...

 

Anonymkode: ed067...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk samme råd fra min psykolog. Kosthold og treningsforumet her inne foret spiseforstyrrelsen min..

Anonymkode: 002bd...95a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innrømmet ikke engang til psykologen at jeg er her inne jeg 😅 hun spurte om jeg er på forum som kvinneguiden. Jeg sa nei.

Men tydelig at hun enten har pasienter herifra eller er her selv 😂

Anonymkode: 33b67...b1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke lese tråder som har med negative ting å gjøre. Man kan heller lese tråder som handler om annet feks tips til å lage middag til 67 personer 

Anonymkode: c19f4...d78

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker det ødelegger livskvaliteten min og forandrer synet jeg har på kvinner. Jeg mister troen på kjærligheten for min del, og det gjør at jeg blir mer passiv og har "gitt opp".

Spesielt når jeg opplever noe i virkeligheten av de kjipe tingene jeg har lest på forumet her, gjør det meg motløs.

Hadde jeg hatt et rikt sosialt liv hadde jeg ikke hengt her inne. Det er ikke sunt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner terapeuten din godt. Jeg var ikke på Kvinneguiden da jeg slet som verst, men måtte holde meg unna kommentarfelt til diverse aviser feks. Merket at jeg fikk enda dårligere selvfølelse av det. Spesielt når det handlet om NAV og psykisk syke.

Anonymkode: 40919...323

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser absolutt poenget til psykologen. Man kan ikke unngå alt negativt, men man trenger ikke oppsøke det heller. I tillegg, er man gjerne sårbar og kanskje mer påvirket enn vanlig. Jeg kan iallefall lett bli forvirret over hva JEG faktisk føler. Leser man for mye rundt på nettet, så sammenligner man seg mer. Det kan være lurt med pauser. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyr typen din på bingo? 

Anonymkode: 4b2c1...1c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...