AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #1 Del Skrevet 22. juni 2019 Tenker å kjøpe en robotklipper i gave til et sliten par som konstant plages med gressklipperen og har dårlig tid. Har ikke noe greie på dette, men synes de robotene virker som veldig greie dingser. Selve arealet på tomten ligger på litt over 1000m2, men det er mye hus. Kanskje selve gressarealene er rundt 6-700m2. Og så er det busker og trær og en garasje. Det er en veldig komplisert hage med mye dill dall. Litt under halvparten er i en skråning og terrenget er ganske ulent. Det er også noen smale passasjer litt her og der. Det beste hadde vært om den var helautomatisk, slik at den går tilbake til laderen når den trenger det selv og enda bedre om den starter selv. Har forstått det slik at med ulent terreng så må jeg ha en klipper som tåler 40grader helning. Stemmer det? Kan disse tingene kjøre over grus for å komme fra en plenflekk til en annen? Anonymkode: 270d6...4fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TMB Skrevet 22. juni 2019 #2 Del Skrevet 22. juni 2019 De kan kjøre over grus, og annet underlag så lenge det er flatt/jevnt så de ikke setter seg fast eller ødelegger noe. De kan ledes til spesifikke områder med "guide-kabelen" som man legger i tillegg til begrensningskabelen. De litt dyrere modellene (som et høres ut som at du trenger) har støtte for 2 guide-kabler, for å kunne lede klipperen til 2 separate/avsidesliggende områder. Alle klipperne kan vel i dag programmeres til å starte automatisk på et tidprogram, uavhengig om de har app eller ikke. Det med helling er viktig, det beste er å måle hvor stor helling det faktisk er i den hagen, på det verste. for klipperen må støtte den hellingen. Kjøp forresten med en ekstra rull eller to med kabel dersom det er mye dilldall som skal avgrenses i hagen. Og 3-400 ekstra plastplugger dersom kabelen ikke skal graves ned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #3 Del Skrevet 22. juni 2019 Hvis jeg bruker LIDAR (eller høydedata) ser det ut som den går opp til 20% helning, men at det fortsatt er litt humpete. Hvis jeg har regnet rett. Det er en sti med gress fra den ene flekken til den andre men den er muligens litt smal. Tror du den Viking iMow MI 422p er noe bra? Det er tilbud på den nå: https://www.felleskjopet.no/hjem-og-fritid/hage/hagemaskiner/robotgressklipper/robotklipper/gressklipper-mi-422-p-50293129 Anonymkode: 270d6...4fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TMB Skrevet 23. juni 2019 #4 Del Skrevet 23. juni 2019 Jeg har kun erfaring med den jeg har, en Gardena Sileno City. Så jeg kan dessverre ikke uttale meg om den der eller andre, men det er sikkert andre som har mer å komme med. Du kan eventuelt spørre på andre forum dersom du trenger raskt svar, for eksempel Diskusjon.no eller ByggeBolig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå