Gjest Anonymous Skrevet 2. mai 2005 #1 Del Skrevet 2. mai 2005 Jeg skal arrangere et par barnebursdagsselskaper i nærmeste fremtid. Men nå lurer jeg på hva som er vanlig å bruke av penger på slikt i dag. Noen bestiller jo alt av mat og kaker fra firmaer/bakerier direkte, mens andre gjør alt selv. Selv har jeg tenkt til å bestille en god del. Men er det noen som har noen formening om hva som er vanlig idag, når det gjelder pengebruk? Hvis man f.eks. har et selskap for 15 unger, hvor mye kan jeg forvente å bruke av penger? Skjønner jo at det blir litt utifra hva slags løsning jeg velger. Men hva bruker dere gjennomsnittlig på slikt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 2. mai 2005 #2 Del Skrevet 2. mai 2005 Bestille mat til barneselskaper?? Er det bare jeg som er trøtt eller er det ikke vanlig med pølser eller pizza lenger? Mener du familieselskap kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 3. mai 2005 #3 Del Skrevet 3. mai 2005 Tror det er ganske vanlig å varme pølsene/steke pizzaen og bake selv fremdeles. Hos oss er det blitt vanlig å bruke litt penger på bursdag, men da fordi gutta er inne i en bowling/badeland-periode som koster litt. Nå har vi satt på bremsen, årets bursdag kostet 1400 kroner, noe som er ALT for dyrt for en barnebursdag. Så neste år blir det hjemme og hjemmelaget igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 3. mai 2005 #4 Del Skrevet 3. mai 2005 Om du kjøper pølser og baker en skokoladkake, holder det i massevis. Ungene er ikke så fryktelig interessert i maten uansett. Legg litt snop i en pose til hver og alt er bare fryd og gamen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 3. mai 2005 #5 Del Skrevet 3. mai 2005 Jeg baker sjokoladekake, boller og muffins. Har muligens også gele. Kjøper 1,5 liters flasker med brus. Også har vi pølser. Vi har også enten godteposer eller is. Dette koster ikke all verdens. Jeg hadde ikke bestilt mat til en barnebursdag. Det er da koselig å stelle i stand til bursdagsselskap. Men liker du ikke å bake og har god råd så er det jo et alternativ. Jeg kjøper i tilegg inn papptallerkener, kopper og ballonger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. mai 2005 #6 Del Skrevet 3. mai 2005 Serverer tradisjonelle pølser og baker et par-tre kaker. Ungene får en gottepose hver (20 kroner). Serverte saft på forrige bursdag og fikk en del pepper for det av noen av ungene :o Dette er vel den billigste varianten. ballonger, hatter, papptallerken, video etc etc koster jo straks noen kroner mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 3. mai 2005 #7 Del Skrevet 3. mai 2005 Jeg skal arrangere et par barnebursdagsselskaper i nærmeste fremtid. Men nå lurer jeg på hva som er vanlig å bruke av penger på slikt i dag. Noen bestiller jo alt av mat og kaker fra firmaer/bakerier direkte, mens andre gjør alt selv. Selv har jeg tenkt til å bestille en god del. Men er det noen som har noen formening om hva som er vanlig idag, når det gjelder pengebruk? Hvis man f.eks. har et selskap for 15 unger, hvor mye kan jeg forvente å bruke av penger? Skjønner jo at det blir litt utifra hva slags løsning jeg velger. Men hva bruker dere gjennomsnittlig på slikt? Bestille mat til barnebursdag? Det kommer ikke jeg til å gjøre ihvertfall. Et par pakker pølser og hotdogsbrød eller noen pizzaer, bake et par kaker, noen flasker brus og snop for 30-50,- (alt etter hva du kjøper) som du deler opp i godteposer. Blir ikke mye det. Vi bruker vel ca 3-400,- når vi handler inn brus, ingredienser til kaker, snop, potetgull o.l. Kommer jo an på hvor du handler, hva det koster og hvor mye du skal ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 3. mai 2005 #8 Del Skrevet 3. mai 2005 Kunne ikke falle meg inn å bestille mat til barnebursdag. Halve stasen er jo å gøre klart før gjestene kommer? Eller kansje jag har gått ut på dato? En bursdag her i gården koster 5-600 kr, tror jeg. Mesteparten av pengene går til ballonger, diverse pynt og stæsj. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loppefrø Skrevet 3. mai 2005 #9 Del Skrevet 3. mai 2005 Du kommer langt for 500 kr hvis du lager maten selv og handler f.eks på Rema. Du kan fint droppe fancy, dyre tallerkener og duker i Ole Brum o.l, og heller pynte bordet med f.eks smarties. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. mai 2005 #10 Del Skrevet 3. mai 2005 Okay! Takk for gode tips fra dere alle. Jeg trodde det med å bestille mat var ganske vanlig jeg. Alle de jeg har snakket med, pleier å gjøre det. Men skal gjøre noe selv da, slik at jeg sparer litt penger til dyrere gave til bursdagsbarnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 3. mai 2005 #11 Del Skrevet 3. mai 2005 Okay! Takk for gode tips fra dere alle. Jeg trodde det med å bestille mat var ganske vanlig jeg. Alle de jeg har snakket med, pleier å gjøre det. Men skal gjøre noe selv da, slik at jeg sparer litt penger til dyrere gave til bursdagsbarnet. Ble litt nysgjerrig jeg. Hva slags mat bestiller de? Smørbrød eller pizza? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. mai 2005 #12 Del Skrevet 3. mai 2005 Ble litt nysgjerrig jeg. Hva slags mat bestiller de? Smørbrød eller pizza? 3 retters middag kanskje Nei seriøst, tror ungene setter mye mer pris på f.eks. sjokoladekake med seigmenn, pølser og brus enn noe overdådig pyntet kjøpemat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. mai 2005 #13 Del Skrevet 3. mai 2005 Det er ikke noe overpyntede kaker det er snakk om. Maten er bare laget pent i stand, der alt er pent tiberedet og det er en helhet på alt. Dette blir heller ikke så veldig dyrt har jeg funnet ut. Snakker ikke om så mye mere penger, enn når du gjør det selv. Alt blir levert på døren, og er pent og helhetlig tilberedt. Hva du vil ha av mat, kan du bestille etter eget ønske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. mai 2005 #14 Del Skrevet 4. mai 2005 Jeg husker at jeg var den første i min klasse som hadde "skikkkelig" mat i bursdagen min. (Jeg var også den som hadde bursdag først i året. )Da hadde jeg gryterett med ris. Det slo virkelig an, alle bursdagene jeg var i det året hadde varm middag! Og så var det gele til dessert, og kaker litt senere. (Myyyyyyyye senere, minst 45 minutt! ) Gikk jo nesten ikke noe kaker, alle var så mette etter maten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Varja Skrevet 5. mai 2005 #15 Del Skrevet 5. mai 2005 Selv er jeg ganske glad i å bake og lage istand selskap, men kan godt tenke meg at jeg kommer til å bestille mat til fødselsdag for datteren min engang i framtiden. F. eks pizza er jo ikke så voldsomt dyrt å bestille og vil sikkert være populært. Noen ganger kan det være stress å lage istand og overskuddet man har bør man bruke på barna framfor å lage mat i timevis. Det viktigste synes jeg er at man er tilstede under fødselsdagen og prater og leker for barna og sørger for at alle har det hyggelig. De morsomste fødselsdagene jeg husker fra jeg var liten var de der foreldrene (og gjerne noen andre slektninger) var aktivt med og lekte med oss. Det kunne være natursti eller eggeløp eller noe så enkelt som slå på ring og sisten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. mai 2005 #16 Del Skrevet 5. mai 2005 Jeg har hatt de to siste bursdagene i et lekeland i bergen. Det koster rundt 100 kroner pr barn, men ungene har det kjempegøy og det er en egen vert som tar seg av de og serverer mat og drikke. Det eneste jeg tar med er godteposer, og en venninne å sitte å slarve med mens barna leker og har det kanongøy Og det beste av alt er å slippe all ryddinga etterpå Tidligere år hadde jeg bursdagene hjemme, og alt man trenger er pølser eller pizza, en sjokoladekake i langpanne, litt chips og godteposer til alle. Holder i plenty. Ikke noe poeng i å "ta helt av". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 6. mai 2005 #17 Del Skrevet 6. mai 2005 Det er tydeligvis kulturforskjeller mht barnebursdager. Det jeg er vant til, er at gavene deles ut først (alle sitter i ring, flasketuten peker på). Så serveres pølser og/eller pizza (type frossen-pzza..) først. Så leker barna mens mor/far rydder etter pølse/pizza, før det serveres kake (gjerne 1-2-3 varianten , og muffins (gjerne 1-2-3 varianten på de og og til slutt serveres det gjerne is (ispinner) eller sjokoladepudding/gele (kan også kjøpes ferdig på Rema 1000!). Ofte deles det også ut en godtepose mot slutten av selskapet. Den kan gjerne fiskes! I tillegg er det vanlig å kjøpe papirduk, servietter, papptalerkner, pappbeger, hatter, ballonger, serpentinere. Disse har ofte et tema (prinsesser eller Sabeltann osv.). Brus: Cola og Fanta fra 1.5 liters flasker serveres i pappbeger. Dette kommer på rundt 1000,- Når det gjelder bestilling av mat, undrer jeg veldig på hvilke type mat det er? Ser liksom ikke helt vitsen med å bestille ferdige wienerpølser? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Porselen Skrevet 6. mai 2005 #18 Del Skrevet 6. mai 2005 Her er det flasketuten peker på ved gaveutdelingen, så pizza eller pølser eller hamburgere. Så er det full lek fram til sjokoladekaken, og deretter full lek mens de kan forsyne seg av potetgull eller godis fra en skål. Totalt med tallerkener, kopper, duker, servietter og all mat og drikke så kommer det på ca. 4-500 kr. Når det er bowlingbursdag eller tur på kino så bes det færre barn, kun de beste vennene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2005 #19 Del Skrevet 6. mai 2005 Samme opplegget kjøres her i huset. Pølser eller pizza, godteri på bordet, sjokoladekake og muffins/boller (bløtkake har vi droppet, blir så mye klin). Flasketuten peker på under gaveutdelingen først (tror det hadde blitt ramaskrik dersom vi utsatte akkurat den delen ), så mat og så kaker etc. Så forsøker vi vel etter beste evne å arrangere noen leker, men det faller som regel i fisk ganske fort og så løper alle barna til trampolinen hvor de hopper seg slitne. Før de reiser hjem er det fisking av godtepose og så er alt såre vel. For søsteren min på 12 er ting noe annerledes nå. Det har blitt vanligere med overnattingsbursdager noe jeg personlig ikke er så fan av. Har blitt mye intriger og dritt rundt disse bursdagene, så hun skal ikke feire på den måten. Bowlingbursdag var populært for noen år siden, da lager personalet der pizza og det serveres brus i beger og så får ungene en runde bowling. Dersom jeg blir vanvittig rik i fremtiden er det nok mulig jeg "kjøper meg" ut av endel av dette. Dog ALDRI på McDonalds; haaater å hente mat der når det arrangeres bursdag, 14 unger som løper rundt med Nuggets og brus i nevene - så derfor ønsker jeg ikke å utsette andre for det samme helvete Forøvrig er det jo litt artig med temabursdag da, innenfor rimelighetens grenser. Viktig å ikke flå foreldrene med ideer som "alle skal være sjørøvere, så alle må ut og kjøpe nytt antrekk". Mer av typen "Alle kommer i noe blått" etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. mai 2005 #20 Del Skrevet 8. mai 2005 Jeg kunne også godt tenke meg å kjøpe meg fri fra en del av bursdagsopplegget. Men jeg ser rett og slett ikke at bestilt mat istedenfor å varme opp pølser og pizza skal gjøre bursdagen nevneverdig lettere! Ferdigkjøpt kake, derimot, er en god ting Er nysgjerrig på hvilke type mat som bestilles og hva det koster,eventuelt link! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå