AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #1 Del Skrevet 24. juni 2019 Er det utbredt over alt eller er det områder der det er flere bilær og båtær? Anonymkode: 47ef4...b48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 24. juni 2019 #2 Del Skrevet 24. juni 2019 Det er et målmerke i de såkalte vikværske dialektene, som snakkes i Grenland (øst-Telemark), Vestfold og Østfold. https://snl.no/vikværsk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #3 Del Skrevet 24. juni 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det utbredt over alt eller er det områder der det er flere bilær og båtær? Anonymkode: 47ef4...b48 Jeg er fra en by i Vestfold og her snakker vi ikke sånn Anonymkode: 30d6c...8ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #4 Del Skrevet 24. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg er fra en by i Vestfold og her snakker vi ikke sånn Anonymkode: 30d6c...8ec Mange som ikke snakker slik lenger, men den "opprinnelige" dialekten er slik, jo. Men bredere jo lenger sør man kommer. Folk snakker mer dialekt i Sandefjord og Larvik enn i Tønsberg og Horten. Men dessverre få unge som holder på dialekten. Jeg er i 30-årene, fra Vestfold og snakker dialekt selv om jeg bor i Oslo, merker at mange andre utflyttere har lagt fra seg dialekten hjemme, og snakker "bokmål" i Oslo. Trist. Anonymkode: c4f08...2e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå