AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #41 Skrevet 29. juni 2019 På 27.6.2019 den 11.03, Martin13 skrev: Disse svindelbedriftene(bokklubbene) tjener penger på andres elendighet. De eier nok ikke mye samvittighet, og mener at de har rett til å lure andre mennesker. Så kan man nesten spørre seg om det ikke er bedre at norske folk blir lurt av en bokklubb enn en nigeriasvindler. For før eller siden blir de nok lurt av noen uasnett, er så mange svindlere rundt om. Hahaha, enig i at det er bedre å bli lurt av bokklubb enn av nigeriasvindler. Mye bedre og sannsynligvis billigere! Anonymkode: a407e...480
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #42 Skrevet 29. juni 2019 Huff ja. Bokklubben anbefales IKKE!! Meldte oss (sønnen min) inn i barnas bokklubb blant annet pga fristende velkomstpakke til 1700 kr-ish. Fra gammelt av, lå en tidligere adresse inne. Pakken ble derfor sendt dit. Jeg fikk aldri noen varsel om pakken, fordi det var i tillegg et gammelt nr som sto registrert på meg. Da dette skjedde, var det nemlig ca 10 år siden forrige kundeforhold. Hadde rent glemt hvilke kontaktinfo som var registrert. Pakkebeskjed ble kun sendt på SMS, og jeg fikk aldri vite at pakken var kommet/ble returnert. Etter en stund etterlyste jeg den, men fikk vite at den hadde kommet i retur. Jeg tilbød meg å betale porto, men de ville ikke sende den ikke på nytt. Som et resultat ,holdt jeg tilbake betaling. Det hjalp ikke. De begynte da rene «terrorkampanjen», dynget meg ned med regninger hver uke, og la på svindyre gebyr. Hadde bindingstid på et år, dette var ca 2-3 mnd ut i perioden. Da jeg skjønte at jeg ikke ville få pakken, hevet jeg avtalen. Men de tvang igjennom at jeg måtte være medlem hele året- UTEN pakken. alle mine forsøk på å få den feilsendte velkomstpakka feilet- de ignorerte det rett og slett. Til slutt ble regningene så mange og så høye at jeg måtte betale det jeg holdt igjen, for å unngå konsekvenser for meg selv. Det hører med til historien at jeg sendte x antall mailer om saken.Men pakken kom aldså aldri, selv når de hadde rett adresse. Isteden drev de en massiv innkrevningskampanje jeg ikke har sett maken til, overhørte meg som kunde, og la på ekstreme gebyrer. trodde det var bare meg de var vanskelige med, men i ettertid har jeg hørt om mange som har liknende erfaringer med bokklubben. Jeg er forøvrig en som alltid betaler regningene mine. Men sånn som de «kjørte på», uten noe VILJE til å ordne opp (sende velkomstpakken til rett adresse) , ble jeg stemplet som en som rotet det til. Tilsammen mottok jeg ca 30-40fakturaer, rene fakturaterrorren ila av perioden jeg holdt tilbake. Da jeg tilslutt innfridde alt, kom ikke pakken. Vurderte å melde til Forbrukerrådet, men jeg orker ikke. Det er IKKE lønnsomt å bli medlem av bokklubben. Skulle det oppstå noe, er de IKKE villig til å være fleksible eller løsningsorienterte. Styr unna. Det ABSOLUTT verste jeg har sett!! Anonymkode: bfbbc...f28 5
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #43 Skrevet 29. juni 2019 Har vært medlem i Hobbyklubben og har noen flotte bøker jeg muligens en dag kommer til å bruke og som ligger og støver på loftet😄 Har mange kjekke bøker fra Go'Boken, men de traff ikke alltid med hvilke bøker som var passende alder. Avsluttet etter 1 år. De ringte senere og jeg sa at jeg har nok bøker nå. Anonymkode: 7d44b...341 2
Gjest Made4u Skrevet 29. juni 2019 #44 Skrevet 29. juni 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, vet du meg hva. Hele poenget med en bokklubb er å få tilsendt månedlige bøker - det er kjernekonseptet. Godt beskrevet over alt, det er det en melder seg på. Å få bøker tilsendt hjem, utplukket innenfor bokklubbens tema. Å kalle det 'sleipt' eller 'pushing' er totalt urimelig. Det er hva en bokklubb er. Om en ikke ønsker å få få tilsendt bøker hjem hver måned - vel - ikke meld deg på en tjeneste som består av nettopp det. Mange mennesker synes derimot at dette er en hyggelig ting i hverdagen, og gleder seg til bøkene sine, og medlemsbladene med mye å lese om nye bøker og forfattere. Velkomsttilbud er en helt vanlig greie ved de fleste abonnementstjenester - inkludert f.eks mobiltelefoni, treningssenter mm. Vilkårene er tydelig opplyst på innmeldingssiden for alle de 3-4 bokklubbene jeg akkurat nå tok meg bryet med å sjekke. Det er overhodet ikke noe skjult ved det. Det står helt tydelig at en må være medlem ett år, men velger selv om en ønsker å kjøpe bøker. Det virkelig ikke bokklubbene som eier problemet her... Anonymkode: 0b009...991 Jo, det er bokklubbene som er problemet her. Mange, min bror inkludert, kom i samme situasjon som TS, fikk tilsendt bøker han ikke ville ha fordi han glemte å avbestille. Månedlig hender det ganske så mange mennesker, og det spekulerer bokklubbene i. De samme bøkene du får tilsendt kunne bokklubbene solgt deg ved at du og andre medlemmer kunne huket av for å få dem tilsendt hver måned også, da ville de som faktisk ønsket boken fått den tilsendt, men slik fungerer det ikke i den bedrittne bransjen som trer bøker ned over hodene på folk som selv ikke vil ha noen av bøkene. De er for kyniske til det og vil gjerne selge til også dem som blir for sen med å avbestille. Inn til de endrer det hele til at de som vil ha bøker huker av for dette, i stedet for at folk må avbestille, så har jeg rett og du feil om bransjen. Du kan vri og vende på det som du vil, faktum er som jeg beskriver at de sender bøker mange kunder ikke ønsker til flere av sine kunder og så krever de inn betaling for det.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #45 Skrevet 29. juni 2019 25 minutter siden, Made4u skrev: Jo, det er bokklubbene som er problemet her. Mange, min bror inkludert, kom i samme situasjon som TS, fikk tilsendt bøker han ikke ville ha fordi han glemte å avbestille. Månedlig hender det ganske så mange mennesker, og det spekulerer bokklubbene i. De samme bøkene du får tilsendt kunne bokklubbene solgt deg ved at du og andre medlemmer kunne huket av for å få dem tilsendt hver måned også, da ville de som faktisk ønsket boken fått den tilsendt, men slik fungerer det ikke i den bedrittne bransjen som trer bøker ned over hodene på folk som selv ikke vil ha noen av bøkene. De er for kyniske til det og vil gjerne selge til også dem som blir for sen med å avbestille. Inn til de endrer det hele til at de som vil ha bøker huker av for dette, i stedet for at folk må avbestille, så har jeg rett og du feil om bransjen. Du kan vri og vende på det som du vil, faktum er som jeg beskriver at de sender bøker mange kunder ikke ønsker til flere av sine kunder og så krever de inn betaling for det. Jeg tror du (og åpenbart nokså mange andre) glemmer at det faktisk er frivillig å melde seg inn i bokklubber. Vilkårene er enkle å sette seg inn i. Her er det ikke fjorten sider med liten skrift, som når man tegner forsikring, men helt enkle og greie punkter som sier klart hvilke forpliktelser du inngår når du tegner medlemsskap. At folk ikke greier å holde styr på medlemsskapet sitt må de virkelig ta ansvar for selv. Det er rimelig enkelt: avbestill månedens bok innen fristen om du ikke vil ha den. Glemmer du å avbestille kan du fortsatt returnere den, men selvsagt for egen regning. Det finnes nokså enkle måter å hjelpe seg selv til å holde styr på dette: legg inn fast varsel på mobilen, og/eller last ned bokklubben sin app. Å skylde på bokklubben for at man ikke greier å følge med blir for dumt, altså. Dette er et forretningskonsept, og det er klart de har utviklet konseptet for at det skal være lønnsomt for dem! Hva trodde du? At de bare så fryktelig gjerne ville gi deg en fin gave, uten at du trengte å forplikte deg til noe som helst? Dette kommer muligens som et sjokk på deg, men det er nok ikke helt slik verden fungerer, altså. Lurer på om de som stadig betaler en femtilapp i porto har tenkt over at de like gjerne kan bruke de portoutgiftene på å kjøpe det antall bøker klubben krever at man gjør for at utmelding kan skje før bindingstiden er over, og deretter bare avslutte medlemsskapet? Man finner alltids en bok eller tre man kunne tenke seg å lese, eller gi bort i gave. Anonymkode: 14d31...9b5 13
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #46 Skrevet 29. juni 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Huff ja. Bokklubben anbefales IKKE!! Meldte oss (sønnen min) inn i barnas bokklubb blant annet pga fristende velkomstpakke til 1700 kr-ish. Fra gammelt av, lå en tidligere adresse inne. Pakken ble derfor sendt dit. Jeg fikk aldri noen varsel om pakken, fordi det var i tillegg et gammelt nr som sto registrert på meg. Da dette skjedde, var det nemlig ca 10 år siden forrige kundeforhold. Hadde rent glemt hvilke kontaktinfo som var registrert. Pakkebeskjed ble kun sendt på SMS, og jeg fikk aldri vite at pakken var kommet/ble returnert. Etter en stund etterlyste jeg den, men fikk vite at den hadde kommet i retur. Jeg tilbød meg å betale porto, men de ville ikke sende den ikke på nytt. Som et resultat ,holdt jeg tilbake betaling. Det hjalp ikke. De begynte da rene «terrorkampanjen», dynget meg ned med regninger hver uke, og la på svindyre gebyr. Hadde bindingstid på et år, dette var ca 2-3 mnd ut i perioden. Da jeg skjønte at jeg ikke ville få pakken, hevet jeg avtalen. Men de tvang igjennom at jeg måtte være medlem hele året- UTEN pakken. alle mine forsøk på å få den feilsendte velkomstpakka feilet- de ignorerte det rett og slett. Til slutt ble regningene så mange og så høye at jeg måtte betale det jeg holdt igjen, for å unngå konsekvenser for meg selv. Det hører med til historien at jeg sendte x antall mailer om saken.Men pakken kom aldså aldri, selv når de hadde rett adresse. Isteden drev de en massiv innkrevningskampanje jeg ikke har sett maken til, overhørte meg som kunde, og la på ekstreme gebyrer. trodde det var bare meg de var vanskelige med, men i ettertid har jeg hørt om mange som har liknende erfaringer med bokklubben. Jeg er forøvrig en som alltid betaler regningene mine. Men sånn som de «kjørte på», uten noe VILJE til å ordne opp (sende velkomstpakken til rett adresse) , ble jeg stemplet som en som rotet det til. Tilsammen mottok jeg ca 30-40fakturaer, rene fakturaterrorren ila av perioden jeg holdt tilbake. Da jeg tilslutt innfridde alt, kom ikke pakken. Vurderte å melde til Forbrukerrådet, men jeg orker ikke. Det er IKKE lønnsomt å bli medlem av bokklubben. Skulle det oppstå noe, er de IKKE villig til å være fleksible eller løsningsorienterte. Styr unna. Det ABSOLUTT verste jeg har sett!! Anonymkode: bfbbc...f28 Denne smørja er jo KUN din egen feil. Skjønne godt bokklubben insisterer på at du skal betale og gjøre opp for deg. Det er da vitterlig du selv som er ansvarlig for å sørge for å oppgi korrekt adresse, og sjekke at de har rett info på deg. når du legger inn en bestilling og inngår en bindende avtale. Skulle likt å se denne holdninga bli prøvd på andre varer folk bestiller til gamle adresser. Legger en inn en ordre på hva som helst, så er det da virkelig ikke selgeren som skal sitte med ansvaret eller tapet for feil fra kjøpers side. Det får nå være måte på ansvarsfraskrivelse...! Anonymkode: 0b009...991 16
Gjest Made4u Skrevet 29. juni 2019 #47 Skrevet 29. juni 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror du (og åpenbart nokså mange andre) glemmer at det faktisk er frivillig å melde seg inn i bokklubber. Vilkårene er enkle å sette seg inn i. Her er det ikke fjorten sider med liten skrift, som når man tegner forsikring, men helt enkle og greie punkter som sier klart hvilke forpliktelser du inngår når du tegner medlemsskap. At folk ikke greier å holde styr på medlemsskapet sitt må de virkelig ta ansvar for selv. Det er rimelig enkelt: avbestill månedens bok innen fristen om du ikke vil ha den. Glemmer du å avbestille kan du fortsatt returnere den, men selvsagt for egen regning. Det finnes nokså enkle måter å hjelpe seg selv til å holde styr på dette: legg inn fast varsel på mobilen, og/eller last ned bokklubben sin app. Å skylde på bokklubben for at man ikke greier å følge med blir for dumt, altså. Dette er et forretningskonsept, og det er klart de har utviklet konseptet for at det skal være lønnsomt for dem! Hva trodde du? At de bare så fryktelig gjerne ville gi deg en fin gave, uten at du trengte å forplikte deg til noe som helst? Dette kommer muligens som et sjokk på deg, men det er nok ikke helt slik verden fungerer, altså. Lurer på om de som stadig betaler en femtilapp i porto har tenkt over at de like gjerne kan bruke de portoutgiftene på å kjøpe det antall bøker klubben krever at man gjør for at utmelding kan skje før bindingstiden er over, og deretter bare avslutte medlemsskapet? Man finner alltids en bok eller tre man kunne tenke seg å lese, eller gi bort i gave. Anonymkode: 14d31...9b5 Selvfølgelig er det frivillig å melde seg inn i bokklubben, men det faktum endrer jo ikke det faktum at mange som gjør nettopp det ender i en situasjon som TS., jeg tør derfor å påstå at mange ikke på forhånd er klar over eller har forutsett hvor belastende et medlemskap blir for dem - flere blir angrende i ettertid når de får føle på dette. Uansett, det er et bedrittent konsept slik det fremstår i dag, jeg vil hevde at mange lures. Du kan kalle det hva du vil, men faktum er at de pusher bøker på folk når det fungerer slik at folk må avbestille heller enn at de bestiller. Lokketilbudene deres er en bevisst strategi for å lure mennesker inn i dette bedrittne salgssystemet, de som virkelig vil ha bøkene ville jo bestilt bøkene i alle tilfeller, men her oppereres det med lokketilbud for å få dem som ikke vil ha alle bøkene inn i et system som gir salg.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #48 Skrevet 29. juni 2019 5 minutter siden, Made4u skrev: Selvfølgelig er det frivillig å melde seg inn i bokklubben, men det faktum endrer jo ikke det faktum at mange som gjør nettopp det ender i en situasjon som TS., jeg tør derfor å påstå at mange ikke på forhånd er klar over eller har forutsett hvor belastende et medlemskap blir for dem - flere blir angrende i ettertid når de får føle på dette. Uansett, det er et bedrittent konsept slik det fremstår i dag, jeg vil hevde at mange lures. Du kan kalle det hva du vil, men faktum er at de pusher bøker på folk når det fungerer slik at folk må avbestille heller enn at de bestiller. Lokketilbudene deres er en bevisst strategi for å lure mennesker inn i dette bedrittne salgssystemet, de som virkelig vil ha bøkene ville jo bestilt bøkene i alle tilfeller, men her oppereres det med lokketilbud for å få dem som ikke vil ha alle bøkene inn i et system som gir salg. Selvsagt har de helt bevisste strategier for å tjene penger! De leker jo ikke butikk!?Men det er fortsatt kunden sitt ansvar å vite hva h*n har forpliktet seg til. Ble det for slitsomt? Synd, men du må ta konsekvensene, sammen med den fine, gratis velkomstgaven som var så fristende for deg at du kanslje bare yakket ja uten egentlig y sette deg så nøye inn i betingelsene. Har du vokst opp innpakket i bobleplast? Anonymkode: 14d31...9b5 12
Gjest hind Skrevet 29. juni 2019 #49 Skrevet 29. juni 2019 On 6/23/2019 at 1:52 PM, AnonymBruker said: Det er jo bare å gå inn hver 14.dag å avbestille neste bok! Anonymkode: 1ba3e...af7 Jadda. "Bare" enda en ting å huske blant alle de tusen andre tingene. Hver fjortende dag, for sikkerhets skyld, og ikke en i måneden som før i verden da de fortsatt hadde litt anstendighet. Har man først viklet seg inn i det får man jo ikke meldt seg ut heller før det har gått år. Jeg fatter ikke at noen gidder å melde seg inn. Jeg kommer i alle fall aldri mer til å gjøre det. Jeg rotet meg borti Hobbyklubben, og de bombarderer meg jo med bøker! Møkkaklubb.
Barkrakk Skrevet 29. juni 2019 #50 Skrevet 29. juni 2019 22 minutter siden, Made4u said: Du kan kalle det hva du vil, men faktum er at de pusher bøker på folk når det fungerer slik at folk må avbestille heller enn at de bestiller. Bokklubb er en slags abonnementstjeneste hvor man får tilsendt bøker med jevne mellomrom. Man kan også avbestille de man ikke ønsker. Easy peasy. Det du snakker om er en nettbutikk. De finnes det også mange av. Der kan man bestille bøker rett hjem, og trenger ikke avbestille. Det er kanskje smart for folk som bare vil ha noen spesifikke bøker. 🙂🙂🙂🙂 7
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #51 Skrevet 29. juni 2019 Bokklubben sponset alle julegavene mine i trange studenttider for mange år siden. Var en sånn greie med gavekort på en tusenlapp for hver klubb du meldte deg inn i, så jeg og tvillingsøstren min meldte oss inn i 6-7 klubber hver, og fikk gavekort på 12-14 000 som vi brukte på julegaver. Var jo mange fine varer i nettbutikken deres, Eva Solo og slikt. Så avbestilte vi hovedbøker i et år, noe som gikk fint på mail, og meldte oss ut. Det var tider det. De sluttet med den løsningen på gavekort etterhvert forresten.... Lurer på hvorfor 😜 Anonymkode: 7497f...10e 8
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #52 Skrevet 29. juni 2019 Akkurat nå, hind skrev: Jadda. "Bare" enda en ting å huske blant alle de tusen andre tingene. Hver fjortende dag, for sikkerhets skyld, og ikke en i måneden som før i verden da de fortsatt hadde litt anstendighet. Har man først viklet seg inn i det får man jo ikke meldt seg ut heller før det har gått år. Jeg fatter ikke at noen gidder å melde seg inn. Jeg kommer i alle fall aldri mer til å gjøre det. Jeg rotet meg borti Hobbyklubben, og de bombarderer meg jo med bøker! Møkkaklubb. Man er for det første ikke tvunget til å melde seg i inn. Og ja, det er bare enda en ting man må huske. Det skulle vel oppgående mennesker klare. Anonymkode: 9463e...a4a 8
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #53 Skrevet 29. juni 2019 36 minutter siden, hind skrev: Jadda. "Bare" enda en ting å huske blant alle de tusen andre tingene. Hver fjortende dag, for sikkerhets skyld, og ikke en i måneden som før i verden da de fortsatt hadde litt anstendighet. Har man først viklet seg inn i det får man jo ikke meldt seg ut heller før det har gått år. Jeg fatter ikke at noen gidder å melde seg inn. Jeg kommer i alle fall aldri mer til å gjøre det. Jeg rotet meg borti Hobbyklubben, og de bombarderer meg jo med bøker! Møkkaklubb. Men hvis du har så himla mange ting du må huske på, så ikke meld deg inn i en bokklubb, da, hvis det velter hele opplegget for deg? Du vet jo når du melder deg inn at du er nødt til å avbestille det du ikke ønsker? Får være måte på til ansvarsfraskrivelse. Anonymkode: 14d31...9b5 12
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #54 Skrevet 29. juni 2019 34 minutter siden, hind skrev: Jadda. "Bare" enda en ting å huske blant alle de tusen andre tingene. Hver fjortende dag, for sikkerhets skyld, og ikke en i måneden som før i verden da de fortsatt hadde litt anstendighet. Har man først viklet seg inn i det får man jo ikke meldt seg ut heller før det har gått år. Jeg fatter ikke at noen gidder å melde seg inn. Jeg kommer i alle fall aldri mer til å gjøre det. Jeg rotet meg borti Hobbyklubben, og de bombarderer meg jo med bøker! Møkkaklubb. Men om dette er for mye for deg er det ditt eget ansvar å gjøre den vurderingen, og ikke melde deg inn. Veldig mange klarer dette helt fint, men ingen har bedre forutsetninger enn deg selv til å vurdere om du er en av disse eller ikke. Argumentasjonen din minner om å ville forby alkohol fordi enkelte blir alkoholikere, eller forby biler fordi noen kjører seg ihjel. Anonymkode: a1249...2ce 8
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #55 Skrevet 29. juni 2019 Hvis du avbestiller fler bøker enn du ønsker å motta er vel ikke denne bokklubben den rette for deg. Virker ikke som folk skjønner poenget med den bokklubben de absolutt skal melde seg inn i. Anonymkode: 6fca7...504 5
Gjest hind Skrevet 29. juni 2019 #56 Skrevet 29. juni 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Man er for det første ikke tvunget til å melde seg i inn. Og ja, det er bare enda en ting man må huske. Det skulle vel oppgående mennesker klare. Anonymkode: 9463e...a4a Prøv å jobbe 10-12 timer daglig som jeg har gjort de siste ukene, og se hvor lett det er å følge opp sånt dill. Det er sikkert null problem hvis man er trygdet eller hjemmefrue og kan holde seg perfekt oppdatert på hver eneste side på internett, men for meg som er en smule travel er ikke det mulig. Det du har rett i er at man ikke er tvunget til å melde seg inn, men de kunne vært så hyggelige og opplyst om at det er hovedbok TO ganger i måneden på et mer synlig sted. Hvis de hadde det hadde nemlig ikke jeg meldt meg inn. Jeg tok for gitt at det var snakk om en bok i måneden.
Gjest hind Skrevet 29. juni 2019 #57 Skrevet 29. juni 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Men hvis du har så himla mange ting du må huske på, så ikke meld deg inn i en bokklubb, da, hvis det velter hele opplegget for deg? Du vet jo når du melder deg inn at du er nødt til å avbestille det du ikke ønsker? Får være måte på til ansvarsfraskrivelse. Anonymkode: 14d31...9b5 Se svar til hun andre.
Gjest hind Skrevet 29. juni 2019 #58 Skrevet 29. juni 2019 4 minutter siden, AnonymBruker said: Men om dette er for mye for deg er det ditt eget ansvar å gjøre den vurderingen, og ikke melde deg inn. Veldig mange klarer dette helt fint, men ingen har bedre forutsetninger enn deg selv til å vurdere om du er en av disse eller ikke. Argumentasjonen din minner om å ville forby alkohol fordi enkelte blir alkoholikere, eller forby biler fordi noen kjører seg ihjel. Anonymkode: a1249...2ce Du verden så mange prektige viktigpetraer det var her da! Jeg svarte en av dere. Dere får dele det svaret.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #59 Skrevet 29. juni 2019 3 minutter siden, hind skrev: Du verden så mange prektige viktigpetraer det var her da! Jeg svarte en av dere. Dere får dele det svaret. Vi prektige viktigpetraer er ganske gode på å dele, så det går helt fint! 👍 Anonymkode: a1249...2ce 6
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #60 Skrevet 29. juni 2019 12 minutter siden, hind skrev: Prøv å jobbe 10-12 timer daglig som jeg har gjort de siste ukene, og se hvor lett det er å følge opp sånt dill. Det er sikkert null problem hvis man er trygdet eller hjemmefrue og kan holde seg perfekt oppdatert på hver eneste side på internett, men for meg som er en smule travel er ikke det mulig. Det du har rett i er at man ikke er tvunget til å melde seg inn, men de kunne vært så hyggelige og opplyst om at det er hovedbok TO ganger i måneden på et mer synlig sted. Hvis de hadde det hadde nemlig ikke jeg meldt meg inn. Jeg tok for gitt at det var snakk om en bok i måneden. 😂😂😂 Anonymkode: d54f8...e36 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå