Gjest Parkeringsvakt Skrevet 26. juni 2019 #21 Skrevet 26. juni 2019 Denne type problemstilling vil ikke spile noen rolle om 30 år når kloden er fucka opp grunnet klima og millioner av mennesker må flytte fordi de ikke lenger kan leve der de er grunnet klima. Spørsmålet du heller burde stille er hva gjør vi når flyktningstrømmen blir enorm? Skyter vi flyktningene på grensene og bidrar til historiens største massakre? Eller lar vi dem komme inn og reduserer egen luksus og bidrar til egen fattigdom? Per idag har vi luksusen der vi kan avvise flyktninger og leve i vår egen boble. Men om kloden kommer i krise, så blir situasjonen en helt annen Når det gjelder valg vuderer jeg stemme rødt kun fordi nåværende dominante stemmer er horrible og bryr seg mer om seg selv enn Norge og menneskene i Norge. Ikke at rødt ville automatisk vært bedre, men et dramatisk skifte er en måte å uttrykke misnøye på. Jeg vil ikke ha en bra fremtid med regjeringen som er nå, så da kan jeg like godt gjøre ting verre for alle (om det hadde blitt verre) ved å stemme rødt. Jeg tror mange nordmenn undervurderer hvor ille det er for "bunnslammet" i Norge per idag. Det er fortsatt en ide om at man har et fantastisk liv om man er født og oppvokst i Norge uansett skjebne. Men jeg tror nok gruppen av nordmenn som sliter med å få endene til å møtes øker og ignorering av denne gruppen vil ikke gå ustraffet hen
Madame Butterfly Skrevet 26. juni 2019 #22 Skrevet 26. juni 2019 15 minutter siden, Parkeringsvakt said: Denne type problemstilling vil ikke spile noen rolle om 30 år når kloden er fucka opp grunnet klima og millioner av mennesker må flytte fordi de ikke lenger kan leve der de er grunnet klima. Spørsmålet du heller burde stille er hva gjør vi når flyktningstrømmen blir enorm? Skyter vi flyktningene på grensene og bidrar til historiens største massakre? Eller lar vi dem komme inn og reduserer egen luksus og bidrar til egen fattigdom? Per idag har vi luksusen der vi kan avvise flyktninger og leve i vår egen boble. Men om kloden kommer i krise, så blir situasjonen en helt annen Når det gjelder valg vuderer jeg stemme rødt kun fordi nåværende dominante stemmer er horrible og bryr seg mer om seg selv enn Norge og menneskene i Norge. Ikke at rødt ville automatisk vært bedre, men et dramatisk skifte er en måte å uttrykke misnøye på. Jeg vil ikke ha en bra fremtid med regjeringen som er nå, så da kan jeg like godt gjøre ting verre for alle (om det hadde blitt verre) ved å stemme rødt. Jeg tror mange nordmenn undervurderer hvor ille det er for "bunnslammet" i Norge per idag. Det er fortsatt en ide om at man har et fantastisk liv om man er født og oppvokst i Norge uansett skjebne. Men jeg tror nok gruppen av nordmenn som sliter med å få endene til å møtes øker og ignorering av denne gruppen vil ikke gå ustraffet hen Vet du mer om de globale kriser enn disse? Stoler mer på norske forskere, innen relevante fagfelt, enn på en parkeringsvakt 🤓 https://www.document.no/2019/06/12/opprop-planeten-dor-ikke-og-vi-skal-ikke-sette-demokratiet-til-side/ •Nei. Det er ingen tegn til økte flommer globalt, og kloden har blitt 14 % grønnere de siste 30 årene. Det tilsvarer et areal dobbelt så stort som USA. Moderne ørkenspredning er en myte, og Sahel har blitt grønnere. •Nei, det finnes ingen målbare parametre for noe klimasammenbrudd. Det meste av det vi registrerer av variasjoner, er uttrykk for naturlige skiftninger. Og mye mer FAKTA kan du tilegne deg ved å høre på de som kan. 2
Gjest Parkeringsvakt Skrevet 26. juni 2019 #23 Skrevet 26. juni 2019 9 minutter siden, Madame Butterfly said: Vet du mer om de globale kriser enn disse? Stoler mer på norske forskere, innen relevante fagfelt, enn på en parkeringsvakt 🤓 Det er helt ok for meg at du ikke tror på en laverestående parkeringsvakt. Jeg mener at vi går minst en stor krise i møte i løpet av de neste 50 årene. Jeg håper at jeg i Norge med formue vil unnslippe de verste konsevensene. Tiden vil vise. Tiden er også inne for en økonomisk krise, men jau.
Piemonte Skrevet 26. juni 2019 #24 Skrevet 26. juni 2019 18 minutter siden, Madame Butterfly skrev: Vet du mer om de globale kriser enn disse? Stoler mer på norske forskere, innen relevante fagfelt, enn på en parkeringsvakt 🤓 https://www.document.no/2019/06/12/opprop-planeten-dor-ikke-og-vi-skal-ikke-sette-demokratiet-til-side/ •Nei. Det er ingen tegn til økte flommer globalt, og kloden har blitt 14 % grønnere de siste 30 årene. Det tilsvarer et areal dobbelt så stort som USA. Moderne ørkenspredning er en myte, og Sahel har blitt grønnere. •Nei, det finnes ingen målbare parametre for noe klimasammenbrudd. Det meste av det vi registrerer av variasjoner, er uttrykk for naturlige skiftninger. Og mye mer FAKTA kan du tilegne deg ved å høre på de som kan. Hvem er dine kilder? Geir Aaslid i Piratpartiet? Vet han bedre enn godt over 90% av verdens klimaforskere? Og hold deg for god til å rakke ned på andre, uavhengig av yrke. 3
ops2 Skrevet 26. juni 2019 #25 Skrevet 26. juni 2019 7 hours ago, Stonegiant said: Innvandring til europa på et nivå vi aldri tidligere i historen har sett er 100% uungåelig. Det er bare å velge de rette lederene, så vil det vise seg at det går an å stenge grensene. Dessverre vil folk flest ikke stemme rett, før deres eget nabolag er overfylt. Det er alltid "de andre" som skal "ta ansvar". Vi ser bare hva som skjer når nye asylmottak skal bygges. Alle vil ta imot asylsøkere, men ingen vil ha de vegg i vegg med seg. Selv om mennesker som deg snakker "nytale" og fornekter problemene, så vet dere i primalhjernen at dette går ikke bra, når dere må stå ansikt til ansikt med det dere snakker om. 4
Piemonte Skrevet 26. juni 2019 #26 Skrevet 26. juni 2019 14 timer siden, Example skrev: Europa kommer til å si nei til dette. Det er det ingen tvil om. Pussig hvordan du snakker om at nåværende genrasjoner har gjort livet til de neste generasjonene svært vanskelig. Å slippe inn en halv milliard fra Afrika til Europa, er jo selve definisjonen på dette. Det vil ta Europa tilbake til en konfliktsnivå som vi ikke har sett på mange tiår. Enn så lenge har fortsatt demokratier i Europa. Folk flest ønsker ikke så høy innvandring. Da vil det velges til ytre høyre for å stoppe dette. Fungerer ikke det, vil det dessverre være grobunn for ekstremisme og kuppforsøk for å hindre utviklingen. Hvis vi kjører på som nå, så har vi på et tidspunkt ikke noe valg. Det ironiske er at de som fornekter at vi har en klimakrise ofte er de samme som er i mot mottak av flyktninger. Aka struts. 1
AlkoMann Skrevet 26. juni 2019 #27 Skrevet 26. juni 2019 1 minutt siden, Piemonte skrev: Hvis vi kjører på som nå, så har vi på et tidspunkt ikke noe valg. Det ironiske er at de som fornekter at vi har en klimakrise ofte er de samme som er i mot mottak av flyktninger. Aka struts. La oss ikke gi oss der. 20 kr burde en plast pose koste. Ingen snakker om at Kina i år vil øke klimautslippene mer enn Sveriges klimautslipp til sammen. Sverige har i dag 0,2 prosent av verdens klimautslipp, samtidig som du har kjøpt deg nye kinesiske klær. Skjønner du paradokset ? 1
AlkoMann Skrevet 26. juni 2019 #28 Skrevet 26. juni 2019 1 time siden, Parkeringsvakt skrev: Denne type problemstilling vil ikke spile noen rolle om 30 år når kloden er fucka opp grunnet klima og millioner av mennesker må flytte fordi de ikke lenger kan leve der de er grunnet klima. Spørsmålet du heller burde stille er hva gjør vi når flyktningstrømmen blir enorm? Skyter vi flyktningene på grensene og bidrar til historiens største massakre? Eller lar vi dem komme inn og reduserer egen luksus og bidrar til egen fattigdom? Per idag har vi luksusen der vi kan avvise flyktninger og leve i vår egen boble. Men om kloden kommer i krise, så blir situasjonen en helt annen Når det gjelder valg vuderer jeg stemme rødt kun fordi nåværende dominante stemmer er horrible og bryr seg mer om seg selv enn Norge og menneskene i Norge. Ikke at rødt ville automatisk vært bedre, men et dramatisk skifte er en måte å uttrykke misnøye på. Jeg vil ikke ha en bra fremtid med regjeringen som er nå, så da kan jeg like godt gjøre ting verre for alle (om det hadde blitt verre) ved å stemme rødt. Jeg tror mange nordmenn undervurderer hvor ille det er for "bunnslammet" i Norge per idag. Det er fortsatt en ide om at man har et fantastisk liv om man er født og oppvokst i Norge uansett skjebne. Men jeg tror nok gruppen av nordmenn som sliter med å få endene til å møtes øker og ignorering av denne gruppen vil ikke gå ustraffet hen Det verste er at miljøbevegelsen aldri snakker om at vi blir 9 milliarder mennesker på jorden i år 2048. Dette vil få enorme miljøkonsekvenser.
Piemonte Skrevet 26. juni 2019 #29 Skrevet 26. juni 2019 17 minutter siden, AlkoMann skrev: La oss ikke gi oss der. 20 kr burde en plast pose koste. Ingen snakker om at Kina i år vil øke klimautslippene mer enn Sveriges klimautslipp til sammen. Sverige har i dag 0,2 prosent av verdens klimautslipp, samtidig som du har kjøpt deg nye kinesiske klær. Skjønner du paradokset ? Hva er poenget ditt? 1
Piemonte Skrevet 26. juni 2019 #30 Skrevet 26. juni 2019 13 minutter siden, AlkoMann skrev: Det verste er at miljøbevegelsen aldri snakker om at vi blir 9 milliarder mennesker på jorden i år 2048. Dette vil få enorme miljøkonsekvenser. Akkurat det er et stort poeng som den såkalte miljøbevegelsen framhever.
Piemonte Skrevet 26. juni 2019 #31 Skrevet 26. juni 2019 41 minutter siden, ops2 skrev: Det er bare å velge de rette lederene, så vil det vise seg at det går an å stenge grensene. Dessverre vil folk flest ikke stemme rett, før deres eget nabolag er overfylt. Det er alltid "de andre" som skal "ta ansvar". Vi ser bare hva som skjer når nye asylmottak skal bygges. Alle vil ta imot asylsøkere, men ingen vil ha de vegg i vegg med seg. Selv om mennesker som deg snakker "nytale" og fornekter problemene, så vet dere i primalhjernen at dette går ikke bra, når dere må stå ansikt til ansikt med det dere snakker om. Hvem er de rette lederene synes du?
