AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #61 Skrevet 29. juni 2019 15 minutter siden, hind skrev: Prøv å jobbe 10-12 timer daglig som jeg har gjort de siste ukene, og se hvor lett det er å følge opp sånt dill. Det er sikkert null problem hvis man er trygdet eller hjemmefrue og kan holde seg perfekt oppdatert på hver eneste side på internett, men for meg som er en smule travel er ikke det mulig. Det du har rett i er at man ikke er tvunget til å melde seg inn, men de kunne vært så hyggelige og opplyst om at det er hovedbok TO ganger i måneden på et mer synlig sted. Hvis de hadde det hadde nemlig ikke jeg meldt meg inn. Jeg tok for gitt at det var snakk om en bok i måneden. Fortsatt ingen andre sitt ansvar enn ditt. Anonymkode: 14d31...9b5 10
Gjest hind Skrevet 29. juni 2019 #62 Skrevet 29. juni 2019 6 minutter siden, AnonymBruker said: 😂😂😂 Anonymkode: d54f8...e36 Jeg skjønner godt at dere er anonyme. Det hadde jeg også valgt hvis jeg skulle skrive sånne bedrevitersvar
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #63 Skrevet 29. juni 2019 Men, står det ikke ofte i vilkårene at dersom man betaler ordinær pris for velkomstpakken så kan man melde seg ut tidligere? Hvis det er et så stort problem å avbestille så får man vel heller bare gjøre det. Eller forventes det at bokklubben bare skal gi ut velkomstpakker uten å få noe igjen? Anonymkode: 7497f...10e 8
Sukkertøy Skrevet 29. juni 2019 #64 Skrevet 29. juni 2019 Poenget med en bokklubb er at det jevnlig kommer en bok, et abonnement, og vil man ikke ha boken må den avbestilles i tide. Dere som ønsker å selv velge en bok bør heller bruke en nettbokhandel. Da kan du velge akkurat den boken du vil. Å tro at firmaer vil gi deg produkter gratis helt ut av det blå vil jeg si er både grådig og dumt. 9
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #65 Skrevet 29. juni 2019 Hobbybokklubben opplyser om at det er 22 utsendelser per år. Jo, de kunne kanskje sagt rett ut at det blir ca annenhver uke - men det skal godt gjøres å ikke skjønne at det blir relativt hektisk med avbestillinger. Eller må de tillegges ansvar for å fortelle voksne mennesker hvor mange uker vi har i året også.......? Tilbyder har virkelig ikke ansvaret for at voksne mennesker inngår avtaler uten å tenke gjennom praktiske konsekvenser, og om dette er et tilbud de egentlig ønsker. Anonymkode: 0b009...991 9
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #66 Skrevet 29. juni 2019 Går det ikke an å melde seg ut av klubben?! Jeg har heldigvis aldri meldt meg inn i noe sånt. Men det burde vært en lov om at det skal gå an å melde seg ut. Dette er absolutt ikke greit! Ikke godta det folkens! Anonymkode: ff817...6f9
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #67 Skrevet 29. juni 2019 Hah, jeg melder meg ut! Fikk sommerpenger og det som er nå, bye bye bokklubben! Aldri igjen bokklubb. Anonymkode: a8ba9...789
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #68 Skrevet 29. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Går det ikke an å melde seg ut av klubben?! Jeg har heldigvis aldri meldt meg inn i noe sånt. Men det burde vært en lov om at det skal gå an å melde seg ut. Dette er absolutt ikke greit! Ikke godta det folkens! Anonymkode: ff817...6f9 Selvfølgelig er det lov å melde seg ut. Men det er typisk vilkår for avtalen en inngår som sier at en må være medlem minst et år for å få velkomstgaven gratis. Noen klubber har også å kjøp minst 2 bøker til klubbpris som alternativ. Melder en seg ut før må en betale ut velkomstgaven, ikke verre enn det Anonymkode: 0b009...991 9
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #69 Skrevet 29. juni 2019 On 6/27/2019 at 11:15 AM, A-hunter said: Det er jo bare tull. Betingelsene er kjent og lette å forstå. I tillegg er det 100% frivillig å være medlem i en bokklubb. Bøker man ønsker seg kan kjøpes mange andre steder og bokklubbene har ikke veldig mange eksklusive produkter man ikke får tak i andre steder. Det er ikke helt riktig. Det er frivillig å bli medlem, men hvis man først har blitt det kommer man seg ikke ut med det første. Anonymkode: d6d6c...d85
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #70 Skrevet 29. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er ikke helt riktig. Det er frivillig å bli medlem, men hvis man først har blitt det kommer man seg ikke ut med det første. Anonymkode: d6d6c...d85 Jo, det gjør du lett, er bare å overholde sin del av avtalen det. Vær medlem et år - eller betal ut velkomstpakken du mottok. Ingen tvinger deg til å være medlem. Men en får ikke ting gratis uten å gi noe tilbake, bør ikke være overraskende for noen. Anonymkode: 0b009...991 14
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #71 Skrevet 29. juni 2019 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jo, det gjør du lett, er bare å overholde sin del av avtalen det. Vær medlem et år - eller betal ut velkomstpakken du mottok. Ingen tvinger deg til å være medlem. Men en får ikke ting gratis uten å gi noe tilbake, bør ikke være overraskende for noen. Anonymkode: 0b009...991 Den oppgitte verdien på velkomstpakka er latterlig overpriset, så man er bondefanget. Skjønner ikke denne ensidige sympatien for en av Norges sleipeste bransjer. Jeg har heldigvis aldri latt meg lure selv, men det er fordi jeg har hørt fra andre hvordan det går. Bra at det kommer slike tråder av og til så flere kan bli opplyst. Anonymkode: d6d6c...d85 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #72 Skrevet 29. juni 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den oppgitte verdien på velkomstpakka er latterlig overpriset, så man er bondefanget. Skjønner ikke denne ensidige sympatien for en av Norges sleipeste bransjer. Jeg har heldigvis aldri latt meg lure selv, men det er fordi jeg har hørt fra andre hvordan det går. Bra at det kommer slike tråder av og til så flere kan bli opplyst. Anonymkode: d6d6c...d85 Bondefanget? Sleipeste bransjer? Atte hæ? Dummeste jeg har hørt. Jeg har aldri opplevd å overse sleipe regler med altfor liten skrift, eller formuleringer som lett kunne misforstås, når jeg har vurdert medlemsskap i en bokklubb. Jeg tror jeg var 18 år første gangen jeg meldte meg inn i en bokklubb. Selv om jeg var veldig ung hadde jeg ingen problemer med å forstå vilkårene for inn- og utmelding, og jeg håndterte medlemsskapet helt greit. Jeg har vel glemt å avbestille ei bok eller to opp igjennom årene, men det har da aldri falt meg inn at det skulle være andres ansvar enn mitt eget. Og selv som 18-åring forsto jeg utmerket at velkomstgaven selvsagt var noe jeg «fikk». Anonymkode: 14d31...9b5 9
Gjest Made4u Skrevet 29. juni 2019 #73 Skrevet 29. juni 2019 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, det gjør du lett, er bare å overholde sin del av avtalen det. Vær medlem et år - eller betal ut velkomstpakken du mottok. Ingen tvinger deg til å være medlem. Men en får ikke ting gratis uten å gi noe tilbake, bør ikke være overraskende for noen. Anonymkode: 0b009...991 Jobber du tilfeldigvis for et slikt bedrittent salgskonsept, i mine øyne skulle sjefene dine vært straffeforfulgt og geskjeften deres skulle vært forbudt, fordi for mange blir i realiteten lurt inn i noe de ikke så konsekvensen av på forhånd. Jo, de pusher bøker på mennesker mot deres interesser, at noen er fornøyd endrer ikke det faktum at mange blir lokket av et vellkomsttilbud. Selv ville jeg aldri gått inn i et slikt konsept, men ser jo at andre (også i min krets) har gjort det, missnøyen jeg registrerer er absolutt noe å ta på alvor og selv ville jeg blitt irritert av å måtte avbestille i tide og utide, de binder folk til ett år til dritten.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #74 Skrevet 29. juni 2019 1 time siden, hind skrev: Prøv å jobbe 10-12 timer daglig som jeg har gjort de siste ukene, og se hvor lett det er å følge opp sånt dill. Det er sikkert null problem hvis man er trygdet eller hjemmefrue og kan holde seg perfekt oppdatert på hver eneste side på internett, men for meg som er en smule travel er ikke det mulig. Det du har rett i er at man ikke er tvunget til å melde seg inn, men de kunne vært så hyggelige og opplyst om at det er hovedbok TO ganger i måneden på et mer synlig sted. Hvis de hadde det hadde nemlig ikke jeg meldt meg inn. Jeg tok for gitt at det var snakk om en bok i måneden. jobbet like mye som deg i perioder men har man alarm på kalenderen som påminnelse er dette bare for dumt. Merkelig da at du har tid til å skrive ukentlige innlegg her inne men de 3 min det tar å logge seg inn på mail eller bokklubbens nettside, det har du ikke? Alt folk skal klage over. Anonymkode: 523d0...ef8 8
Gjest Made4u Skrevet 29. juni 2019 #75 Skrevet 29. juni 2019 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den oppgitte verdien på velkomstpakka er latterlig overpriset, så man er bondefanget. Skjønner ikke denne ensidige sympatien for en av Norges sleipeste bransjer. Jeg har heldigvis aldri latt meg lure selv, men det er fordi jeg har hørt fra andre hvordan det går. Bra at det kommer slike tråder av og til så flere kan bli opplyst. Anonymkode: d6d6c...d85 Enig, jeg skulle gjerne ha satt en stopper for den bedrittne salgsmetoden om jeg kunne det, så kynisk og sleip bransje at jeg ikke finner ord.
Gjest Made4u Skrevet 29. juni 2019 #76 Skrevet 29. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: jobbet like mye som deg i perioder men har man alarm på kalenderen som påminnelse er dette bare for dumt. Merkelig da at du har tid til å skrive ukentlige innlegg her inne men de 3 min det tar å logge seg inn på mail eller bokklubbens nettside, det har du ikke? Alt folk skal klage over. Anonymkode: 523d0...ef8 Folk prioriterer annerledes, for de fleste ville slike meningsløse tre minutter vært et uønsket gjøremål i hverdagen. Bokklubbene tjener store summer på at folk glemmer det, det er også derfor dem lokker med lokketilbud og binder opp personer for ett år (i løpet av ett år får dem da normalt sett solgt flere bøker kundene deres ikke vil ha).
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #77 Skrevet 29. juni 2019 Om en trenger en tråd som dette for å ikke inngå abonmentsavtaler på produkter en ikke har til hensikt å kjøpe - så burde en strengt tatt ikke ha lov til å inngå avtaler generelt sett.... Det står i klartekst, punktvis forklart og en må krysse spesifikt av på at en godtar vilkårene. Og gjett hva? Mange synes også dette er et ypperlig tilbud, deriblant meg selv. Synes det er superkoslig, og har vært med i bokklubb med ujevne mellomrom det meste av livet Men generelt sett, en scorer 'voksenpoeng' på å faktisk tenkte gjennom hva det er en kjøper, og om dette er noe en egentlig har lyst på. Det er helt greit å ikke ønske abonnement på bøker - da lar en ganske enkelt være å tegne en avtale på det. Ikke ødelegg kosen for oss andre av den grunn! Anonymkode: 0b009...991 8
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #78 Skrevet 29. juni 2019 22 minutter siden, Made4u skrev: Jobber du tilfeldigvis for et slikt bedrittent salgskonsept, i mine øyne skulle sjefene dine vært straffeforfulgt og geskjeften deres skulle vært forbudt, fordi for mange blir i realiteten lurt inn i noe de ikke så konsekvensen av på forhånd. Jo, de pusher bøker på mennesker mot deres interesser, at noen er fornøyd endrer ikke det faktum at mange blir lokket av et vellkomsttilbud. Selv ville jeg aldri gått inn i et slikt konsept, men ser jo at andre (også i min krets) har gjort det, missnøyen jeg registrerer er absolutt noe å ta på alvor og selv ville jeg blitt irritert av å måtte avbestille i tide og utide, de binder folk til ett år til dritten. Ingen blir lurt. Betingelsene er ikke skjult noe sted, og de er enkle å forstå. Noen kunder, derimot, kan ha ørlite tungt for det, eller de har ikke giddet å sette seg inn i vilkårene. Eventuelt så de bare velkomstgaven, og handlet på impuls. Fortsatt eget ansvar. Om noen føler at bøker de ikke vil ha blir pushet på dem gjennom medlemskap i bokklubben, så er bokklubb antagelig ikke det rette for disse. Kun velkomstgaven var rett, tenker jeg. 15 minutter siden, Made4u skrev: Folk prioriterer annerledes, for de fleste ville slike meningsløse tre minutter vært et uønsket gjøremål i hverdagen. Bokklubbene tjener store summer på at folk glemmer det, det er også derfor dem lokker med lokketilbud og binder opp personer for ett år (i løpet av ett år får dem da normalt sett solgt flere bøker kundene deres ikke vil ha). Hvis du vil peioritere annerledes, og ikke ønsker å bruke tid på sånne teite ting som å huske å avbestille noe du ikke vil ha, men vet du får hvis du glemmer å si ifra, så melder du deg ikke inn i en bokklubb.. Igjen: ta ansvar for deg selv og dine handlinger. Ja, bokklubben tjener sikkert masse på kunder som strengt tatt ikke burde inngå medlemsskap noe sted, selv med såre enkle betingelser, om de uansett ikke greier å holde styr på dem. Fortsatt medlemmets ansvar. Jeg har vært medlem av diverse bokklubber i flere år, og har ingen «dårlige erfaringer» som ikke er mitt eget ansvar (dvs glemt å avbestille et par bøker jeg ikke hadde interesse av). Jeg har hatt masse glede av det, og jeg kjenner flere som synes bokklubb er et bra konsept. Men det gjelder jo å vite hvilke betingelser som gjelder, da.. Anonymkode: 14d31...9b5 6
Gjest hind Skrevet 29. juni 2019 #79 Skrevet 29. juni 2019 36 minutter siden, AnonymBruker said: jobbet like mye som deg i perioder men har man alarm på kalenderen som påminnelse er dette bare for dumt. Merkelig da at du har tid til å skrive ukentlige innlegg her inne men de 3 min det tar å logge seg inn på mail eller bokklubbens nettside, det har du ikke? Alt folk skal klage over. Anonymkode: 523d0...ef8 Har du fire barn som krever sitt også? Glem det, for du har vel garantert minst fem... Å skrive innlegg når man har et par minutter til overs er lett som en lett, som nå når jeg venter på sønnen som er på trening, men å huske når de forbaska avbestillingsfristene går ut er en helt annen sak. Du kan jo ikke bare avbestille for en måned fremover heller. Det jeg vil frem til er at det å holde styr på en bokklubb er en helt annen historie nå enn for noen år siden. De formelig bomber en jo med hovedbøker. Jeg tror de er i ferd med å utspille sin rolle på grunn av det der, for selv om det finnes ville horder av dere svært velorganiserte damer med mye fritid her på KG er det mer enn nok mennesker der ute som har fått og mer enn nok av dem. Jeg hører da mange andre klage over det samme og vet meget godt at jeg ikke er alene om denne irritasjonen.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #80 Skrevet 29. juni 2019 3 minutter siden, hind skrev: Har du fire barn som krever sitt også? Glem det, for du har vel garantert minst fem... Å skrive innlegg når man har et par minutter til overs er lett som en lett, som nå når jeg venter på sønnen som er på trening, men å huske når de forbaska avbestillingsfristene går ut er en helt annen sak. Du kan jo ikke bare avbestille for en måned fremover heller. Det jeg vil frem til er at det å holde styr på en bokklubb er en helt annen historie nå enn for noen år siden. De formelig bomber en jo med hovedbøker. Jeg tror de er i ferd med å utspille sin rolle på grunn av det der, for selv om det finnes ville horder av dere svært velorganiserte damer med mye fritid her på KG er det mer enn nok mennesker der ute som har fått og mer enn nok av dem. Jeg hører da mange andre klage over det samme og vet meget godt at jeg ikke er alene om denne irritasjonen. Men hvis det blir for mye for deg å holde styr på, så lar du jo helt enkelt bare være å inngå det medlemskapet..? Det er jo ikke sånn at folk tvinges inn i bokklubber! Guri, altså, nå kjenner jeg at jeg er i ferd med å gi opp her! Anonymkode: 14d31...9b5 10
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå