Gå til innhold

SV og Rødt velgere. Et spørsmål til dere..


Commander

Anbefalte innlegg

Bør søkere fra Venezuela få asyl?

Historisk sett mente SV at asylsøkere fra bl.a DDR ikke hadde grunnlag. De var velferdsflyktninger fra en mønsterstat og burde sendes hjem til STASI. Nå er vi igang igjen. SV og Rødt har jo vært duskedamer for Chavez sin revolusjon, og nå kommer flyktningene.

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/videos/179955

Sende tilbake eller få bli denne gangen?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det aller beste hadde kanskje vært at SV og Rødt-velgere dro avgårde for å la seg internere i den sosialistiske drømmestaten Venezuela? Da kan de få kjenne på egen kropp hva deres politiske overbevisning innebærer for helt vanlige folk i praksis.

Det er for lett å være sosialist/kommunist så langt unna virkeligheten.

Det er først når man finner deg selv i å lete på elitens søppeldynge etter selvdøde rotter å spise - og finner det helt riktig - man kan erklære seg ekte kommunist. For det er slik sosialismen ender. Alltid.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, A-hunter skrev:

Det aller beste hadde kanskje vært at SV og Rødt-velgere dro avgårde for å la seg internere i den sosialistiske drømmestaten Venezuela? Da kan de få kjenne på egen kropp hva deres politiske overbevisning innebærer for helt vanlige folk i praksis.

Det er for lett å være sosialist/kommunist så langt unna virkeligheten.

Det er først når man finner deg selv i å lete på elitens søppeldynge etter selvdøde rotter å spise - og finner det helt riktig - man kan erklære seg ekte kommunist. For det er slik sosialismen ender. Alltid.

Helt sant. Du tar bort meningen med å jobbe hart, meningen med å skape arbeidsplasser når muligheten er dem fratatt, muligheten til skape seg en god intekt om du er kreativ og villig til å jobbe mer enn andre for å åppnå noe som skaper automatisk en frukt av flere arbeidsplasser. + mye mer som inspirerer til innsats blir tatt bort. Hvem vil ofre litt ekstra i eit somby samfunn der alle skal ha likt enten du liker å jobbe eller ikke. Ikke engang dyrene trives om det ikke finnes muligheter annet enn triste rutiner og lover.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Commander skrev:

Bør søkere fra Venezuela få asyl?

Historisk sett mente SV at asylsøkere fra bl.a DDR ikke hadde grunnlag. De var velferdsflyktninger fra en mønsterstat og burde sendes hjem til STASI. Nå er vi igang igjen. SV og Rødt har jo vært duskedamer for Chavez sin revolusjon, og nå kommer flyktningene.

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/videos/179955

Sende tilbake eller få bli denne gangen?

Jeg har ikke stemt SV og Rødt, men vurderer Rødt som ett alternativ (tror ikke de når helt opp, de ser litt for autoritære ut).

Asylsøkerne fra Venezuela bør sendes til de landene som skader Venezuela med f.eks. sanksjoner, ergo bør de fleste sendes til USA.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, I Grosny skrev:

Jeg har ikke stemt SV og Rødt, men vurderer Rødt som ett alternativ (tror ikke de når helt opp, de ser litt for autoritære ut).

Asylsøkerne fra Venezuela bør sendes til de landene som skader Venezuela med f.eks. sanksjoner, ergo bør de fleste sendes til USA.

Jeg vil anta at de fleste ender opp i USA uansett, hvis vi snakker om reelle politiske asylsøkere som står opp mot regimet i Venezuela. For dem er USA allerede en partner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, I Grosny skrev:

Asylsøkerne fra Venezuela bør sendes til de landene som skader Venezuela med f.eks. sanksjoner, ergo bør de fleste sendes til USA.

Det er ikke sanksjoner som skader Venezuela. De gikk bare tom for andres penger og valgte da å kjøre sin egen befolkning ut i bunnløs elendighet uten mat, uten medisiner, uten en fremtid.

Dette er sosialismens vugge anno 2019. Åpenlyst hyllet av både SV og Rødt (selv om VG og Dagbladet har vært ytterst hjelpsomme med å fjerne hyllesten fra nettet, da det viste seg at sosialisme ikke virker - denne gangen heller)

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette tror jeg må være rekord i hvor rask tråden avsporet fra spørsmålet i HI. 

For å besvare spørsmålet stilt er jeg for det første usikker på eget partivalg, men jeg hører hovedsakelig hjemme på den fløyen. Med det sagt ser jeg ingen grunn til at opprinnelsesland skal vektlegges i asylspørsmålet. Hver sak må vurderes på vilkårene og hver begrunnelse for hvorfor asyl søkes.

Når det gjelder tilfellet Venezuela er det vel ikke sanksjonene som er skyld i uføret, men de har da heller ikke bidratt til å gjøre det bedre. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Example skrev:

Jeg vil anta at de fleste ender opp i USA uansett, hvis vi snakker om reelle politiske asylsøkere som står opp mot regimet i Venezuela. For dem er USA allerede en partner. 

De aller fleste flyktingene drar hovedsaklig på grunn av at økonomien har kollapset, og de drar til nabolandene. 

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/yvq7pR/34-millioner-har-flyktet-fra-venezuela

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Example skrev:

Også er det forskjell på flyktninger og asylsøkere. 

I åpningsinnlegget omtales begge. Jeg antar trådstarteren mente begge kategoriene

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for innhold med opphavsrett og avsporinger. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer Rødt, så jeg er kvalifisert til å svare.

Om de er i livsfare så kan de få asyl, ja.

Og dersom de ikke er i livsfare, så burde de få lov til å komme som helt vanlig innvandrere. Det samme gjelder alle andre land i verden også.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Testosteron skrev:

I åpningsinnlegget omtales begge. Jeg antar trådstarteren mente begge kategoriene

Fattigdom er fremdeles ikke noe grunnlag for å få flyktningstatus. Så ordvalget blir fortsatt feil.

Venezuela er forøvrig et av relativt få land i verden som ikke har signert flyktningskonvensjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Stonegiant skrev:

Jeg stemmer Rødt, så jeg er kvalifisert til å svare.

Om de er i livsfare så kan de få asyl, ja.

Og dersom de ikke er i livsfare, så burde de få lov til å komme som helt vanlig innvandrere. Det samme gjelder alle andre land i verden også.

Jepp, slipp alle som vil inn til Norge. Gi de fulle rettigheter til velferd fra dag èn, øk offentlig pengebruk og skatt private bedrifter enda hardere. Oppskriften på å kjøre Norge rett i dass.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Stonegiant skrev:

Jeg stemmer Rødt, så jeg er kvalifisert til å svare.

Om de er i livsfare så kan de få asyl, ja.

Og dersom de ikke er i livsfare, så burde de få lov til å komme som helt vanlig innvandrere. Det samme gjelder alle andre land i verden også.

Ingen betenkeligheter med, la oss si, en milliard "helt vanlige" innvandrere til Europa?

Tallet er ikke tatt ut fra lufta, men fra undersøkelser som viser at hele 8-900 millioner mennesker globalt planlegger å pakke kofferten og migrere innen ti år. (Europa er selvsagt ikke målet for alle).

Har du betenkeligheter? Utbroder gjerne hvordan du vil sortere. Og da gjerne med baktanken om at vi andre tok avstand fra den venstreradikale menneskesorteringen allerede i mai 1945.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler ikke et sekund på at tallene stemmer. Har også lest at rundt en halv milliard mennesker i afrika og midt-østen kommer til å være tvunget til å forlate området om relativt få år, på grunn av klimaendringer. Det vil bli helt umulig å bo der. Mest sannsynlig kommer de til å komme til Europa.

Dersom vi forsøker å holde disse desperate, hjelpesløse. og uskyldige menneskene ute av Europa, kommer vi til å gå inn i en krig som kommer til å koste hundrevis av millioner med menneskeliv. Det vil være en massakre på en størrelsesorden vi aldri før har sett, og fremtiden kommer til å se på europeerne som strittet i mot som historiens mest groteske folkeslag. Nazistene og Holocaust blir en vits i forhold.

Så dette er en no-brainer. Ikke noe å tenke over engang. Vi må starte med infrastrukturutbygging i forberedelse til et kraftig og plutselig hopp i befolkningen i Europa NÅ. Vi har gjennom flere tiår forbuket mer enn hva som er bærkraftig, og snart kommer regningen. Vår generasjon, og generasjonen før oss, har gjort livet til generasjonene etter oss svært, svært vanskelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

«Helt vanlig innvandrer»

Jeg kan sikkert ikke nok om dette, men min barndomsvenninne som ønsket å flytte «hjem» med mann og barn, etter lang tid i utlandet, utenfor EØS, ble visst å regne som «en vanlig innvandrer», men var nok bedre stilt som norsk statsborger? 

Hun måtte dokumentere inntektsevne med en årsinntekt på flere hundretusen kroner i 1-3 år før de flyttet, hun måtte ha arbeidskontrakt i Norge og en bolig.  Det var ikke største problem for henne å få jobb i familiebedriften og hus hos sine foreldre, men hun strevde litt med å tjene nok i tiden før de flyttet hit. Mannens inntekt var ikke relevant. 

Det er ikke særlig sannsynlig at det kommer millioner til Norge som fyller disse kravene fra verken Afrika, eller Honduras de neste årene. 

Det finnes vel knapt ordinær innvandring, de som kommer er EØS, det er asylsøkere, midlertidig opphold, flyktninger, og ikke minst familiegjenforening.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Stonegiant skrev:

Jeg tviler ikke et sekund på at tallene stemmer. Har også lest at rundt en halv milliard mennesker i afrika og midt-østen kommer til å være tvunget til å forlate området om relativt få år, på grunn av klimaendringer. Det vil bli helt umulig å bo der. Mest sannsynlig kommer de til å komme til Europa.

Dersom vi forsøker å holde disse desperate, hjelpesløse. og uskyldige menneskene ute av Europa, kommer vi til å gå inn i en krig som kommer til å koste hundrevis av millioner med menneskeliv. Det vil være en massakre på en størrelsesorden vi aldri før har sett, og fremtiden kommer til å se på europeerne som strittet i mot som historiens mest groteske folkeslag. Nazistene og Holocaust blir en vits i forhold. 

Så dette er en no-brainer. Ikke noe å tenke over engang. Vi må starte med infrastrukturutbygging i forberedelse til et kraftig og plutselig hopp i befolkningen i Europa NÅ. Vi har gjennom flere tiår forbuket mer enn hva som er bærkraftig, og snart kommer regningen. Vår generasjon, og generasjonen før oss, har gjort livet til generasjonene etter oss svært, svært vanskelig.

Europa kommer til å si nei til dette. Det er det ingen tvil om.

Pussig hvordan du snakker om at nåværende genrasjoner har gjort livet til de neste generasjonene svært vanskelig. Å slippe inn en halv milliard fra Afrika til Europa, er jo selve definisjonen på dette. Det vil ta Europa tilbake til en konfliktsnivå som vi ikke har sett på mange tiår.

Enn så lenge har fortsatt demokratier i Europa. Folk flest ønsker ikke så høy innvandring. Da vil det velges til ytre høyre for å stoppe dette. Fungerer ikke det, vil det dessverre være grobunn for ekstremisme og kuppforsøk for å hindre utviklingen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innvandring til europa på et nivå vi aldri tidligere i historen har sett er 100% uungåelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Stonegiant skrev:

Den

Oi

Endret av A-hunter
Her gikk det meste galt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...