Gå til innhold

For store krav til potensielle partnere?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mitt inntrykk av datingmarkedet i dag er at mange har veldig store krav til de som kan vurderes som partner. Ofte veldig konkrete ting og, slik som "over 1.80" kravet mange damer har.

En annen relatert ting er at forhold ryker fordi partneren har feil på noen områder. Virkeligheten er at alle har mangler, store mangler til og med. Det betyr ikke at man aldri skal bryte naturligvis. 

For meg virker det veldig urealistisk i mange tilfeller. Folk er kun fornøyd med noen som er perfekt. Dette fører bare til flere single, og at en del som er i forhold begynner å tenke at partneren ikke er bra nok.

Det jeg mener er at man må godta at en partner ikke har alt, at man må kunne tenke at vedkommende er bra nok.

Anonymkode: 6b257...add

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri tenkt at noen må være over 180, synes det er så latterlig at går an å bli. Og jeg er høy selv! 170.

Så nei, ikke tro at alle tenker at høyde er spesielt viktig. 

Anonymkode: 270ba...91b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror alle har strenge krav når de ikke har følelser og ca ingen om de får følelser. Derfor er det ikke så forbannet viktig om noen skriver: "JEG VIL HA EN MANN OVER 180!" Det er ting som de garantert tror på og mener når de skriver det, men så wooops, faller de noen som er 174 og har med ett glemt at de var opptatt av høyde. Verden er gråsoner, ikke svart og hvit.

Anonymkode: b7add...cb5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har aldri tenkt at noen må være over 180, synes det er så latterlig at går an å bli. Og jeg er høy selv! 170.

Så nei, ikke tro at alle tenker at høyde er spesielt viktig. 

Anonymkode: 270ba...91b

1.80 kravet var bare et eksempel. 

AnonymBruker
Skrevet

Mange mennesker i dag greier aldri å bli fornøyd med egen tilværelse uansett hva det gjelder. Det er aldri bra nok. Sånn er det med partnere også. Partneren kan aldri bli bra nok. Da får de bare bli en sånn som hopper fra forhold til forhold og aldri lærer da tenker jeg. Som om at mennesker er bruk og kast. Så sitter de der mutters alene i alderdommen tilslutt. 

Anonymkode: 0b2c4...b3e

• Liker 3
Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange mennesker i dag greier aldri å bli fornøyd med egen tilværelse uansett hva det gjelder. Det er aldri bra nok. Sånn er det med partnere også. Partneren kan aldri bli bra nok. Da får de bare bli en sånn som hopper fra forhold til forhold og aldri lærer da tenker jeg. Som om at mennesker er bruk og kast. Så sitter de der mutters alene i alderdommen tilslutt. 

Mennesker i dag har så mange valg og muligheter. Og vi blir hele tiden eksponert for en retusjert virkelighet, hvor folk prøver å fremstå som så lykkelige og perfekte. Mange er veldig opptatt av status. Det er et evig jag etter mer og bedre. Mer penger, finere bolig, bedre partner, bedre karriere osv. Folk slår seg ikke til ro med "bra nok", de tenker at de fortjener kun det beste, at de kaster bort mulighetene og livet sitt om de ikke stadig kjemper for å få mest mulig, og det beste av alt. Kun da har de lykkes. Mange glemmer å nyte øyeblikket og å glede seg over det de har. I stedet depper de over alt de ikke har, alt de ikke har oppnådd... 

Endret av Thyra
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Thyra skrev:

Mennesker i dag har så mange valg og muligheter. Og vi blir hele tiden eksponert for en retusjert virkelighet, hvor folk prøver å fremstå som så lykkelige og perfekte. Mange er veldig opptatt av status. Det er et evig jag etter mer og bedre. Mer penger, finere bolig, bedre partner, bedre karriere osv. Folk slår seg ikke til ro med "bra nok", de tenker at de fortjener kun det beste, at de kaster bort mulighetene og livet sitt om de ikke stadig kjemper for å få mest mulig, og det beste av alt. Kun da har de lykkes. Mange glemmer å nyte øyeblikket og å glede seg over det de har. I stedet depoer de over alt de ikke har, alt de ikke har oppnådd... 

Du kunne ikke hatt mer rett! 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 180 kvinne, så jeg vil helst ha en mann på minst min høyde. Ikke fordi jeg har 180 kravet.
Forelsker jeg meg i en på 179 så ok...da er han ikke for lav.

Utdannelsen trenger ikke ha så mye å si. Men jeg vil ha en som kan vise at han klarer å forsørge seg selv.

Jeg vil ha en med ryddig økonomi. vil ikke ha tykke bunker med regninger.

En som bryr seg noenlunde om helsa. ingen freak, men jeg vil ikke ha en som sitter å sofa og drikker øl og spiser grillmat.

røyking er en dealbreak

Anonymkode: eef6a...38c

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mitt inntrykk av datingmarkedet i dag er at mange har veldig store krav til de som kan vurderes som partner. Ofte veldig konkrete ting og, slik som "over 1.80" kravet mange damer har.

En annen relatert ting er at forhold ryker fordi partneren har feil på noen områder. Virkeligheten er at alle har mangler, store mangler til og med. Det betyr ikke at man aldri skal bryte naturligvis. 

For meg virker det veldig urealistisk i mange tilfeller. Folk er kun fornøyd med noen som er perfekt. Dette fører bare til flere single, og at en del som er i forhold begynner å tenke at partneren ikke er bra nok.

Det jeg mener er at man må godta at en partner ikke har alt, at man må kunne tenke at vedkommende er bra nok.

Hvorfor sier du mange? Alle vet at dette stort sett gjelder nesten bare kvinner. Kravene går som oftest ned etter alder. Men unge kvinner er helt sinnsyk. Kravene et som tatt ut fra en hollywood film

Lang liste med høyde, sosial status, jobb, økonomi, penis størrelse, verdier , utseende, osv osv

Menn derimit vil bare ha en seksuelt tiltrekkende kjæreste som kan gi han ståpikk og gjerne ha felles interesser og kjemi

Anonymkode: ab897...7a3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn derimit vil bare ha en seksuelt tiltrekkende kjæreste som kan gi han ståpikk og gjerne ha felles interesser og kjemi

Anonymkode: ab897...7a3

Ja, særlig... Datet en mann over lengre tid hvor det ikke var noen tvil om at dette var en eksplosiv seksuell match, felles interesser i fleng, angivelig akkurat den typen dame han så etter, like verdier og framtidsdrømmer, men var det godt nok til at han ville være i et forhold? Nope. 

Anonymkode: 50a20...8ab

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...