Gå til innhold

Brøyt vikeplikt for politibil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dummet meg skikkelig ut. Politibilen sto på høyre side, akkurat der den skulle stå når den skal ut i et kryss. Sidemannen sa kjør til venstre til meg (er sliten og trøtt i dag) så jeg bare fulgte med på politibilen å kjørte til venstre men altså på politibilen sin kjørefelt som da lå til høyre. De kjørte etter meg å tenkte hva faen. Kjørte trossalt på gangfeltet omtrent. Altså presset meg inn. De tok blåsetest, jeg fikk kjøre videre, de sa det gikk fint. Tilbydde meg blodprøve, siden de sa pupillene mine var store. 

Men jeg slapp unna boten, skjer det ofte eller var politibetjent bare veldig snill? 

Anonymkode: 981ea...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså jeg regner med jeg skulle få bot på 7k. De nevnte aldri bot. De spurte om jeg hadde tatt noe annet å jeg sa jeg kunne ta blodprøve. Men de sa det gikk fint siden kollegaen hennes hadde også store.

Anonymkode: 981ea...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte ingenting av denne posten..... 

Anonymkode: 5bc51...d80

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du brøt vikeplikten, og de stoppet deg for det, så enkelt var det nok. Ja, du var heldig at du ikke fikk bot, da traff du på noen som viste forståelse. Dersom det ikke var biler i høy fart i krysset og du tydeligvis fikk med meg det, så tolket de vel brudde på vikeplikten som en forseelse siden du ikke fikk bot. 

Anonymkode: f16f1...91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
På ‎23‎.‎06‎.‎2019 den 0.36, AnonymBruker skrev:

Dummet meg skikkelig ut. Politibilen sto på høyre side, akkurat der den skulle stå når den skal ut i et kryss. Sidemannen sa kjør til venstre til meg (er sliten og trøtt i dag) så jeg bare fulgte med på politibilen å kjørte til venstre men altså på politibilen sin kjørefelt som da lå til høyre. De kjørte etter meg å tenkte hva faen. Kjørte trossalt på gangfeltet omtrent. Altså presset meg inn. De tok blåsetest, jeg fikk kjøre videre, de sa det gikk fint. Tilbydde meg blodprøve, siden de sa pupillene mine var store. 

Men jeg slapp unna boten, skjer det ofte eller var politibetjent bare veldig snill? 

Anonymkode: 981ea...530

Seriøst! Folk må slutte å være livredde politiet og ha overdreven respekt for autoriteter. Den "makten" de har fått er fra oss, samfunnsborgerne. Vel, så skjedde det. Hva er det verste med det? Slikt skjer. For du gjorde det jo ikke med vilje, ikke sant? Intensjonen din var ikke dårlig, men utfallet ble likevel det motsatte. Så chill og ikke tenk noe mer på det.

Endret av 007_008_007
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Politiet bryr seg bare om statussakene. Så med mindre du hadde et lik i bagasjerommet eller en hasjplante i baksetet så ville slike saker ble henlagt 100 av 100 ganger.

Anonymkode: da500...e5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...