Sol-gull Skrevet 26. juni 2019 #32 Skrevet 26. juni 2019 Jeg skjønner ikke hvorfor sosialisme eller kommunisme er en trussel for oss når vi har en blå-blå regjering, som er så fantastisk for alle 1
ops2 Skrevet 26. juni 2019 #33 Skrevet 26. juni 2019 20 minutter siden, Piemonte said: Hvem er dine kilder? Geir Aaslid i Piratpartiet? Vet han bedre enn godt over 90% av verdens klimaforskere? Og hold deg for god til å rakke ned på andre, uavhengig av yrke. NASA? https://www.nature.com/articles/s41893-019-0220-7 Quote Our results indicate that the direct factor is a key driver of the ‘Greening Earth’, accounting for over a third, and probably more, of the observed net increase in green leaf area. Samt at alle som ikke slenger "klima" foran sin tittel, som geologer, ikke kommer til orde. Myten om "97 %" er avlivet for så lenge siden, at jeg ikke gidder å linke til den dokumentasjonen. Det er lett tilgjengelig. https://www.geo365.no/miljo/klimavariasjoner-i-et-helhetlig-perspektiv/ https://wattsupwiththat.files.wordpress.com/2017/11/2017_christy_mcnider-1.pdf Quote We find that the influence of the tropical oceans and mid-latitude SST indices on the temperature trend has been essentially zero since 1979, so that removing the cooling in the early part of the record from the eruptions of El Chichon and Mt. Pinatubo dominates the adjustment........ This central estimate is likely less than half that of the average of the 102 simulations of the CMIP-5 RCP4.5 model runs also examined here (2.31 ± 0.20). If this result is borne out, it suggests many explanations including the possibility that that the average feedbacks of the CMIP-5 generation of climate models are likely skewed to favor positive over negative relative to what is present in the actual Earth system. As noted, we cannot totally discount that natural variability or errors in forcing might also account for the discrepancy between modeled and observed TTCR. Det har alltid vært oversvømmelser. https://trove.nla.gov.au/newspaper/article/246718506/27094417 Men den økte befolkningsveksten har ført til at man befolker mindre egnete steder, som er utsatt for flom. Og siden nyheter sprer seg over hele verden, virker det som om det er flom oftere. Flodbølger, hetebølger og tornadoer gjorde 1927 til et katastrofeår. https://climatechangedispatch.com/1927-record-floods-tornadoes-heat-waves/ https://web.archive.org/web/20080920102809/http://lwf.ncdc.noaa.gov/img/climate/research/tornado/tornadotrend.jpg Washington Post var bekymret siden det ikke hadde vært tornadoer på tre år. Det skyldtes også klimaendringer. Ok man bør være redd for ekstremvær, og minst like redd når det ikke er noe ekstremt. https://www.washingtonpost.com/news/capital-weather-gang/wp/2016/08/04/the-u-s-coast-is-in-an-unprecedented-hurricane-drought-why-this-is-terrifying/?noredirect=on&utm_term=.394f0f360bc4 Quote Scientists have no solid explanation for the lack of hurricane landfalls. The number of storms forming in the Atlantic over the past decade or so has been close to normal, but many have remained over the ocean or hit other countries rather than the United States. 1
ops2 Skrevet 26. juni 2019 #34 Skrevet 26. juni 2019 (endret) 7 hours ago, Piemonte said: Hvem er de rette lederene synes du? De som vil stenge grensene. De som vil avise asylsøkere på grensen, siden asylinstituttet sier at en asylsøker skal søke om opphold i det første sikte landet. Med sikre land menes land uten krig. At det ikke er optimale forhold der er ikke noe som fører til at man skal få bosette seg i det tredje, fjerde eller femte landet man reiser til. Det landet med høyest velstand. Afghanere som har bodd i Irak er et typisk eksempel. De som vil følge FNs flyktningkonvensjon til punkt og prikke - ikke noe mer opphold på humanitært grunnlag. Det er en sosial konstruksjon, samme som de som kommer "for å få en bedre framtid", "for å få en utdanning" og så videre. Se til Øst-Europa. De lar seg ikke presse til noe av FN. Milos Zeman, Jaroslaw Kaczynski, Andrej Babiš og Victor Orban. Jeg glemte Matteo Salvini, Marie LePen og Nigel Farage. Matteo Salvinis parti vant stort i valget til EU-parlamentet. Italia har tatt stor skade av å måtte ta imot migrantene. Matteo Salvini kysset et krusifiks etter at seieren var klar for The League. Donald Trump omfavner flagget. Å kjempe for "Italia først", "Tsjekkia først" og "Amerika først". Multikultur ser pent ut fra avstand. Men man tåler ikke å få den på nært hold. NIMBYs gir fremdeles flertallet til de som støtter multikulturen. Motstanden vokser i takt med mengden migranter. Polariseringen øker. Landene rives i stykker fordi migrantforkjempere og migrantmotstandere demonstrerer mot hverandre. Bak det hele ler menneskesmuglerene. NIMBY = Not In My Backyard. " The NIMBY concept may also be applied to people who advocate some proposal (e.g., budget cuts, tax increases, layoffs, immigration or energy conservation) but oppose implementing it in a way that might affect their lives or require any sacrifice on their part. " Endret 27. juni 2019 av ops2 Lagt til siste halvdel fra Matteo Salvini 1
Madame Butterfly Skrevet 27. juni 2019 #35 Skrevet 27. juni 2019 8 hours ago, Parkeringsvakt said: Det er helt ok for meg at du ikke tror på en laverestående parkeringsvakt. Jeg mener at vi går minst en stor krise i møte i løpet av de neste 50 årene. Jeg håper at jeg i Norge med formue vil unnslippe de verste konsevensene. Tiden vil vise. Tiden er også inne for en økonomisk krise, men jau. Men hvorfor tror du på dette? Det er ikke fordi du er parkeringsvakt, det er fordi du påstår ting, store dramatiske profetier, uten noen som helst form for belegg. Jeg lurer oppriktig hvorfor du tror på det scenario du skisserte? Der alt var klima forårsaket. Vet du nok om dette til å ha en mening?
Madame Butterfly Skrevet 27. juni 2019 #36 Skrevet 27. juni 2019 8 hours ago, Piemonte said: Hvem er dine kilder? Geir Aaslid i Piratpartiet? Nei, forsto du ikke at Aaslid bare presenterte, «Oppropet» til disse: Professor Karl Inne Ugland, arbeider med sjøpattedyr ved Biologisk institutt ved UiO. Professor Reidar Borgstrøm; har arbeidet med fersksvannsfisk ved Norges Miljø- og Biovitenskapelige Universitet. Professor Willy Nerdal; miljøkjemi ved Universitetet i Bergen. Dr.philos. Martin T. Hovland; hovedfag i meteorologi, Univ. i Bergen, doktorgrad fra Univ. i Tromsø (marin geologi, geofysikk og biologi). Professor Gunnar Abrahamsen; forstkandidat ved Norges Landbrukshøgskole (NLH) – nå Norges miljø- og biovitenskapelige universitet. Cand.real. Stein Bergsmark,; fysikk med kybernetikk hovedfag ved UiO. Professor Ole Henrik Ellestad; hovedfag ved UiO i fysikalsk kjemi, forskningsleder for petrokjemi og raffinering i Statoil fra 1981, forskningsdirektør SINTEF (tidligere SI) og leder for divisjon for industriell kjemi. Professor Rögnvaldur Hannesson (NHH); doktorgrad i samfunnsøkonomi fra Lunds Universitet, Sverige. Professor Jens Morten Hansen; PhD i stratigrafi og regional geologi fra Københavns Universitet, direktør for de danske forskningsråd. Ph.D. Göran Henriksson; Ph.D. i astronomi ved Uppsala University. Professor Ole Humlum; Ph.D. fra Københavns Universitet, og har vært professor i fysisk geografi ved UNIS, Svalbard. Dr.ing. Hans Konrad Johnsen; sivilingeniør i petroleumsteknologi ved NTH, doktorgrad ved University of Texas. Professor Claes Johnson; Ph.D. i anvendt matematikk. Morten Jødal; cand.real. i biologi fra Universitetet i Oslo. Professor emeritus Johannes Krüger; M.Sc. i geografi og geologi ved Universitetet i København. Professor Olav Martin Kvalheim; Dr.philos. (kjemometri), Kjemisk institutt, Univ. i Bergen. Professor Nils-Axel Mörner; Ph.D. i Quaternary Geology med spesiell vekt på marin geologi, Stockholm Universitet. Professor Elen Roaldset; dr.philos. fra Universitetet i Oslo (geokjemi, mineralogi, sedimentologi). Førsteamanuensis Tom Victor Segalstad; Cand.real. i mineralogi, petrologi og geokjemi ved UiO. Professor Einar Sletten; Dr.philos. (biofysikalsk kjemi), professor ved Kjemisk institutt, Univ. i Bergen. Professor emeritus Jan-Erik Solheim; teoretisk astrofysikk, Universitetet i Tromsø. Dr.philos. Kjell Stordahl; Cand.real. (statistikk) ved UiO Dr.philos. NTNU, har arbeidet i Telenor, og har bred forskningserfaring.
Example Skrevet 27. juni 2019 #37 Skrevet 27. juni 2019 9 timer siden, Piemonte skrev: Hvis vi kjører på som nå, så har vi på et tidspunkt ikke noe valg. Det ironiske er at de som fornekter at vi har en klimakrise ofte er de samme som er i mot mottak av flyktninger. Aka struts. Og det å flytte mennesker til land med et høyere forbruk, vil hjelpe klimaet? 1
Martin13 Skrevet 27. juni 2019 #38 Skrevet 27. juni 2019 Dere må begynne å stemme på politikere som vet hva de snakker om, og som ikke bare har en ide. Hjelp mennesker i det landet de passer inn i. Det er dødfødt å prøve å konvertere folk med en helt annen kultur og tro at de nå skal bli velfungerende borgere i Norge, med mindre de har kultur som er sammenlignbar vår. Dette må være minstemålet for hva en kan forvente at politikere forstår av virkeligheten.
Gjest Parkeringsvakt Skrevet 27. juni 2019 #39 Skrevet 27. juni 2019 3 hours ago, Madame Butterfly said: Men hvorfor tror du på dette? Det er ikke fordi du er parkeringsvakt, det er fordi du påstår ting, store dramatiske profetier, uten noen som helst form for belegg. Jeg lurer oppriktig hvorfor du tror på det scenario du skisserte? Der alt var klima forårsaket. Vet du nok om dette til å ha en mening? Fordi jeg leser en artikkel om tema i ny og ne. Men jeg legger ikke til disse som bokmerker og sparer på de i tilfelle en bruker på kg ikke tror at klimaproblemene sannsynligvis blir noe verre enn det man har trodd, eller at vi kan ende opp med ny finanskrise. Det er mange økonomiske bristepunkt rundtom i verden. https://www.news.com.au/finance/economy/australian-economy/australia-could-be-first-domino-to-fall-in-next-gfc/news-story/5b115e6c52ca8d9a64fdc0d2ee63ff02 https://www.newstatesman.com/politics/economy/2019/03/next-crash-why-world-unprepared-economic-dangers-ahead https://www.nationalgeographic.com/environment/2018/10/ipcc-report-climate-change-impacts-forests-emissions/ https://www.nytimes.com/2018/10/07/climate/ipcc-climate-report-2040.html In addition, it said, the United States along with Bangladesh, China, Egypt, India, Indonesia, Japan, the Philippines and Vietnam are home to 50 million people who will be exposed to the effects of increased coastal flooding by 2040, if 2.7 degrees of warming occur. At 3.6 degrees of warming, the report predicts a “disproportionately rapid evacuation” of people from the tropics. “In some parts of the world, national borders will become irrelevant,” said Aromar Revi, director of the Indian Institute for Human Settlements and an author of the report. “You can set up a wall to try to contain 10,000 and 20,000 and one million people, but not 10 million.”
AlkoMann Skrevet 27. juni 2019 #40 Skrevet 27. juni 2019 12 timer siden, Piemonte skrev: Akkurat det er et stort poeng som den såkalte miljøbevegelsen framhever. Dette poenget fremhever miljøbevegelsen da miljøbevegelsen er venstreorientert. De ser på alle mennesker på jorden som helt like og vil ikke omtale mennesker som et problem .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå