Gå til innhold

utnytte funskjonshemmede seksuelt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet om ei som får en funskjonshemma til å vise seg naken på kamera å gjøre ting for henne kun for at hun og vennene skal le av det. Synes det er kjempe forkastelig av dem. Kan noen finne lover angående dette? for dette er neppe lovlig siden de ikke vet bedre.

Anonymkode: 9c407...73d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når du sier funksjonshemmet mener du utviklingshemning? For da blir det et spørsmål om hun samtykker og om hun forstår hva hun faktisk samtykker til og hva konsekvensene av det kan være.

Anonymkode: e0eb3...b2b

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du sier funksjonshemmet mener du utviklingshemning? For da blir det et spørsmål om hun samtykker og om hun forstår hva hun faktisk samtykker til og hva konsekvensene av det kan være.

ja utviklingshemmet, blir kanskje rettere å si.. og ja hun vet hva hun driver med har sagt det til henne fler ganger men de bryr seg ikke siden de synes det er så gøy.. de de filmer han naken å sender til venner og ler seg ihjel 

Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ja utviklingshemmet, blir kanskje rettere å si.. og ja hun vet hva hun driver med har sagt det til henne fler ganger men de bryr seg ikke siden de synes det er så gøy.. de de filmer han naken å sender til venner og ler seg ihjel 

Jeg tror det er ulovlig. Hvis du har noen konkrete bevis på dette, så kan du melde det til politiet. 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 said:

Jeg tror det er ulovlig. Hvis du har noen konkrete bevis på dette, så kan du melde det til politiet. 

Jeg tror det går litt på om personen med utviklingshemning er samtykkekompetent, og det kan være vanskelig å vurdere. Men at det disse folka gjør er moralsk forkastelig er det ikke tvil om, om det er ulovelig er jeg mer usikker på. Juridisk sett har utviklingshemmede lov til å eksempelvis ha sex, men de som alle andre må kunne samtykke til det. Og da oppstår spørsmålet om det har samtykkekompetanse. Men jeg er ikke noen ekspert på området.

TS; er personen under omsorg av kommunen eller bor vedkommende med familien? Da kan du fremme bekymringen din til familie eller kommunen. Til kommunen kan du si du ønsker å være anonym.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det går litt på om personen med utviklingshemning er samtykkekompetent, og det kan være vanskelig å vurdere. Men at det disse folka gjør er moralsk forkastelig er det ikke tvil om, om det er ulovelig er jeg mer usikker på. Juridisk sett har utviklingshemmede lov til å eksempelvis ha sex, men de som alle andre må kunne samtykke til det. Og da oppstår spørsmålet om det har samtykkekompetanse. Men jeg er ikke noen ekspert på området.

TS; er personen under omsorg av kommunen eller bor vedkommende med familien? Da kan du fremme bekymringen din til familie eller kommunen. Til kommunen kan du si du ønsker å være anonym.

personen bor i omsorgsbolig

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ulovlig å sende nakenbilde av andre ril random folk uansett om du er utviklingshemmet eller ei??

Anonymkode: 505e5...598

• Liker 3
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv om vedkommende skulle ha samtykkekompetanse, har nok ikke vedkommende samtykket til at bildene/filmen skal spres rundt. Å spre nakenbilder av andre uten deres samtykke er ulovlig. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du kan kontakte omsorgsboligen og si du er bekymret for en bruker? 

• Liker 1
Skrevet

Ta kontakt med kommunepsykologen. Vedkommende kan vurdere om personen enten ikke er samtykkekompetent, om personen i andre enden er i en maktposisjon eller om evt behandleren til personen det er snakk om bør vurdere hvorvidt det er f.eks selvdestruktivt.

Gjest Alterego666
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lovlig eller ikke:

For en gjeng med rasshøl!

TS må sørge for å fortelle dem det.

Dersom den utviklingshemmede har en verge, må denne også vite dette. Dette er grov seksuell utnytting av en person.

AnonymBruker
Skrevet

For en hjerteløs gjeng og mangel på empati når en kan latterliggjøre en person som er intellektuelt handikappet og som ikke kan forsvare seg mot mobbing. 😢

Anonymkode: e574f...6d6

AnonymBruker
Skrevet

Å gjøre noe slikt er det absolutte lavmål. Ville kontaktet politiet for å få noen råd og tips om veien videre. Antar at de også kan formidle informasjonen videre til de rette kanalene. Ikke konfronter de som driver med dette.

Anonymkode: f2bb4...810

• Liker 1
Skrevet

Desverre er verden full av hjernedøde rasshøl. Men jeg hadde vekket venninen/de som spredte dette.

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken relasjon har hun til vedkommende? Hvordan ble de kjent?

Anonymkode: 68554...fed

AnonymBruker
Skrevet
På 22.6.2019 den 21.08, AnonymBruker skrev:

Hvordan har de egentlig tilgang til den personen? Er det en person som utnytter seg av sin stilling så er det jo enda grovere. 

Anonymkode: 7a002...2e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...