Gå til innhold

det e (slanke) boka mi!


Rio

Anbefalte innlegg

..som de sa i Åpen Post..

Jeg har et lite prosjekt på gang som jeg har lyst å holde litt styr på, og gidder ikke bruke penn og papir. Derfor skriver jeg heller her, enkelt og greit. Jeg vil nemlig kvitte meg med litt overflødig fett på kroppen, og jeg skal greie det. Jeg har tenkt litt på at jeg bør ikke sette for store mål i gangen, for da renner det lett ut i sanden. Da syns jeg 3 kg er en fin start, det høres ganske overkommelig ut.

Jeg varmet opp litt til dette forrige uke, men er mer mentalt klar nå. Mandag 2. mai er en fin dag å begynne å skrive om det på. Jeg har valgt en veiedag, som er onsdag. Så jeg veier meg den kommende, og tar det derfra.

Trening har blitt viktig for meg, og vil ha det som en livsstil. Av trening bygger man muskler, muskler veier mer enn fett. Så hva vekten viser er i grunn ikke det viktigste, men hvordan jeg selv føler meg i kroppen min. Og akkurat nå er jeg lei av hele meg, og jeg vil teste meg selv for alvor for å se hva jeg kan utrette. Jeg veier kanskje 1-2 kg for mye som tilsier lett overvekt, og sånn har jeg vel alltid vært. Pga arv og miljø? Derfor har jeg lyst å oppleve noe annet.

Nok intro.

Mat i dag: 2 skiver med skinke, 1 pitabrød m/salat og karbonade, 1 banan, vann, tyggis

Aktivitet: 1 time gå/jogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mat: 1 liten skive m/hvitost, 1 skive med egg, 1 banan, 1 0,1% yoghurt, 1 kopp grønn te, halv kyllingfilet + salat, tyggis, vann

Aktivitet: Styrketrening + 1 time sykkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat: 1 skive med egg, 1 knekkebrød m/lett hvitost, 1 pære, 1 banan, 1 0,1% yoghurt, 1 kopp grønn te, suppe m/kalkunpølse, poteter, gulrøtter, erter, blomkål, vann og tyggis

Aktivitet: Halvveis hviledag + 20min pilates + diverse styrke hjemme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat: 1 knekkebrød m/makrell i tomat, 1 eple, 2 skiver m/egg, 1 banan, 1 kopp med te

Aktivitet: 1 times rask gåtur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha! Lo godt når eg såg kva dagboka di heiter. De e boka mi jaaa! :ler:

Lykke til med slankinga. Du er kjempeflink så langt i alle fall! Skulle gjerne hatt sånn viljestyrke :oops:

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag

Mat: 3 skiver m/egg, hvitost, brunost, 1 pære, 1 banan, 1 eple

Aktivitet: Ingenting

Lørdag = Spisedag!! Dette har jeg gleda meg til hele uka!

Mat: 1 knekkebrød m/makrell i tomat, 1 pære

Så skal jeg spise masse burger king mat og sjokolade :D

Aktivitet: 45 min spinning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med slankeprosjektet ditt, Rio! Du er jo kjempeflink, trener mye, ser det ut til. Skulle ønske jeg var like strukturert... Vekta di likner min, og jeg kunne også tenkt meg å ta av noen kg før bikinisesongen.

Hvor høy er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 168-170, vet ikke helt nøyaktig. Det hjelper å ha noe å ha fokus på, som f.eks jeg har gleda meg til lørdagen hele uka, for da kan jeg spise litt junk :) Det holder motet oppe. Dessuten har jeg virkelig lyst å endre kroppen min. Greier jeg det, jeg har elendig viljestyrke egentlig, så greier andre det. Så det er bare å sette i gang :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat: Smågodt fra i går, 1 eple, 1 banan, 1 skive m/hvitost, 1 knekkbrød m/makrell

Aktivitet: Nada

Kjører en slags 3-dagers greie fra i morgen til onsdag. Da blir det frukt og grønnsaker, te og vann. Pluss en skive med egg til frokost, for å få -litt- energi. Det blir i tillegg null trening, og mye eksamenslesing. Håper jeg holder ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...