Gå til innhold

Avhengig rus, narkotika


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 17 år. Og jeg er avhengig av ecstasy spesielt i forhold til andre stoffer. Hva kan jeg få av hjelp til å slutte. Har prøvd på egen hånd. 

Anonymkode: 63fea...a65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil anbefale deg å snakke med fastlege, helsesøster, helsestasjon, eller lignende. Noen du føler du kan stole på, eller i det minste lære deg å stole på. De er gode på å gi alternativer og råd/veiledning/støtte/etc. Kan være godt å få noen å snakke med som du kan sette deg mål sammen med og feire alt du klarer sammen med, også ha noen til å støtte deg gjennom eventuelle tilbakefall. Veldig viktig med god kommunikasjon. De vil også kunne hjelpe deg med å komme inn på kurs eller i grupper hvor du kan møte andre i samme situasjon og få støtte og hjelp. 

Ønsker deg masse lykke til❤️

Anonymkode: 44b97...7d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring gratis og anonymt til rustelefonen. Der er det profesjonelle som kan lytte, guide og hjelpe deg!  08588

Anonymkode: 04f6c...16c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er 17 år. Og jeg er avhengig av ecstasy spesielt i forhold til andre stoffer. Hva kan jeg få av hjelp til å slutte. Har prøvd på egen hånd. 

Anonymkode: 63fea...a65

Jeg hadde en lignende periode i livet mitt som jeg måtte klamre meg ut av på egenhånd.. Mye dop og festing for å rømme fra ting jeg ikke ville ta stilling til på det tidspunktet. Du kan gjerne sende meg en melding hvis du ønsker noen å snakke med eller vil ha moralsk støtte underveis. Jeg er flink til å lytte og dømmer aldri. 

Ellers vil jeg si at jeg støtter tipset om å ringe anonymt til rustelefonen i første omgang, deretter vurdere om det er noen voksne i livet ditt som du kan henvende deg til. Du kommer til å komme gjennom dette TS ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er 17 år. Og jeg er avhengig av ecstasy spesielt i forhold til andre stoffer. Hva kan jeg få av hjelp til å slutte. Har prøvd på egen hånd. 

Anonymkode: 63fea...a65

Det er jo bare å si det til noen, hvem som helst, så kommer folk til å nærmest stå i kø for å "hjelpe" deg, med politi, barnevern, avrusning, hele pakka.

Men det var kanskje ikke sånn hjelp du tenkte på?

Anonymkode: 34ccd...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du innser at du trenger hjelp, og vil ut av rusen. Første bud er fastlege som sender henvisning til Avdeling for rusmedisin ( dersom du bor på Vestlandet) De tar igjen kontakt med deg med invitasjon til utredningssamtale. Dette for å kartlegge behovet for avrusning, poliklinisk oppfølging eller døgnbehandling. Du er ung så du kommer nok til hjelpen ganske kjapt. Så, kom deg til fastlegen og be han/hun sende henvisning til behandling for deg. Stå på! Dette klarer du! 

Hilsen en som jobber i rusomsorgen 

Anonymkode: 39271...152

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...