Gjest hind Skrevet 29. juni 2019 #81 Skrevet 29. juni 2019 Just now, AnonymBruker said: Men hvis det blir for mye for deg å holde styr på, så lar du jo helt enkelt bare være å inngå det medlemskapet..? Det er jo ikke sånn at folk tvinges inn i bokklubber! Guri, altså, nå kjenner jeg at jeg er i ferd med å gi opp her! Anonymkode: 14d31...9b5 Det var da faen til arroganse?? Jeg på min side begynner å lure på om DU har tungt for det. Jeg sier jo at jeg forstod det som det var snakk om månedens hovedbok, men du skjønner at det blir en helt annen historie når man må styre med avbestilling hver 14. dag? Jeg har meldt meg ut nå, så du skal ikke bekymre deg. Heretter kjøper jeg bøkene min i bokhandel.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #82 Skrevet 29. juni 2019 1 minutt siden, hind skrev: Det var da faen til arroganse?? Jeg på min side begynner å lure på om DU har tungt for det. Jeg sier jo at jeg forstod det som det var snakk om månedens hovedbok, men du skjønner at det blir en helt annen historie når man må styre med avbestilling hver 14. dag? Jeg har meldt meg ut nå, så du skal ikke bekymre deg. Heretter kjøper jeg bøkene min i bokhandel. Men så var det dette med å sette seg inn i avtaler man inngår, da.. Anonymkode: 14d31...9b5 9
Gjest hind Skrevet 29. juni 2019 #83 Skrevet 29. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Men så var det dette med å sette seg inn i avtaler man inngår, da.. Anonymkode: 14d31...9b5 Dert sa jeg også noe om, men du gadd visst ikke lese ordentlig . Det kan skje den beste, ser du Nå er jeg ferdig med deg. Hadet!
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #84 Skrevet 29. juni 2019 7 minutter siden, hind skrev: Har du fire barn som krever sitt også? Glem det, for du har vel garantert minst fem... Å skrive innlegg når man har et par minutter til overs er lett som en lett, som nå når jeg venter på sønnen som er på trening, men å huske når de forbaska avbestillingsfristene går ut er en helt annen sak. Du kan jo ikke bare avbestille for en måned fremover heller. Det jeg vil frem til er at det å holde styr på en bokklubb er en helt annen historie nå enn for noen år siden. De formelig bomber en jo med hovedbøker. Jeg tror de er i ferd med å utspille sin rolle på grunn av det der, for selv om det finnes ville horder av dere svært velorganiserte damer med mye fritid her på KG er det mer enn nok mennesker der ute som har fått og mer enn nok av dem. Jeg hører da mange andre klage over det samme og vet meget godt at jeg ikke er alene om denne irritasjonen. Mn kjære vene - ikke inngå en avtale som krever en forpliktelse av deg, om du hverken ønsker varen eller å ta ansvar for å be om avbud. Hvor mange barn en måtte ha, antall arbeidstimer, gamle bestemødre på pleiehjem eller treningstimer med klubben - spiller ingen trille. Ikke kjøp et abonnement på en vare du ikke vil ha. Problem fiksa. Kjempelett! Og det er ikke 'bokklubber som flommer over med hovedbøker' som om det er hverken en greie eller ny greie. Det er kun hobbybokklubben som har 22 utsendinger i året - og sånn har det vært i årevis...! Var med der selv for ca 15 år siden? Det har alltid vært litt av greia deres. Å holde styr på bokklubben min er aldeles helt likt denne gangen når jeg meldte meg inn, som alle de andre gangene jeg har vært medlem. Inkludert da jeg var i barnas bokklubb som barn, litt flere ti-år bakover enn jeg gidder å telle Eller - det har faktisk forandra seg. Først kom e-post, så deilig å slippe å sende inn en sånn svarslipp, og gjorde det mye lettere å avbestille - nå har jeg bare en kjekk liten app på telefonen, og har full kontoll på et øyeblikk Anonymkode: 0b009...991 10
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #85 Skrevet 29. juni 2019 2 minutter siden, hind skrev: Dert sa jeg også noe om, men du gadd visst ikke lese ordentlig . Det kan skje den beste, ser du Nå er jeg ferdig med deg. Hadet! Joda, jeg gadd å lese det ordetlig. Det er bare det at jeg fortsatt ikke forstår hvordan det ikke er ditt eget ansvar å sette deg inn i vilkårene for et medlemskap du belger å inngå. Anonymkode: 14d31...9b5 6
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #86 Skrevet 29. juni 2019 2 timer siden, hind skrev: Prøv å jobbe 10-12 timer daglig som jeg har gjort de siste ukene, og se hvor lett det er å følge opp sånt dill. Det er sikkert null problem hvis man er trygdet eller hjemmefrue og kan holde seg perfekt oppdatert på hver eneste side på internett, men for meg som er en smule travel er ikke det mulig. Det du har rett i er at man ikke er tvunget til å melde seg inn, men de kunne vært så hyggelige og opplyst om at det er hovedbok TO ganger i måneden på et mer synlig sted. Hvis de hadde det hadde nemlig ikke jeg meldt meg inn. Jeg tok for gitt at det var snakk om en bok i måneden. Akkurat ja. Anonymkode: a407e...480 3
Gjest hind Skrevet 29. juni 2019 #87 Skrevet 29. juni 2019 11 minutter siden, AnonymBruker said: Mn kjære vene - ikke inngå en avtale som krever en forpliktelse av deg, om du hverken ønsker varen eller å ta ansvar for å be om avbud. Hvor mange barn en måtte ha, antall arbeidstimer, gamle bestemødre på pleiehjem eller treningstimer med klubben - spiller ingen trille. Ikke kjøp et abonnement på en vare du ikke vil ha. Problem fiksa. Kjempelett! Og det er ikke 'bokklubber som flommer over med hovedbøker' som om det er hverken en greie eller ny greie. Det er kun hobbybokklubben som har 22 utsendinger i året - og sånn har det vært i årevis...! Var med der selv for ca 15 år siden? Det har alltid vært litt av greia deres. Å holde styr på bokklubben min er aldeles helt likt denne gangen når jeg meldte meg inn, som alle de andre gangene jeg har vært medlem. Inkludert da jeg var i barnas bokklubb som barn, litt flere ti-år bakover enn jeg gidder å telle Eller - det har faktisk forandra seg. Først kom e-post, så deilig å slippe å sende inn en sånn svarslipp, og gjorde det mye lettere å avbestille - nå har jeg bare en kjekk liten app på telefonen, og har full kontoll på et øyeblikk Anonymkode: 0b009...991 Jeg er ferdig med å svare alle de anonyme her i tråden. Jeg orker ikke å holde styr på dere alle, og dere driver jo uansett bare og gjentar dere selv om ting jeg allerede har svart på.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #88 Skrevet 29. juni 2019 1 minutt siden, hind skrev: Jeg er ferdig med å svare alle de anonyme her i tråden. Jeg orker ikke å holde styr på dere alle, og dere driver jo uansett bare og gjentar dere selv om ting jeg allerede har svart på. På samme måte som du gjentar ansvarsfraskrivelsene og forsøker å sverte bokklubben din for noe du klinkende klart må ta på egen kappe. Anonymkode: 14d31...9b5 7
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #89 Skrevet 29. juni 2019 Disse abonnement greiene er noe dritt. Bokklubben er vel ikke akkurat de verste, man må bare huske å avbestille. Jeg var medlem i div bokklubber for nesten 20 år siden, glemte en og annen bok og lærte fort av det. Men, aldri om jeg skal melde meg inn i noe abonnement greier igjen. Anonymkode: 4562b...0e4 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #90 Skrevet 29. juni 2019 For hobbyklubben må en krysse av for at en skal motta 22 utsendinger i året. Det står helt klart. Skal de også måtte ta ansvaret for å fortelle voksne mennesker hvor mange uker vi har i året.....? Selvfølgelig vil det dukke opp hyppige pakker i postkassa, vi har som kjent bare 52 uker mellom nyttårsaftene Anonymkode: 0b009...991 8
student86 Skrevet 29. juni 2019 #91 Skrevet 29. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Disse abonnement greiene er noe dritt. Bokklubben er vel ikke akkurat de verste, man må bare huske å avbestille. Jeg var medlem i div bokklubber for nesten 20 år siden, glemte en og annen bok og lærte fort av det. Men, aldri om jeg skal melde meg inn i noe abonnement greier igjen. Anonymkode: 4562b...0e4 Enig med deg, har hatt grei erfaring selv, men jeg kjøper også heller bare det jeg vil ha andre steder eller låner på biblioteket.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #92 Skrevet 29. juni 2019 Jeg har visst blitt litt rart påvirket av denne tråden, for jeg måtte inn og sjekke ulike bokklubber for å se om det virkelig var SÅ vanskelig å se hva betingelsene var... Der fant jeg jammen en som jeg syntes så litt bra ut i forhold til mine leseinteresser... vips, jeg meldte meg inn 🤪😂 Så får vi se hvordan dette går 🙈😂😂😂 Anonymkode: bfe5a...6ef 9
Gjest Made4u Skrevet 29. juni 2019 #93 Skrevet 29. juni 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Ingen blir lurt. Betingelsene er ikke skjult noe sted, og de er enkle å forstå. Noen kunder, derimot, kan ha ørlite tungt for det, eller de har ikke giddet å sette seg inn i vilkårene. Eventuelt så de bare velkomstgaven, og handlet på impuls. Fortsatt eget ansvar. Anonymkode: 14d31...9b5 Nå forsvarer du en bedritten og kynisk bransje som ikke fortjener noe heder, snarere tvert imot når de bevisst velger å lure samt lede medlemmene sine inn i noe mange ender misfornøyd med... Dette vet bransjen meget godt selv også, er jo manglende avbestillinger som utgjør en stor del av deres inntekter, er også derfor de bevisst har så lang varighet på medlemskapene som det dem har... Det finnes mange som TS, mange innkassosaker har også startet med saker som dette vil jeg anta. Om det ikke er å lure kundene sine, altså å ha et lokketilbud som får dem inn i en avtale med meget bedrittne betingelser, hva skal man kalle det da? Synes du skal slutte å skyve alt ansvar over på kundene, bokklubbene velger bevisst å utnytte menneskelighet (altså at folk glemmer å avbestille og derfor mottar bøker de ikke vil ha men må betale for). Du kan nevne teoretiske ting som at de har full mulighet til å avbestille, men det er bare teoretisk idioti av deg, i praksis så glemmer mange tidvis det og dette vet de som tjener penger på slikt veldig godt (og det er det dem faktisk har spekulert i og lagt opp betingelsene for at skal skje). Tenker at du jobber for denne bransjen, eller er svært ukritisk, siden du forsvarer en så kynisk bransje og så bedrittne betingelser. Bokklubbene vet også godt at mange blir angrende i ettertid og at det er en kjip avtale for kunden som undertegnes, hadde de vært redelige så hadde det fungert slik at det var dem som ville ha tilsendt de aktuelle bøkene hver periode som krysset av for dette - i alle fall hatt en mulighet for kunder til å kunne forhåndsavbestille langt frem i tid. Det har dem ikke, årsaken til det er jo deres kynisme... Slutt å forsvar dritt og si heller ting som det er, en spade skal kalles en spade og du trenger ikke å pynte på virkeligheten så det fremstår som noe fint når det ikke er det...
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #94 Skrevet 30. juni 2019 Sitat hadde de vært redelige så hadde det fungert slik at det var dem som ville ha tilsendt de aktuelle bøkene hver periode som krysset av for dette - i alle fall hatt en mulighet for kunder til å kunne forhåndsavbestille langt frem i tid. Det har dem ikke, årsaken til det er jo deres kynisme... Hadde det fungert sånn hadde det ikke lengre vært en bokklubb, men en hvilken som helst nettbutikk for bøker som sender ut månedlige nyhetsbrev. Det finnes mange sånne, helt gratis å melde seg på er det også. Selvfølgelig tjener bokklubber penger på at folk kjøper månedlige bøker hos dem - det er jo det en har meldt seg på! Jeg får nye truser i posten hver fjerde måned, men jeg sutrer da ikke offentlig eller kaller dem kyniske av den grunn - selv om det er mye verre å huske på å avbestille om jeg ikke trenger/ønsker dem en gang. Ikke får jeg noe medlemsblad eller annen påminnelse heller. Om en velger mobilleverandør utfra et lokketilbud, men uten å tenke over hva som blir levert og om abbonementet etter tilbudsperioden kanskje er for dyrt - så har en også bare seg selv å skylde på. Da har en ikke engang den generøse muligheten til å avbestille enkelte eller andre måneder, en må betale ut bindingsperioden. Anonymkode: 0b009...991 5
Gjest Albbas Skrevet 30. juni 2019 #95 Skrevet 30. juni 2019 Det er en bokKLUBB. Hva forventer dere egentlig? Og disse klubbene retter seg faktisk mot folk som liker å lese. Da må man faktisk ha hyppige utsendinger, for en bok i måneden er faktisk for lite for folk som leser hyppig. 12 bøker i året er ikke helt "klubbnivå" akkurat. Hvis man ikke passer i målgruppa - ikke meld dere inn! Har dere det så travelt at 30 sek på avbestilling er for tidkrevende - ikke meld dere inn! Jeg er med i Barnas Bokklubb og veldig fornøyd. Meldte meg så klart inn fordi jeg ØNSKER å få tilbud om nye bøker. Har ikke mottatt en eneste uønsket bok, glemmer aldri å avbestille bøkene jeg ikke vil ha. Og nei, @hind, jeg er ikke trygdet eller hjemmeværende... Har man dårlig kapasitet melder man seg ikke inn. Enkelt. Opplegget bør selvfølgelig ikke dummifiseres fordi noen ikke kjenner sine egne begrensninger. Vi som greier å håndtere to mail i måneden bør da ikke straffes.
MarianneE Skrevet 30. juni 2019 #96 Skrevet 30. juni 2019 Å herregud, denne tråden er utrolig underholdende og morsom! Aldri sett SÅ stor vrangvilje som hos TS! 6
Sukkertøy Skrevet 30. juni 2019 #97 Skrevet 30. juni 2019 7 timer siden, Made4u skrev: Nå forsvarer du en bedritten og kynisk bransje som ikke fortjener noe heder, snarere tvert imot når de bevisst velger å lure samt lede medlemmene sine inn i noe mange ender misfornøyd med... Dette vet bransjen meget godt selv også, er jo manglende avbestillinger som utgjør en stor del av deres inntekter, er også derfor de bevisst har så lang varighet på medlemskapene som det dem har... Det finnes mange som TS, mange innkassosaker har også startet med saker som dette vil jeg anta. Om det ikke er å lure kundene sine, altså å ha et lokketilbud som får dem inn i en avtale med meget bedrittne betingelser, hva skal man kalle det da? Synes du skal slutte å skyve alt ansvar over på kundene, bokklubbene velger bevisst å utnytte menneskelighet (altså at folk glemmer å avbestille og derfor mottar bøker de ikke vil ha men må betale for). Du kan nevne teoretiske ting som at de har full mulighet til å avbestille, men det er bare teoretisk idioti av deg, i praksis så glemmer mange tidvis det og dette vet de som tjener penger på slikt veldig godt (og det er det dem faktisk har spekulert i og lagt opp betingelsene for at skal skje). Tenker at du jobber for denne bransjen, eller er svært ukritisk, siden du forsvarer en så kynisk bransje og så bedrittne betingelser. Bokklubbene vet også godt at mange blir angrende i ettertid og at det er en kjip avtale for kunden som undertegnes, hadde de vært redelige så hadde det fungert slik at det var dem som ville ha tilsendt de aktuelle bøkene hver periode som krysset av for dette - i alle fall hatt en mulighet for kunder til å kunne forhåndsavbestille langt frem i tid. Det har dem ikke, årsaken til det er jo deres kynisme... Slutt å forsvar dritt og si heller ting som det er, en spade skal kalles en spade og du trenger ikke å pynte på virkeligheten så det fremstår som noe fint når det ikke er det... Akkurat denne spaden kalles abonnement. Du kan lese om det her: https://no.m.wikipedia.org/wiki/Abonnement 4
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #98 Skrevet 30. juni 2019 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Denne smørja er jo KUN din egen feil. Skjønne godt bokklubben insisterer på at du skal betale og gjøre opp for deg. Det er da vitterlig du selv som er ansvarlig for å sørge for å oppgi korrekt adresse, og sjekke at de har rett info på deg. når du legger inn en bestilling og inngår en bindende avtale. Skulle likt å se denne holdninga bli prøvd på andre varer folk bestiller til gamle adresser. Legger en inn en ordre på hva som helst, så er det da virkelig ikke selgeren som skal sitte med ansvaret eller tapet for feil fra kjøpers side. Det får nå være måte på ansvarsfraskrivelse...! Anonymkode: 0b009...991 Du gjør aldri feil du da? når bokklubben ble gjort oppmerksom på at det var feil adresse, kunne de ha vært fleksible nok til å sende den til rett. De fikk tilbud om porto også. blir for dumt å skylde alt på den ene parten. JA , feil adresse var BARE min skyld. Men den dårlige kundebehandlingen som skjedde etter det, var BARE bokklubbens skyld. Jeg handler mye på nett, og har ALDRI opplevd slik fraNOEN andre firmaer. Gammeldags og firkantet. Skulle det feks skje noe med en bok i posten, slik at den blir skadet, hadde ikke bokklubben vært noen som hadde bidratt med ny bok feks. Av språket ditt («vitterlig») skjønner jeg at du er nærmere personsalder enn ungdom. Nå i dag ligger ikke all makt hos selger, men forbruker har mange rettigheter. Det er feks ikke lov til å sende ut fakturaer ukentlig i månedsvis, unnlate å holde sin del avtalen og bare avfeie henvendelser. dette er et kundesamfunn, og butikker er avhengig av godt rykte for at å få npk kunder. Hadde de sendt pakken til rett adresse umiddelbart etter at de fikk høre om den, hadde jeg vært fornøyd kunde og beholdt kundeforholdet ennå. Isteden er jeg kjempemisfornøyd, misset en pakke på 1700 jeg har betalt for, og har brukt mye tid og energi. Med alle butikkene på nett som gir god service, gidder jeg jo ikke å forholde meg til noen som er rigide. I 2019 er det jo slik selgeratferd som driver butikker konkurs. at du ikke ser dette, er da «vitterlig» ditt problem. Så lenge jeg som kunde ikke er fornøyd og ikke har fått det jeg har krav på (1700) , har jeg både juridisk og fornøydhetsmessig retten på min side. Selv om du prøver å legge alt over på meg. Du er kanskje ansatt i bokklubben..eller?😉 Anonymkode: bfbbc...f28 2
Gjest Made4u Skrevet 30. juni 2019 #99 Skrevet 30. juni 2019 3 timer siden, Sukkertøy skrev: Akkurat denne spaden kalles abonnement. Du kan lese om det her: https://no.m.wikipedia.org/wiki/Abonnement Ja, og hvorfor tror du slike bedrittne betingelser err funnet opp og benyttet tror du? Jo, bokklubbene spekulerer i at mennesker ikke rekker eller husker å avbestille i tide - jeg ser det som at de da selger bøker til personer som ikke ønsker nevnte bøker. Å frita bokklubbene for alt ansvar for dette blir helt feil i mine øyne, slike salgsformer skulle og burde forbys med lov spør du meg.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #100 Skrevet 30. juni 2019 På samme måte som du kan si opp mobilabonnementet ditt om det ikke levde opp til forventningene - så kan en enkelt melde seg av en abonnementstjeneste for bøker også. I motsetning til de fleste andre tjenester som selges på denne måten, har en mange andre muligheter for å skaffe seg varen som selges. En er på ingen måte avhengig av å være med i en abonnementstjeneste for bøker for å få tak i nye bøker. Det er avtalefrihet i praksis. Selvfølgelig bør en ikke melde seg inn i en abonnementstjeneste, om en ikke har som utgangspunkt at en faktisk ønsker å kjøpe varene. Det er jo pur idioti. Vi har mange utmerkede nettbokhandler f.eks, for den som foretrekker å velge ut selv når og hvilke bøker som skal kjøpes. Men det er ikke noe galt i å tilby en abonnementstjeneste på bøker, for den som måtte ønske det. Anonymkode: 0b009...991 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå