xxbambi Skrevet 21. juni 2019 #1 Skrevet 21. juni 2019 (endret) anonym Endret 29. august 2019 av xxbambi gammel
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #2 Skrevet 21. juni 2019 Han var rett og slett ikke interessert nok. Anonymkode: 7ef84...a5c 5
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #3 Skrevet 21. juni 2019 For noen tar det noen måneder å finne ut av sånt, sex eller ei. Anonymkode: cdfb7...0da
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #4 Skrevet 21. juni 2019 Han er ikke interessert i deg, men ga det en sjanse. 2 måneder er ikke spesielt lenge heller da strengt tatt Anonymkode: fcafa...363
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #5 Skrevet 21. juni 2019 Sånn er jo livet, selv om man dater og har sex betyr det ikke at det skal funke å ha et forhold. Er jo derfor man dater for å finne ut av dette. Usikker på din alder, men du har mye å lære om forhold. Et forhold skal være gjensidig, er ikke nok at du vil ha mannen. Anonymkode: 027bb...2da 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #6 Skrevet 21. juni 2019 Menn forelsker seg ikke som oss. Enten så liker de deg eller ikke. Det er ikke noe som heter å utvikle følelser for dem. Menn er også kløppere på å fremstå dom reale og snille for det er det damer vil ha men lyver som regel om det også. Anonymkode: ca740...885 4
Frances Ha Skrevet 21. juni 2019 #7 Skrevet 21. juni 2019 Noen menn blir provosert når kvinner ønsker å vente med sex til de er "sikre" på at mannen er interessert i noe mer, og gjør dette. Og så, om ti år, sutrer de over at kvinner heller reiser til Danmark enn å la norske menn bli fedre. 6
Duftavsommerregn Skrevet 21. juni 2019 #8 Skrevet 21. juni 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Menn forelsker seg ikke som oss. Enten så liker de deg eller ikke. Det er ikke noe som heter å utvikle følelser for dem. Menn er også kløppere på å fremstå dom reale og snille for det er det damer vil ha men lyver som regel om det også. Anonymkode: ca740...885 Gjør vi ikke det du? Det du skriver er så dumt som det kan få blitt. Det tar tid å bli skikkelig kjent, at en av partene finner ut at de ikke passer sammen må man regne med skjer. Det er bedre at det skjer tidlig i et forhold en at det går år.Du vet ikke en dritt om menn sine følelser når du generaliserer på den måten du gjørs. Kvinner trekker seg nok i like stor grad fra slike forhold som menn gjør, passer man ikke sammen er dette det beste uansett. 4
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #9 Skrevet 21. juni 2019 41 minutter siden, Duftavsommerregn skrev: Gjør vi ikke det du? Det du skriver er så dumt som det kan få blitt. Det tar tid å bli skikkelig kjent, at en av partene finner ut at de ikke passer sammen må man regne med skjer. Det er bedre at det skjer tidlig i et forhold en at det går år.Du vet ikke en dritt om menn sine følelser når du generaliserer på den måten du gjørs. Kvinner trekker seg nok i like stor grad fra slike forhold som menn gjør, passer man ikke sammen er dette det beste uansett. Ok. Det jeg sier er jo ikke noe jeg har funnet på men som jeg har lest på diverse mannesider. Så det er vel mennene som ikke har peiling på hva de føler? Er han interessert så viser han det. Hvis ikke så dropp han. Leker han av og på kan han være interessert, men dropp han før sånne er manipulative og spiller spill. Anonymkode: ca740...885 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #10 Skrevet 21. juni 2019 11 minutter siden, AnonymBruker said: Ok. Det jeg sier er jo ikke noe jeg har funnet på men som jeg har lest på diverse mannesider. Så det er vel mennene som ikke har peiling på hva de føler? Er han interessert så viser han det. Hvis ikke så dropp han. Leker han av og på kan han være interessert, men dropp han før sånne er manipulative og spiller spill. Anonymkode: ca740...885 Denne fyren sa jo at han ikke er interessert? Ikke noe av og på her. Ts trenger ikke droppe han heller, det ble jo ikke noe ut av det? Anonymkode: fcafa...363
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #11 Skrevet 21. juni 2019 2 timer siden, xxbambi skrev: Hei dere, håper noen har vært i samme situasjon og kan hjelpe meg litt.. Min siste dating-erfaring var med en fyr jeg datet i to måneder. Jeg ventet med sex før jeg følte det var noe mer der, men så feil kan man ta. Vi fant på ting som ikke involverte sex og han virket oppriktig interessert i noe mer. Så fort vi hadde sex trakk han seg unna, og hele den samtalen med "jeg trenger lang tid for å falle for noen" kommer like etterpå. Han ville ikke "møtes i midten", og jeg var redd for å bli enda mer såret og avsluttet det. Sitter nå og føler meg så brukt. Jeg lurer så oppriktig på hva jeg gjorde galt..? Skjønner ikke hvordan et menneske kan date i to måneder kun for å ha seg. Sitter igjen som et eneste stort spørsmålstegn. Burde jeg gitt han mer tid? Forhastet jeg meg? Hvordan klarte han å narre meg på denne måten? Men var du klar og tydelig i starten at du ønsket noe seriøst? Spesielt at han har sex med deg etter så lang tid hvis han ikke var interessert også stikker. Anonymkode: 8b442...b53
Duftavsommerregn Skrevet 22. juni 2019 #12 Skrevet 22. juni 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Men var du klar og tydelig i starten at du ønsket noe seriøst? Spesielt at han har sex med deg etter så lang tid hvis han ikke var interessert også stikker. Anonymkode: 8b442...b53 Men man skal jo fungere sammen seksuelt også da, det vet man faktisk ikke før man har prøvd. Og fungerer man ikke sammen? Da gir det seg selv, avslutter det i stedet for å dra det ut og det havarerer med masse vonde følelser. Det er faktisk voksent gjort, selv om den parten som da ikke vil avslutte vil sitte tilbake med "kjærlighetsorg". Det er prisen man risikerer å betale for å finne den rette. 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #13 Skrevet 23. juni 2019 Sexen funka vel ikke da. Anonymkode: 7c0a3...eba 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #14 Skrevet 23. juni 2019 På 22.6.2019 den 12.42, Duftavsommerregn skrev: Men man skal jo fungere sammen seksuelt også da, det vet man faktisk ikke før man har prøvd. Og fungerer man ikke sammen? Da gir det seg selv, avslutter det i stedet for å dra det ut og det havarerer med masse vonde følelser. Det er faktisk voksent gjort, selv om den parten som da ikke vil avslutte vil sitte tilbake med "kjærlighetsorg". Det er prisen man risikerer å betale for å finne den rette. Høres fortsatt rart ut. Fordi sex er ikke alt, men det blir jo det hvis det er avgjørende grunnen for å dumpe, ikke vet jeg. Hva er liksom seksuell kjemi og det å være god i senga? Hva med hvis man er det da og blir dumpet likevel... også er det selveste følelsene som ikke er på plass om man dumper etter sex, fordi følelsene gjør at sex blir godt eller knytter en sammen. Man ligger ikke med noen man ikke har seksuell kjemi med det første, eller ikke finner attraktiv. Normale og oppegående folk gjør ikke det. Anonymkode: 8b442...b53 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #15 Skrevet 23. juni 2019 På 21.6.2019 den 20.33, xxbambi skrev: Hei dere, håper noen har vært i samme situasjon og kan hjelpe meg litt.. Min siste dating-erfaring var med en fyr jeg datet i to måneder. Jeg ventet med sex før jeg følte det var noe mer der, men så feil kan man ta. Vi fant på ting som ikke involverte sex og han virket oppriktig interessert i noe mer. Så fort vi hadde sex trakk han seg unna, og hele den samtalen med "jeg trenger lang tid for å falle for noen" kommer like etterpå. Han ville ikke "møtes i midten", og jeg var redd for å bli enda mer såret og avsluttet det. Sitter nå og føler meg så brukt. Jeg lurer så oppriktig på hva jeg gjorde galt..? Skjønner ikke hvordan et menneske kan date i to måneder kun for å ha seg. Sitter igjen som et eneste stort spørsmålstegn. Burde jeg gitt han mer tid? Forhastet jeg meg? Hvordan klarte han å narre meg på denne måten? Han var aldri interessert i noe mer, men holdt deg på gress så lenge du ikke "krevde" noen som helst form for commitment fra ham. Når så sex kom på bordet, følte han at du forventet at forholdet skulle gå inn i en mer seriøs fase, noe han aldri hadde tenkt. Så derfor ble det slutt. Det var for det beste at det skjedde nå og ikke senere, tenker nå jeg. Anonymkode: 2da03...0cf 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #16 Skrevet 23. juni 2019 Når du sier "datet i to måneder", hvor mange dater og hvor involvert var dere? Slike tidsperspektiv er ikke så veldig nyttig merker jeg, rett og slett fordi det er veldig ulikt hvor ofte man treffes, i hvilke settinger, og hvor godt kjent man blir. Jeg har selvsagt brent meg en del ganger, inntil det nylig klaffet. Da merket jeg at datingprogresjonen gikk ganske raskt, etter hans initiativ, og vi ble godt kjent. Han var opptatt av at vi skulle kunne treffes så ofte vi begge hadde tid. Vi var på byen og drakk drinker, hadde lunsj sammen når det gikk, dro på biltur der vi var tvunget til å skravle i bilen i fire timer, var i teateret og på kino, da han var opptatt av at også jeg skulle foreslå noe som var spesifikt interessant for meg. Vi hadde sex på 6. date. Etter to måneder med dating, der vi hadde truffet hverandre i snitt flere ganger i uken og ligget sammen mange ganger, sa han at han var forelsket. Jeg har selvfølgelig hatt mange runder som dine tidligere, men det jeg ser nå i etterkant er at to måneder er veldig ulikt fra par til par. Jeg har tidligere tenkt at "det er ingenting", men når man virkelig setter av tid og attpåtil går inn for å komme under huden på noen, så kan det legges et sterkt grunnlag. En annen ting jeg tror hjalp i mitt tilfelle er at jeg har gitt ham mye frihet. Jeg har latt ham ta initiativ til flesteparten av datene, og foreslått hva vi gjør. Jeg har ikke tatt opp noen samtaler om "oss", hvor vi står eller hintet til at han ikke gjør nok. Da kom alt av seg selv. Han følte ikke noe press til å erklære følelser, og da kom de lettere. Når jeg leser mange slike historier er det tydelig at mannen er redd for å binde seg fordi han ser hvor seriøst det blir fra hennes side. Kanskje flere burde ha en mer lettbent tilnærming? Anonymkode: 8d22f...905
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #17 Skrevet 23. juni 2019 Men hva er det som gjør at så mange menn trekker seg etter sex? Det er en så vanlig erfaring for oss kvinner at det ikke kan være tilfeldig. Bare les alle trådene som kvinner oppretter om dette her inne. Det er en evig gjenganger. Og nesten alle kvinner opplever det. Hva er greia? Noen er selvsagt uærlige og later som de vil ha forhold for å få sex. Men det må være andre grunner også, for alle er jo ikke sånn. Er det slik at det først og fremst er om sexen er bra nok som gjør at en mann vil gå inn i et forhold? Altså hvis han opplever at det ikke er god nok sex, så trekker han seg fra et mulig forhold så fort han kan? Er det noen menn her som har noen svar? Anonymkode: 8dfa0...631
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #18 Skrevet 23. juni 2019 4 minutter siden, AnonymBruker said: Men hva er det som gjør at så mange menn trekker seg etter sex? Det er en så vanlig erfaring for oss kvinner at det ikke kan være tilfeldig. Bare les alle trådene som kvinner oppretter om dette her inne. Det er en evig gjenganger. Og nesten alle kvinner opplever det. Hva er greia? Noen er selvsagt uærlige og later som de vil ha forhold for å få sex. Men det må være andre grunner også, for alle er jo ikke sånn. Er det slik at det først og fremst er om sexen er bra nok som gjør at en mann vil gå inn i et forhold? Altså hvis han opplever at det ikke er god nok sex, så trekker han seg fra et mulig forhold så fort han kan? Er det noen menn her som har noen svar? Anonymkode: 8dfa0...631 Jeg er mann. Er i et langvarig forhold, og lite erfaring før det. Så kanskje ikke rett person til å svare, men tror jeg har en viss innsikt i hva det kan være i en del tilfeller: Menn bør være forelska i dama før han har sex med henne. Hvis en mann har sex med en dame før forelskelse, er det visstnok slik at det blir mye mindre sannsynlig at forelskelse utvikles. Har lest at det er noe biologi bak dette fenomenet. Nå kommer det sikkert noen og sier at dette bare er tull, men jeg har lest om det her og mener bestemt det er noe i det. Etter sex er liksom det biologiske "målet" nådd. Anonymkode: fcafa...363 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #19 Skrevet 23. juni 2019 På 21.6.2019 den 20.33, xxbambi skrev: Hei dere, håper noen har vært i samme situasjon og kan hjelpe meg litt.. Min siste dating-erfaring var med en fyr jeg datet i to måneder. Jeg ventet med sex før jeg følte det var noe mer der, men så feil kan man ta. Vi fant på ting som ikke involverte sex og han virket oppriktig interessert i noe mer. Så fort vi hadde sex trakk han seg unna, og hele den samtalen med "jeg trenger lang tid for å falle for noen" kommer like etterpå. Han ville ikke "møtes i midten", og jeg var redd for å bli enda mer såret og avsluttet det. Sitter nå og føler meg så brukt. Jeg lurer så oppriktig på hva jeg gjorde galt..? Skjønner ikke hvordan et menneske kan date i to måneder kun for å ha seg. Sitter igjen som et eneste stort spørsmålstegn. Burde jeg gitt han mer tid? Forhastet jeg meg? Hvordan klarte han å narre meg på denne måten? Du gjorde ingenting galt, det er han det er noe galt med. Anonymkode: 93ef8...ed8
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #20 Skrevet 23. juni 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hva er det som gjør at så mange menn trekker seg etter sex? Det er en så vanlig erfaring for oss kvinner at det ikke kan være tilfeldig. Bare les alle trådene som kvinner oppretter om dette her inne. Det er en evig gjenganger. Og nesten alle kvinner opplever det. Hva er greia? Noen er selvsagt uærlige og later som de vil ha forhold for å få sex. Men det må være andre grunner også, for alle er jo ikke sånn. Er det slik at det først og fremst er om sexen er bra nok som gjør at en mann vil gå inn i et forhold? Altså hvis han opplever at det ikke er god nok sex, så trekker han seg fra et mulig forhold så fort han kan? Er det noen menn her som har noen svar? Anonymkode: 8dfa0...631 Som den andre AB påpeker så bør det være følelser der før sexen skjer. Jeg tror ikke det trenger være forelskelse (varierer uansett hvordan man definerer det), men det bør være noe der. At han er blitt betatt og litt glad i deg. Potensialet for sex og det å se henne naken første gang er, på godt og vondt, en viktig drivkraft for menn. Når det har skjedd med en kvinne som fortsatt virker litt "vilkårlig", så går futten litt ut av ballongen. Har man allerede blitt veldig betatt og glad i deg, og i tillegg har knallgod sex, så kan det heller bli selvforsterkende. Disse reglene med "ingen sex før tredje date" har altså noe for seg, selv om det er på feil grunnlag. Det er derimot ikke et antall dater eller mengde tid som indikerer når dere er nære nok. Alt man kan si er at det bør ha gått noe tid og noen dater, og når en mann virkelig er keen, så merker man det. Anonymkode: 8d22f...905
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå