Gå til innhold

Treåring, basseng og flyteelementer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal på feriesenter i sommer med svømmebasseng med sklie ++

 Barnet har akkurat fylt tre og kan derfor ikke svømme. Ser det finnes flere varianter av flyteelementer. Fra ringer på armene til drakt med elementer på magen. Er det noen som har erfaring og kan komme med tips til anbefalt kjøp av dette? Takk for svar :)

 

Anonymkode: 865ae...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi lar være mest mulig å bruke dette fordi det skaper en falsk trygghet i vann. Her har vi kun kjøpt ringer til armene, men brukes ikke hele tiden.

Anonymkode: 3916d...027

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at dere er oppegående foreldre. 

Ikke stol på disse flyteelementer. Se på barnet hele tiden når barnet er i bassenget. Noe jeg tror dere vil gjøre.

Jeg hadde en flytevest-greie på barnesvømming på 80-tallet. Flyteelementene forsvant/gikk løs fra denne flytevesten. Jeg sank til bunns i svømmehallen. Det var en rar følelse. Heldigvis var det en mann der ( ikke badevakt), som så meg gå under. Jeg tror jeg er i livet i dag på grunn av at han stupte i bassenget, ja kledd. 

Anonymkode: eab04...ffd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytegreier til barn, er leketøy.  Også armringer, det hindrer bare bevegelse. Dere må være med barnet i bassenget hele tiden. Absolutt hele tiden. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Armringer er greiest. Men dere må være i bassenget med barnet. Eller stranden. Ikke hør på de som sier ikke bruk noe Den tryggheten er god.Ja skal ikke stole 100% på dette..Men det gjør barna trygge i vannet og letter litt vannskrekk som mangen har.Når der er trygg og større kan du slutte lity og litt med det.

 

Anonymkode: f5d69...827

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt vest på barna. Kjøpt på barnebutikk. Selv med vest har vi vært i vannet med dem hele tiden. Stoler ikke 100% på de, men de trygger litt, både for oss og for barna. Minsten hadde vi i baby badering den korte tiden hun ville bade

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har brukt armringer. Men det er ikke å regne som et livredningverktøy, så man må følge med uansett og fokusere på at barnet skal lære seg å svømme selv 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bruke armringer og ring som leketøy. Barnet må uansett overvåkes 100% av tiden og bør helst lære å være i vann uten hjelpemidler. 

Anonymkode: 0a051...f92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Takk for svar. Jeg tenkte virkelig ikke det var nødvendig å skrive at barnet er under oppsyn i og med dette er selvsagt. Barnet et tross alt bare 3 år. Jeg tenkte noe som gjorde at barnet følte seg litt tryggere i vannet om vi skulle kjøre sklie og slikt sammen. Jeg har sett på drakt med elementer i men vet ikke hvor god denne er i praksis. Kanskje noen med erfaring her?

Anonymkode: 865ae...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min søster hadde en flytevest som i prinsippet var en oppblåsbar vest. (Billig, ikke-sertifisert sak) Den var livsfarlig fordi barnet ikke klarte å snu seg tilbake da han havnet på magen.

Jeg har kun brukt armringer og «svømmeegg». Det har holdt i massevis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også det var litt rart at folk svarte spm ditt med at det er viktig å passe på ungene sine når de er vannet:P Det tok jeg egentlig som en selvfølge. Dette med falsk trygghet pga oppflyt i vann, kan sikkert hende. Men det gir ingen trygghet og ikke bruke det:P Vi bruker armringer. Guttungen på 2,5 har ingen problemer med å leke og boltre seg i disse:) 

Anonymkode: 81051...fc8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Takk for svar. Jeg tenkte virkelig ikke det var nødvendig å skrive at barnet er under oppsyn i og med dette er selvsagt. Barnet et tross alt bare 3 år. Jeg tenkte noe som gjorde at barnet følte seg litt tryggere i vannet om vi skulle kjøre sklie og slikt sammen. Jeg har sett på drakt med elementer i men vet ikke hvor god denne er i praksis. Kanskje noen med erfaring her?

Anonymkode: 865ae...223

Vi har vest med elementer i, synes den er super til sklie bruk. Vår er ett år eldre og vi øvde mye på svømming nå i år, samt dykking. Da med armeringer

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alltid brukt armringer og det har fungert supert 😊

 

Og det er bare på kvinneguiden folk tror at armringer betyr at man bare lar ungene seile sin egen sjø i vannet mens man selv sitter på mobilen og drikker sangria 😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, addict skrev:

Vi har alltid brukt armringer og det har fungert supert 😊

 

Og det er bare på kvinneguiden folk tror at armringer betyr at man bare lar ungene seile sin egen sjø i vannet mens man selv sitter på mobilen og drikker sangria 😂

Vi lærte på babysvømming at armringer forhindrer at barna lærer om oppdrift og bevegelse i vann. Kan gjerne brukes til litt lek, men det er anbefalt å svømme/leke mest mulig uten. 

Anonymkode: 0fc17...579

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi lærte på babysvømming at armringer forhindrer at barna lærer om oppdrift og bevegelse i vann. Kan gjerne brukes til litt lek, men det er anbefalt å svømme/leke mest mulig uten. 

Anonymkode: 0fc17...579

Vel jeg har 5 søsken og meg selv har lært oss å svømme. Min far jobbet som svømmelærer i sine yngre dager. Min sønn brukte også armringer til han ble klar for å ta de av. Har aldri vært noe problem, vi er alle gode svømmere og jeg ser ikke problemet så lenge foreldrene på et tidspunkt tar de av om ikke barnet tar initiativ på det selv.

 

Skal ikke, må ikke, burde ikke, kan ikke. Dagens foreldre har virkelig en utfordring, alt er feil i 2019. La barna kose seg i vannet, at de ikke lærer seg forståelse for vann er bare tull og tøys 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...