Gå til innhold

Rip Arild Berg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Huff så trist🌹💔

Anonymkode: 4cfad...30c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva døde han av? 

Anonymkode: 1d0e2...56b

Han tok livet sitt, står i nyhetsartiklene..

Anonymkode: 3bdc5...6dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 år med ME og så ble han frisk....eller ble han aldri det?

Anonymkode: 22517...f6b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvil i fred Arildo❤️

Anonymkode: 51668...b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjente han ikke, men som fotballfanatiker og ME-interessert har jeg fulgt med på historiene hans. En spesiell, unik og lang historie, i kampen mot sykdom og om å bli frisk. Han ble vel aldri helt frisk slik jeg forstod det. Men han ble bedre. Mye bedre. Vet derimot at LP-miljøet skulle ha det til at han var blitt frisk av det. Han var også en promotør for LP, men usikker på om han fikk betalt for det eller ikke. 

Han drev siste årene firma, men jobbet redusert. Type fra 11-12 til 16-17. Morgenene var hellige for han, derfor begynte dagene hans sent. Det var vel også tilknyttet hans utmattelse og tilstand.

Så noen intervjuer/reportasjer om han her i vinter. Alt så ut til å gå greit, tross alt. Det var gledelig å se. Men det var det tydeligvis ikke. Følte på et stort sjokk i går når jeg så nyhetene om hans bortgang. Han var en sann inspirasjon og et offentlig ansikt som fremmet en svært problematisk tilstand i en unik situasjon. Ung var han også. Problemene hans må ha vært særdeles dype, og spørsmålet jeg stilte meg var om han hadde opplevd et kraftig tilbakefall. Vet ikke, men man får flere spørsmål enn svar når slike ting skjer. Er bare vanskelig å forstå hva som har skjedd. Det er uansett et dypt reflektert valg han har tatt basert på umenneskelige sammensetninger. Fryktelig trist, men jeg respekterer valget hans basert på alt som har skjedd han. Det er sjeldent jeg gjør det til dem som velger den veien. 

Hvil i fred Arild Berg. Håper du har det bedre hvor du er nå. Du vil bli savnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Juks skrev:

Kjente han ikke, men som fotballfanatiker og ME-interessert har jeg fulgt med på historiene hans. En spesiell, unik og lang historie, i kampen mot sykdom og om å bli frisk. Han ble vel aldri helt frisk slik jeg forstod det. Men han ble bedre. Mye bedre. Vet derimot at LP-miljøet skulle ha det til at han var blitt frisk av det. Han var også en promotør for LP, men usikker på om han fikk betalt for det eller ikke. 

Han drev siste årene firma, men jobbet redusert. Type fra 11-12 til 16-17. Morgenene var hellige for han, derfor begynte dagene hans sent. Det var vel også tilknyttet hans utmattelse og tilstand.

Så noen intervjuer/reportasjer om han her i vinter. Alt så ut til å gå greit, tross alt. Det var gledelig å se. Men det var det tydeligvis ikke. Følte på et stort sjokk i går når jeg så nyhetene om hans bortgang. Han var en sann inspirasjon og et offentlig ansikt som fremmet en svært problematisk tilstand i en unik situasjon. Ung var han også. Problemene hans må ha vært særdeles dype, og spørsmålet jeg stilte meg var om han hadde opplevd et kraftig tilbakefall. Vet ikke, men man får flere spørsmål enn svar når slike ting skjer. Er bare vanskelig å forstå hva som har skjedd. Det er uansett et dypt reflektert valg han har tatt basert på umenneskelige sammensetninger. Fryktelig trist, men jeg respekterer valget hans basert på alt som har skjedd han. Det er sjeldent jeg gjør det til dem som velger den veien. 

Hvil i fred Arild Berg. Håper du har det bedre hvor du er nå. Du vil bli savnet. 

Tror nok det ligger mye i at man blir psykisk sliten av å være fysisk syk over lang tid, på ett tidspunkt bikker det gjerne over. Kroniske sykdommer er noe drit og jeg kjenner på det til tider jeg og.

Anonymkode: a7493...b0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

ME tror jeg er en sånn sykdom som mange får tilbakefall av. Sikkert det som skjedde her uten at jeg skal spekulere...

det er ikke uvanlig at folk med ME tar livet sitt dessverre. Og det betyr ikke at sykdommen er psykisk, men at det er en tung sykdom å leve med.

Anonymkode: d4577...34b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han mente selv at han ble ME-syk av psykisk stress står det i avisene. ME-legen han gikk til mente også det. Og det står at han ble frisk. 

Anonymkode: a77b4...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

RIP ❤️ 

Det er nok også mange grunner til at noen velger å avslutte livet sitt, og noe en strengt tatt ikke bør spekulere i.

Det spesielle her, er at Berg har stått fram offentlig som frisk fra ME, og blir brukt som en suksesshistorie av en organisasjon som kaller seg pasientorganisasjon, Recovery Norge, men som i realiteten i hovedsak er en samling ulike alternative behandlere. 

Det ligger stor fare i det å knytte ansvaret for sykdomsprognoser til egen innsats, som disse gjør. Spesielt i en sykdom som er kjent for å ha et svingete forløp og stor risiko for tilbakefall. Hva da, om en får et tilbakefall? Hvordan skal en klare å takle det? Det er etisk svært betenkelig. 

Anonymkode: cf746...4df

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne historien gikk virkelig innpå meg :( Synes det er så ufattelig trist.

Anonymkode: d4577...34b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...