Gå til innhold

Pride-flagg på offentlige bygg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har ikke noe imot homofile og liker regnbueflagget, men synes det er litt snodig at en gruppe skal få denne særbehandlingen.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 minutter siden, Paramount skrev:

Minner om at regnbueflagget representerer respekt og toleranse.

Respekt og toleranse for hva? Jo, for homoseksualitet og transkjønnethet. Det er flagget til en organisasjon, nemlig FRI - Foreningen for kjønns- og seksualitetsmangfold. Det er en interesseorganisasjon med en politisk agenda. De jobber for å forandre lovene i Norge. Det er mange slike organisasjoner i Norge. Å flagge med en slik organisasjons flagg på offentlige bygg, åpner opp for at også andre organisasjoners flagg skal flagges med på offentlige bygg når ordføreren og andre ønsker å fremme sine politiske standpunkter. Er det ønskelig?

AnonymBruker
Skrevet

Å nei så fæææææælt! Åsså under pride-feiringen og greier! 🙄

Anonymkode: 2cbfd...14f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

For meg virker det som om det er mer normalt å være homofil enn heterofil..Snart får vel de heterofile den behandlingen homofilene fikk..

Anonymkode: 16a64...750

Dette er den dummeste offerretorikken jeg ser. 

Anonymkode: 2cbfd...14f

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, Paramount skrev:

Der har vi det ja. Alle som er uenige med deg er enten Nazi eller Frp'er. Minner om at regnbueflagget representerer respekt og toleranse. Kommunene kan gjerne flagge med noe som ligner et badehåndkle, men jeg synes det er FEIL, fordi...flaggstangen står ikke i hagen til en privatperson, eller på et kjøpesenter. Kommunale flaggstenger bør ikke brukes til å flagge politiske budskap, om de er aldri så prisverdige. Hva om Frp vinner kommunevalget, og gjør som sjørøverne, henger opp Frp-vimpel i flaggstengene. Da ville nok du gått i fakkeltog tenker jeg.

Nei. Kunne ikke ha brydd meg mindre faktisk. Og hvis flagging med det norske flagg generelt ikke er politisk, hvorfor flagges det da ned det norske flagg på Arbeidernes Dag? 

Anonymkode: a6383...67f

• Liker 1
Skrevet (endret)
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Kunne ikke ha brydd meg mindre faktisk. Og hvis flagging med det norske flagg generelt ikke er politisk, hvorfor flagges det da ned det norske flagg på Arbeidernes Dag? 

Og dagen før stortingsvalg. Mener det flagges i pinsen, jula og olsok. Noe som da gir særbehandling til de som er kristne, som noen påpekte lengre opp i tråden.

Endret av Armitage
  • Liker 1
Gjest Paramount
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er en norsk offentlig flaggdag. Den Internasjonale arbeiderdagen 1.mai er fullstendig upolitisk, og ikke Arbeiderpartiets dag slik mange tror. Du er tydeligvis en av dem.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Paramount skrev:

Fordi det er en norsk offentlig flaggdag. Den Internasjonale arbeiderdagen 1.mai er fullstendig upolitisk, og ikke Arbeiderpartiets dag slik mange tror. Du er tydeligvis en av dem.

Tror overhodet ikke at den har noe med Arbeiderpartiet å gjøre. Men å påstå at arbeiderbevegelsen har null å gjøre med politikk er komplett historieløst.

• Liker 3
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvis flagging med det norske flagg generelt ikke er politisk, hvorfor flagges det da ned det norske flagg på Arbeidernes Dag? 

Det norske flagget representerer den norske staten i motsetning til prideflagget, som representerer FRI - Foreningen for kjønns- og seksualitetsmangfold. 

Skrevet
11 minutter siden, Paramount skrev:

Den dagen er jo for å føre viktige saker for arbeiderne som før hadde lite eller ingen rettigheter. Hele greia startet jo med at folk ble forfulgt og drept fordi de demonstrerte for å få bedre rettigheter i arbeidslivet. Det er jo både politikk og rettighetsforkjempelse. Hvordan er dette så mye annerledes en Pride?

Er det fordi det ikke direkte berører deg? I såfall er det noe som heter "Du skal ikke tåle så inderlig vel..." Og resten vet du.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Testosteron skrev:

Det norske flagget representerer den norske staten i motsetning til prideflagget, som representerer FRI - Foreningen for kjønns- og seksualitetsmangfold. 

Nei det representerer det norske folket. Noe som mange i sin arrogante maktposisjon har glemt. 

• Liker 1
Gjest Paramount
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror overhodet ikke at den har noe med Arbeiderpartiet å gjøre. Men å påstå at arbeiderbevegelsen har null å gjøre med politikk er komplett historieløst.

Helt enig, men hvem påsto det? :klo: Var det noen som sa at absolutt alle arbeidere representerer en arbeiderbevegelse? :lete:

Skrevet
10 minutter siden, Testosteron skrev:

Regnbueflagget representerer ikke bare FRI. Det ble oppfunnet på 70-tallet i USA og rep både anti-krig og mangfold

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Torelli skrev:

Regnbueflagget representerer ikke bare FRI. Det ble oppfunnet på 70-tallet i USA og rep både anti-krig og mangfold

Nettopp. Det er et internasjonalt anerkjent flagg. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
6 minutter siden, Armitage said:

Den dagen er jo for å føre viktige saker for arbeiderne som før hadde lite eller ingen rettigheter. Hele greia startet jo med at folk ble forfulgt og drept fordi de demonstrerte for å få bedre rettigheter i arbeidslivet. Det er jo både politikk og rettighetsforkjempelse. Hvordan er dette så mye annerledes en Pride?

Er det fordi det ikke direkte berører deg? I såfall er det noe som heter "Du skal ikke tåle så inderlig vel..." Og resten vet du.

Det flagges med det norske flagget på 1. mai. Avvikende flagg blir ikke tolerert. Det er blant annet derfor det fortoner seg litt rart for enkelte, som meg, at det er en særordning med regnbueflagget.

Regnbueflaggingen plager meg ikke, altså, men den er nokså ulogisk.

https://s-n.no/ikke-rodt-flagg-pa-1mai/

Endret av T-Rex
  • Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Torelli skrev:

Du har delvis rett. Det representerer ikke bare den norske homoorganisasjonen, men den internasjonale homobevegelsen.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Paramount skrev:

Helt enig, men hvem påsto det? :klo: Var det noen som sa at absolutt alle arbeidere representerer en arbeiderbevegelse? :lete:

Dagen er for å feire hva fagforeningene fikk til og kjempet for. At du tillegger det en annen mening forandrer jo ikke det faktum. 

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, T-Rex skrev:

Det flagges med det norske flagget på 1. mai. Avvikende flagg blir ikke tolerert. Det er blant annet derfor det fortoner seg litt rart for enkelte, som meg, at det er en særordning med regnbueflagget.

https://s-n.no/ikke-rodt-flagg-pa-1mai/

Flisespikking synes nå jeg. 

Skrevet
Just now, Armitage said:

Flisespikking synes nå jeg. 

En tråd om offisiell flagging i Norge er naturligvis en flisespikkertråd. Det sier seg selv, med tanke på den verdenen vi lever i.

Gjest Paramount
Skrevet
3 minutter siden, Armitage skrev:

Fordi Pride har ikke en egen offentlig flaggdag. De kan gjerne få det, dersom flertallet mener det er riktig. Jeg synes det er greit med litt ordensregler i samfunnet. Slik at alle har noen demokratiske prinsipper å holde seg til. Det er bra for samholdet i et samfunn.

Ser du antyder moralsk overlegenhet. Deg om det. Flagget bør respekteres, også flaggdager. Pride kan alle feire så mye de vil for meg. Men kommunen er ikke en privatperson. Det var temaet her, offentlig flagging, utenfor offentlige regler. Skal de flagge med supporterflagg når det er seriekamper i fotball også, fordi kommunen heier på sitt lag?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...