Sukkertøy Skrevet 30. juni 2019 #101 Del Skrevet 30. juni 2019 (endret) 24 minutter siden, Made4u skrev: Ja, og hvorfor tror du slike bedrittne betingelser err funnet opp og benyttet tror du? Jo, bokklubbene spekulerer i at mennesker ikke rekker eller husker å avbestille i tide - jeg ser det som at de da selger bøker til personer som ikke ønsker nevnte bøker. Å frita bokklubbene for alt ansvar for dette blir helt feil i mine øyne, slike salgsformer skulle og burde forbys med lov spør du meg. Avtalen eksisterer fordi noen faktisk ønsker å få disse bøkene tilsendt. Det er frivillig å inngå avtalen, og det er mulig å avbestille hvis man ikke ønsker enkelte bøker. Hvorfor inngå en abonnementsavtale hvis man heller vil kjøpe bøkene i bokhandel? Endret: Feil tekststørrelse Endret 30. juni 2019 av Sukkertøy 5 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1288363-bokklubben-driver-%C3%A5-terroriserer-meg/page/6/#findComment-23651278 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #102 Del Skrevet 30. juni 2019 Jeg var faktisk medlem avett par slike bokklubber for ett par år siden. Da fikk jeg e-post fra dem hver gang det dukket opp noen nye "hovedbøker" som jeg var nødt til å avbestille. I tillegg pleide jeg å logge innpå noe som heter "mine sider" på nettsidene deres, bare for å sjekke om det var noe nytt.. Temmelig svindyre bøker som måtte avbestilles hver eneste måned... Men jeg fikk ALDRI noen slike bøker i posten. Med mindre det faktisk var noe som jeg faktisk var Interessert i, og derfor valgte å motta. Virkelig null og niks problemer. Men denne tråden er tydeligvis full av inkompetente idioter som ikke gidder å ta ansvar for noe som helst i deres eget liv... Anonymkode: 29d79...f33 8 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1288363-bokklubben-driver-%C3%A5-terroriserer-meg/page/6/#findComment-23651351 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #103 Del Skrevet 30. juni 2019 12 timer siden, Made4u skrev: Nå forsvarer du en bedritten og kynisk bransje som ikke fortjener noe heder, snarere tvert imot når de bevisst velger å lure samt lede medlemmene sine inn i noe mange ender misfornøyd med... Dette vet bransjen meget godt selv også, er jo manglende avbestillinger som utgjør en stor del av deres inntekter, er også derfor de bevisst har så lang varighet på medlemskapene som det dem har... Det finnes mange som TS, mange innkassosaker har også startet med saker som dette vil jeg anta. Om det ikke er å lure kundene sine, altså å ha et lokketilbud som får dem inn i en avtale med meget bedrittne betingelser, hva skal man kalle det da? Synes du skal slutte å skyve alt ansvar over på kundene, bokklubbene velger bevisst å utnytte menneskelighet (altså at folk glemmer å avbestille og derfor mottar bøker de ikke vil ha men må betale for). Du kan nevne teoretiske ting som at de har full mulighet til å avbestille, men det er bare teoretisk idioti av deg, i praksis så glemmer mange tidvis det og dette vet de som tjener penger på slikt veldig godt (og det er det dem faktisk har spekulert i og lagt opp betingelsene for at skal skje). Tenker at du jobber for denne bransjen, eller er svært ukritisk, siden du forsvarer en så kynisk bransje og så bedrittne betingelser. Bokklubbene vet også godt at mange blir angrende i ettertid og at det er en kjip avtale for kunden som undertegnes, hadde de vært redelige så hadde det fungert slik at det var dem som ville ha tilsendt de aktuelle bøkene hver periode som krysset av for dette - i alle fall hatt en mulighet for kunder til å kunne forhåndsavbestille langt frem i tid. Det har dem ikke, årsaken til det er jo deres kynisme... Slutt å forsvar dritt og si heller ting som det er, en spade skal kalles en spade og du trenger ikke å pynte på virkeligheten så det fremstår som noe fint når det ikke er det... I alle dager. Nei, jeg jobber ikke i den bransjen, jeg jobber i det offentlige. Men jeg er veldig glad i bøker, og har skaffet meg bøker via mange forskjellige muligheter, som biblioteket, bokhandel og bokklubb. Jeg er like fornøyd med alle disse, inkludert bokklubber, faktisk, og det må jeg fa få lov til å være? Jeg kaller en spade for en spade: folk som ikke greier å holde styr på å avbestille varer de har tegnet abonnement på må bare la være å inngå slike avtaler. Så enkelt! Anonymkode: 14d31...9b5 7 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1288363-bokklubben-driver-%C3%A5-terroriserer-meg/page/6/#findComment-23651775 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #104 Del Skrevet 30. juni 2019 2 timer siden, Made4u skrev: Ja, og hvorfor tror du slike bedrittne betingelser err funnet opp og benyttet tror du? Jo, bokklubbene spekulerer i at mennesker ikke rekker eller husker å avbestille i tide - jeg ser det som at de da selger bøker til personer som ikke ønsker nevnte bøker. Å frita bokklubbene for alt ansvar for dette blir helt feil i mine øyne, slike salgsformer skulle og burde forbys med lov spør du meg. Hvis man egentlig ikke har interesse av å kjøpe særlig mange bøker, så skjønner jeg jo godt at det kan føles frustrerende å være medlem av en bokklubb. Men da har man kanskje misforstått konseptet? Jeg har vært medlem av bokklubber fordi jeg elsker å lese, og liker å få tilbud om å kjøpe bøker, lese anmeldelser fra klubben, osv, og jeg gledet meg alltid til å få presentert neste hovedbok. En som ikke er kjempeinteressert i bøker (men kanskje helst bare velkomstgaven..?) vil nok ikke føle medlemskapet på samme vis, og det er forståelig. Men da har man jo meldt seg inn på feil premisser, og det må man som et voksent menneske nesten ta ansvaret for selv, altså. Det finnes nok av bokhandler, både fysiske butikker og nettbutikker. Bruk dem istedenfor! Anonymkode: 14d31...9b5 6 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1288363-bokklubben-driver-%C3%A5-terroriserer-meg/page/6/#findComment-23651845 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Made4u Skrevet 30. juni 2019 #105 Del Skrevet 30. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis man egentlig ikke har interesse av å kjøpe særlig mange bøker, så skjønner jeg jo godt at det kan føles frustrerende å være medlem av en bokklubb. Men da har man kanskje misforstått konseptet? Jeg har vært medlem av bokklubber fordi jeg elsker å lese, og liker å få tilbud om å kjøpe bøker, lese anmeldelser fra klubben, osv, og jeg gledet meg alltid til å få presentert neste hovedbok. En som ikke er kjempeinteressert i bøker (men kanskje helst bare velkomstgaven..?) vil nok ikke føle medlemskapet på samme vis, og det er forståelig. Men da har man jo meldt seg inn på feil premisser, og det må man som et voksent menneske nesten ta ansvaret for selv, altså. Det finnes nok av bokhandler, både fysiske butikker og nettbutikker. Bruk dem istedenfor! Anonymkode: 14d31...9b5 Enig i den... Men virkeligheten viser jo at mange bokklubb-medlemmer ikke hadde forutsetning til å se for seg hvilken avtale de inngikk på forhånd, altså havner de i en situasjon lik den TS har havnet i, erfaringene gjør dem jo først når det er for sent. Er også derfor bokklubbene burde endret litt på konseptet sitt mener jeg. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1288363-bokklubben-driver-%C3%A5-terroriserer-meg/page/6/#findComment-23651860 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 30. juni 2019 #106 Del Skrevet 30. juni 2019 Just now, Made4u said: Enig i den... Men virkeligheten viser jo at mange bokklubb-medlemmer ikke hadde forutsetning til å se for seg hvilken avtale de inngikk på forhånd, altså havner de i en situasjon lik den TS har havnet i, erfaringene gjør dem jo først når det er for sent. Er også derfor bokklubbene burde endret litt på konseptet sitt mener jeg. Sånn kan man jo tenke om mange ordninger her i livet. "Jeg ble overtalt til å melde meg inn på treningssenter mot to måneder gratis trening og en fin drikkeflaske. Men jeg hadde ikke forutsetning til å forstå at jeg ikke kom til å begynne å trene denne gangen heller - selv om jeg aldri har likt å trene - og nå trekker de kyniske jævlene meg 800 kroner måneden for noe jeg ikke vil ha! For en kynisk bransje! Protest! Jeg krever endring! Slike som meg på beskyttes fra min egen dumskap, for jeg NEKTER faen meg å ta ansvar for min egen økonomi. Det finnes grenser, ass. Buhu. " SELVFØLGELIG skal de kundene som ØNSKER å være med i en bokklubb straffes ved å fjerne tilbudet, for å beskytte idiotene. Det er jo helt logisk! Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1288363-bokklubben-driver-%C3%A5-terroriserer-meg/page/6/#findComment-23651886 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Made4u Skrevet 30. juni 2019 #107 Del Skrevet 30. juni 2019 8 minutter siden, Albbas skrev: Sånn kan man jo tenke om mange ordninger her i livet. "Jeg ble overtalt til å melde meg inn på treningssenter mot to måneder gratis trening og en fin drikkeflaske. Men jeg hadde ikke forutsetning til å forstå at jeg ikke kom til å begynne å trene denne gangen heller - selv om jeg aldri har likt å trene - og nå trekker de kyniske jævlene meg 800 kroner måneden for noe jeg ikke vil ha! For en kynisk bransje! Protest! Jeg krever endring! Slike som meg på beskyttes fra min egen dumskap, for jeg NEKTER faen meg å ta ansvar for min egen økonomi. Det finnes grenser, ass. Buhu. " SELVFØLGELIG skal de kundene som ØNSKER å være med i en bokklubb straffes ved å fjerne tilbudet, for å beskytte idiotene. Det er jo helt logisk! Sant det også, men så er mange avtaler mennesker inngår ikke laget for kundene (altså menneskene som inngår avtalene), men er i større grad utformet av økonomer for å få mest mulig gevinst til selskapene. Ikke alt er til kundens beste, dessverre, til det lever vi i en for kynisk verden. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1288363-bokklubben-driver-%C3%A5-terroriserer-meg/page/6/#findComment-23651937 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #108 Del Skrevet 30. juni 2019 På 29.6.2019 den 15.18, Made4u skrev: Folk prioriterer annerledes, for de fleste ville slike meningsløse tre minutter vært et uønsket gjøremål i hverdagen. Bokklubbene tjener store summer på at folk glemmer det, det er også derfor dem lokker med lokketilbud og binder opp personer for ett år (i løpet av ett år får dem da normalt sett solgt flere bøker kundene deres ikke vil ha). Hvis de "meningsløse" minuttene koster deg 350kr for en bok du ikke fikk avbestilt er ikke de minuttene så meningsløse nei. Da jeg var medlem tenkte jeg på de minuttene som like meningsfulle som å betale en regning. Fordi konseptet er det samme, det koster deg penger om du ikke bruker de minuttene. Har du samme innstilling til regninger? Du vet hva du signer deg opp på og om alle tenker som deg, at det er meningsløse minutter til et uønsket gjøremål- la vær å bli medlem da! ikke vanskeligere enn det. Anonymkode: 523d0...ef8 6 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1288363-bokklubben-driver-%C3%A5-terroriserer-meg/page/6/#findComment-23652278 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #109 Del Skrevet 30. juni 2019 På 29.6.2019 den 15.57, hind skrev: Har du fire barn som krever sitt også? Glem det, for du har vel garantert minst fem... Å skrive innlegg når man har et par minutter til overs er lett som en lett, som nå når jeg venter på sønnen som er på trening, men å huske når de forbaska avbestillingsfristene går ut er en helt annen sak. Du kan jo ikke bare avbestille for en måned fremover heller. Det jeg vil frem til er at det å holde styr på en bokklubb er en helt annen historie nå enn for noen år siden. De formelig bomber en jo med hovedbøker. Jeg tror de er i ferd med å utspille sin rolle på grunn av det der, for selv om det finnes ville horder av dere svært velorganiserte damer med mye fritid her på KG er det mer enn nok mennesker der ute som har fått og mer enn nok av dem. Jeg hører da mange andre klage over det samme og vet meget godt at jeg ikke er alene om denne irritasjonen. Nope, jeg har ingen barn. Valgfritt, på samme måte som at jeg valgte å inngå en avtale i en bokklubb og er voksen nok til å ta konsekvensen av en avtale jeg gikk inn på. Du kan velge å få beskjed på mail når ny hovedbok er ute, og da har du vanligvis en uke minst på å avbestille. Ellers kan du ha en påminnelse på kalenderen. At man er så fantastisk velorganisert når man greier å bruke to min 2 ganger i mnd på å avbestille en hovedbok, det er langt fra min definisjon på velorganisert. men jaja. Anonymkode: 523d0...ef8 7 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1288363-bokklubben-driver-%C3%A5-terroriserer-meg/page/6/#findComment-23652317 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #110 Del Skrevet 30. juni 2019 På 29.6.2019 den 16.06, hind skrev: Det var da faen til arroganse?? Sier brukeren som hinter til at alle som greier å holde styr på hovedbøkene er trygdet eller hjemmefruer viktigperer og bedrevitere osv. På seg selv kjenner man andre. Anonymkode: 523d0...ef8 9 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1288363-bokklubben-driver-%C3%A5-terroriserer-meg/page/6/#findComment-23652397 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 30. juni 2019 #111 Del Skrevet 30. juni 2019 Flere som vil ha ? 5 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1288363-bokklubben-driver-%C3%A5-terroriserer-meg/page/6/#findComment-23652504 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cookiesandcream Skrevet 30. juni 2019 #112 Del Skrevet 30. juni 2019 15 minutter siden, MarianneE skrev: Flere som vil ha ? Gjerne! Jeg er fremdeles overraska over at denne tråden er ekte. 😂 4 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1288363-bokklubben-driver-%C3%A5-terroriserer-meg/page/6/#findComment-23652577 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #113 Del Skrevet 30. juni 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Du gjør aldri feil du da? når bokklubben ble gjort oppmerksom på at det var feil adresse, kunne de ha vært fleksible nok til å sende den til rett. De fikk tilbud om porto også. blir for dumt å skylde alt på den ene parten. JA , feil adresse var BARE min skyld. Men den dårlige kundebehandlingen som skjedde etter det, var BARE bokklubbens skyld. Jeg handler mye på nett, og har ALDRI opplevd slik fraNOEN andre firmaer. Gammeldags og firkantet. Skulle det feks skje noe med en bok i posten, slik at den blir skadet, hadde ikke bokklubben vært noen som hadde bidratt med ny bok feks. Av språket ditt («vitterlig») skjønner jeg at du er nærmere personsalder enn ungdom. Nå i dag ligger ikke all makt hos selger, men forbruker har mange rettigheter. Det er feks ikke lov til å sende ut fakturaer ukentlig i månedsvis, unnlate å holde sin del avtalen og bare avfeie henvendelser. dette er et kundesamfunn, og butikker er avhengig av godt rykte for at å få npk kunder. Hadde de sendt pakken til rett adresse umiddelbart etter at de fikk høre om den, hadde jeg vært fornøyd kunde og beholdt kundeforholdet ennå. Isteden er jeg kjempemisfornøyd, misset en pakke på 1700 jeg har betalt for, og har brukt mye tid og energi. Med alle butikkene på nett som gir god service, gidder jeg jo ikke å forholde meg til noen som er rigide. I 2019 er det jo slik selgeratferd som driver butikker konkurs. at du ikke ser dette, er da «vitterlig» ditt problem. Så lenge jeg som kunde ikke er fornøyd og ikke har fått det jeg har krav på (1700) , har jeg både juridisk og fornøydhetsmessig retten på min side. Selv om du prøver å legge alt over på meg. Du er kanskje ansatt i bokklubben..eller?😉 Anonymkode: bfbbc...f28 Ja, for ordforråd er for oldinger, azz. Bare sååå 2017. Det er ærlig talt en herlig ironi i at "for stort ordforråd til å tas alvorlig" brukes som argument i en tråd som denne. Anonymkode: a1249...2ce 7 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1288363-bokklubben-driver-%C3%A5-terroriserer-meg/page/6/#findComment-23653120 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #114 Del Skrevet 30. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, for ordforråd er for oldinger, azz. Bare sååå 2017. Det er ærlig talt en herlig ironi i at "for stort ordforråd til å tas alvorlig" brukes som argument i en tråd som denne. Anonymkode: a1249...2ce Nettopp! Anonymkode: 14d31...9b5 2 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1288363-bokklubben-driver-%C3%A5-terroriserer-meg/page/6/#findComment-23653709 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #115 Del Skrevet 7. juli 2019 På Sunday, June 30, 2019 den 14.42, MarianneE skrev: Flere som vil ha ? På Sunday, June 30, 2019 den 15.00, Cookiesandcream skrev: Gjerne! Jeg er fremdeles overraska over at denne tråden er ekte. 😂 Har vel egentlig null og niks garanti for at den faktisk er ekte da... Men litt morsom er den i alle fall uansett... Anonymkode: 29d79...f33 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1288363-bokklubben-driver-%C3%A5-terroriserer-meg/page/6/#findComment-23687002 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå