Lexicon Skrevet 23. juni 2019 #41 Skrevet 23. juni 2019 Hvis det er en offentlig eller politisk bygning synes jeg kun vanlige nasjonale flagg skal brukes, istedet for "sosiale" flagg som LGBT osv. Med mindre bygningen tilhører en sosial gruppe da seff 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #42 Skrevet 24. juni 2019 15 hours ago, Lexicon said: Hvis det er en offentlig eller politisk bygning synes jeg kun vanlige nasjonale flagg skal brukes, istedet for "sosiale" flagg som LGBT osv. Med mindre bygningen tilhører en sosial gruppe da seff Dette bildet i åpningsinnlegget er av Rådhuset i Fredrikstad. Anonymkode: 01276...68e
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #43 Skrevet 24. juni 2019 Dakkar liten, ble dere triggered av et flagg? Skal vi lage en safe zone så du slipper å se på fargekombinasjoner som provoserer deg? Anonymkode: 2ac20...4f0 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #44 Skrevet 24. juni 2019 På 23.6.2019 den 10.38, AnonymBruker skrev: For meg virker det som om det er mer normalt å være homofil enn heterofil..Snart får vel de heterofile den behandlingen homofilene fikk.. Anonymkode: 16a64...750 På 23.6.2019 den 11.29, AnonymBruker skrev: Jeg har ingenting imot homofile, men tenker det samme. Hadde jeg vært singel i dag, hadde jeg ikke turd sjekke noen opp, for det første jeg tenker, er om han er homofil eller ikke.... Anonymkode: 6f31d...7f1 Anonymkode: 42c72...142 2
Stoltskeiv Skrevet 24. juni 2019 #45 Skrevet 24. juni 2019 På 23.6.2019 den 10.35, Paramount skrev: Enig med ts. Kommunen skal representere alle, og da er det kun det norske flagget som egner seg. hvordan representerer det alle om det kun er norske flagg? Er eller ekskludering om pride flagget ikke synes.
herzeleid Skrevet 25. juni 2019 #46 Skrevet 25. juni 2019 (endret) Jeg synes godt en kan ha homoflagg, men jeg synes det er synd når dette får erstatte det norske flagget og/eller andre mer høytidelige flagg. Derfor synes jeg egentlig det var litt fint at det i USA ble bestemt at det amerikanske flagget skal heises i hovedflaggstengene på ambassadene, også under "pride", men at en kunne ha andre flagg andre steder. Da viser en særskilt respekt for nasjonens flagg, samtidig som en har rom for å vise støtte på andre måter. Ellers synes jeg det blir noe overdrevet når "alle" skal flagge, og det hele fremstår noe kunstig. Særlig når en ser at en presses til å flagge, slik at det virker å handle like mye om å unngå dårlig PR, som noe reellt engasjement. Endret 25. juni 2019 av herzeleid 1
herzeleid Skrevet 25. juni 2019 #47 Skrevet 25. juni 2019 6 timer siden, gladjenta96 skrev: hvordan representerer det alle om det kun er norske flagg? Er eller ekskludering om pride flagget ikke synes. Det norske flagget representerer alle nordmenn, uavhengig av seksualitet. 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #48 Skrevet 25. juni 2019 14 minutter siden, herzeleid skrev: Jeg synes godt en kan ha homoflagg, men jeg synes det er synd når dette får erstatte det norske flagget og/eller andre mer høytidelige flagg. Derfor synes jeg egentlig det var litt fint at det i USA ble bestemt at det amerikanske flagget skal heises i hovedflaggstengene på ambassadene, også under "pride", men at en kunne ha andre flagg andre steder. Da viser en særskilt respekt for nasjonens flagg, samtidig som en har rom for å vise støtte på andre måter. Ellers synes jeg det blir noe overdrevet når "alle" skal flagge, og det hele fremstår noe kunstig. Særlig når en ser at en presses til å flagge, slik at det virker å handle like mye om å unngå dårlig PR, som noe reellt engasjement. Yess! Som når Støre og Raymond gjør seg til klovner for å fiske i store velgergrupper. Dessuten, hadde ikke damer vært så begeistret for homser ville Pride hatt en helt annen status. Anonymkode: b4091...294 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #49 Skrevet 25. juni 2019 9 hours ago, AnonymBruker said: Dakkar liten, ble dere triggered av et flagg? Skal vi lage en safe zone så du slipper å se på fargekombinasjoner som provoserer deg? Anonymkode: 2ac20...4f0 Anonymkode: 01276...68e
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #50 Skrevet 25. juni 2019 7 hours ago, gladjenta96 said: hvordan representerer det alle om det kun er norske flagg? Er eller ekskludering om pride flagget ikke synes. Er ikke homser nordmenn? Anonymkode: 01276...68e
TrekStar Skrevet 25. juni 2019 #51 Skrevet 25. juni 2019 Enig. Bare norske flagg burde henge der. Pride og homofili, burde ikke være en offentlig flaggdag eller høytidsdag da det heller ikke er det. 1
Lexicon Skrevet 25. juni 2019 #52 Skrevet 25. juni 2019 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Dakkar liten, ble dere triggered av et flagg? Skal vi lage en safe zone så du slipper å se på fargekombinasjoner som provoserer deg? Anonymkode: 2ac20...4f0 Ble ikke du triggered av at folk her inne ble "triggered" av flaggene? Teksten din virker da veldig negativ og sarkastisk
Stoltskeiv Skrevet 25. juni 2019 #53 Skrevet 25. juni 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Er ikke homser nordmenn? Anonymkode: 01276...68e En del av homofile er nordmenn ja, men det er vel ikke bare nordmenn som bor i Norge?
Stoltskeiv Skrevet 25. juni 2019 #54 Skrevet 25. juni 2019 11 timer siden, herzeleid skrev: Det norske flagget representerer alle nordmenn, uavhengig av seksualitet. nettopp, og det er ikke bare nordmenn som er homofile...
herzeleid Skrevet 25. juni 2019 #55 Skrevet 25. juni 2019 8 minutter siden, gladjenta96 skrev: nettopp, og det er ikke bare nordmenn som er homofile... Det er ikke alle utlendinger som er homofile...
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #56 Skrevet 25. juni 2019 On 6/23/2019 at 10:35 AM, Paramount said: Enig med ts. Kommunen skal representere alle, og da er det kun det norske flagget som egner seg. Er homofile utlendinger? Anonymkode: a2c77...da9
Stoltskeiv Skrevet 25. juni 2019 #57 Skrevet 25. juni 2019 10 minutter siden, herzeleid skrev: Det er ikke alle utlendinger som er homofile... I know. Jeg er homofil selv. Poenget mitt er at homofile finnes overalt i alle land. Homofile er en minoritet og må kjempe for sine rettigheter, da er det veldig greit med eget flagg som vi kan vise oss frem med i parader eller i pride uka for å vedlikeholde det. Det er ingen selvfølge at homofile har det så bra i mange land.
herzeleid Skrevet 25. juni 2019 #58 Skrevet 25. juni 2019 2 minutter siden, gladjenta96 skrev: I know. Jeg er homofil selv. Poenget mitt er at homofile finnes overalt i alle land. Homofile er en minoritet og må kjempe for sine rettigheter, da er det veldig greit med eget flagg som vi kan vise oss frem med i parader eller i pride uka for å vedlikeholde det. Det er ingen selvfølge at homofile har det så bra i mange land. Men det er heller ingen selvfølge at land fire sine egne flagg, som representerer deres innbyggere, for å heise et flagg som i veldig liten grad gjør det. 1
Stoltskeiv Skrevet 25. juni 2019 #59 Skrevet 25. juni 2019 2 minutter siden, herzeleid skrev: Men det er heller ingen selvfølge at land fire sine egne flagg, som representerer deres innbyggere, for å heise et flagg som i veldig liten grad gjør det. For å heisa et flagg som i veldig liten grad gjør det? Hva mener du med det? Det er ingen selvfølge nei, men det er viktig å kjempe for sine rettigheter som minoritet. Det er vel egentlig det jeg har sagt hele veien
herzeleid Skrevet 25. juni 2019 #60 Skrevet 25. juni 2019 1 minutt siden, gladjenta96 skrev: For å heisa et flagg som i veldig liten grad gjør det? Hva mener du med det? Regnbueflagg representerer en veldig liten del av befolkningen. Det norske flagget representerer hele den norske befolkningen. Sitat Det er ingen selvfølge nei, men det er viktig å kjempe for sine rettigheter som minoritet. Det er vel egentlig det jeg har sagt hele veien Påstanden din over var at det er ekskluderende om regnbueflagget ikke synes. Jeg er uenig, i den forstand at det ikke er noe mer ekskluderende om ikke skipsrederflagg osv. synes. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå