Gå til innhold

Dere som teller kalorier

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Unner dere dere noe godt i helgene eller kjører dere samme stramme linje hele uka? Jeg har nå idag spist døgninntaket mitt men er så fysen på godteriskålen som står på bordet. Har ikke rørt noe godis på 3 uker å begynner nå å slite. Samtidig var dette måten jeg klarte å kvitte meg med babyfettet sist(kjørte stram linje hele veien og klarte å gå ned 30 kg). 

Anonymkode: a97ff...f9f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da fjerner du bare godteriskålen! Enkleste måte å unngå noe, er å ikke ha det tilgjengelig. 

Men til spørsmålet ditt: jeg unner meg noe godt i helgene, men har da "spart" noen kcal de andre ukedagene. Så i løpet av uka spiser jeg ikke mer enn jeg skal

• Liker 6
Skrevet

Litt tilfeldig for meg om det blir i helgen jeg skeier ut eller en annen dag. Hvis jeg ikke føler at jeg er fornøyd med vekten, så kjører jeg stram linje videre. Føler jeg meg fornøyd, helst litt mer enn fornøyd, så unner jeg meg det meste 1 eller 2 dager før jeg kjører stramt igjen.

AnonymBruker
Skrevet

Fjern godteskålen, gå deg en tur, finn deg noe å drikke og spis litt druer. 

Anonymkode: 3e7af...890

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke spist godteri i år.

Holder stramme linja hele tida, men skal jeg ut på fest eller i selskap så tenker jeg ikke veldig mye på det. 

Gått ned 15kg så langt i 2019

Anonymkode: a597b...6bd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, uglejenta skrev:

Da fjerner du bare godteriskålen! Enkleste måte å unngå noe, er å ikke ha det tilgjengelig. 

Men til spørsmålet ditt: jeg unner meg noe godt i helgene, men har da "spart" noen kcal de andre ukedagene. Så i løpet av uka spiser jeg ikke mer enn jeg skal

Når mann og tenåringen spiser så kan jeg ikke fjerne den. De må få kose seg. Er jeg som har 20 kg for mye 😂

Hvor mye kcal ligger du på i døgnet? Jeg ligger på 1600. Burde klare meg men er alltid så sykt sulten når jeg ammer. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fjern godteskålen, gå deg en tur, finn deg noe å drikke og spis litt druer. 

Er hjemme med en puslete baby på 3 mnd som trenger meg så jeg er låst til sofaen og utsikten til godteriskålen som mann og barn koser seg med. Sliter skikkelig med motivasjonen nå 😂

Ts

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke spist godteri i år.

Holder stramme linja hele tida, men skal jeg ut på fest eller i selskap så tenker jeg ikke veldig mye på det. 

Gått ned 15kg så langt i 2019

Anonymkode: a597b...6bd

Så flink du har vært 👏 jeg vil så gjerne ned etter fødsel da ingen av klærne mine passer. Blir nesten deppa av at kiloene klistrer seg fast. Med de to første barna gikk jeg ned alle 30 kg på under 2 mnd. Denne gangen har det ikke gått like bra. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser sjokolade eller smågodt en gang i uken ca når andre tilbyr. Men det jeg merker etter jeg begynte å spise sunnere og telle kalorier, er at jeg ikke lenger har så lyst på en hel skål med godteri, og at det skal få biter til for å tilfredsstille behovet for søtt. Og føler at det legger seg som et litt ekkelt belegg i ganen. Tidligere kunne jeg hive innpå 200 gram lett, så det har tatt litt tid å bli kvitt uvanen. 

Anonymkode: 99abb...500

AnonymBruker
Skrevet

Nå er mitt utgangspunkt litt anderledes enn ditt TS. Jeg ammer ikke, så har bare meg selv å gi mat til.

Jeg spiser litt magrere mat tidligere på dagen, og eller dagen før og det gjør til at jeg kan spise litt godteri hvis jeg ønsker. 

Anonymkode: f1664...555

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er hjemme med en puslete baby på 3 mnd som trenger meg så jeg er låst til sofaen og utsikten til godteriskålen som mann og barn koser seg med. Sliter skikkelig med motivasjonen nå 😂

Ts

Vært der selv, mitt hemmelige våpen er druer😂 kan spise sykt mange druer før det blir betydelig mengde kalorier av det😄 og det tilfredstiller lysten på ny bit hele tiden

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er mitt utgangspunkt litt anderledes enn ditt TS. Jeg ammer ikke, så har bare meg selv å gi mat til.

Jeg spiser litt magrere mat tidligere på dagen, og eller dagen før og det gjør til at jeg kan spise litt godteri hvis jeg ønsker. 

Det var lurt. Hvis jeg kutter ned til 1500 kcal per dag så får jeg 500 ekstra kcal jeg kan kose meg med i helgen. Er så vanskelig å ikke kunne spise noe godis i det hele tatt . Jeg er å forblir en svak sjel 😂

Ts

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vært der selv, mitt hemmelige våpen er druer😂 kan spise sykt mange druer før det blir betydelig mengde kalorier av det😄 og det tilfredstiller lysten på ny bit hele tiden

Da skal jeg handle inn druer til imorgen kveld 😊 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det var lurt. Hvis jeg kutter ned til 1500 kcal per dag så får jeg 500 ekstra kcal jeg kan kose meg med i helgen. Er så vanskelig å ikke kunne spise noe godis i det hele tatt . Jeg er å forblir en svak sjel 😂

Ts

Jeg velger å ikke se på det som at jeg er et svakt menneske, heller at jeg har behov for at det skal være en form for normalitet oppi det hele😊 

Skrevet

Jeg pleide å spise en sjokolade (f. eks hobby eller troika) hver fredag eller lørdag. Den har ikke så mange kalorier, så jeg ignorerte det om det gikk over kaloribudsjettet den ene dagen. Akkurat nå har jeg sluttet helt med å kjøpe sjokolade, men spiser litt om jeg blir tilbudt det. Spiser heller chips med dip en dag ca hver 4 eller 6 uke. Mye kcal, men så verd det, så lenge det ikke blir for ofte.

Om jeg får lyst på sjokolade, moser jeg en banan og blander med kakao og litt lønnesirup. Som sjokolademos, veldig godt med litt bær til.Metter litt, og er ikke tomme kalorier

AnonymBruker
Skrevet

Ser på det totale kaloriinntaket uke for uke. Hvis jeg unner meg godteri til f.eks. 500 kcal over dagsbehovet på lørdagen så kan jeg spise 100 kcal mindre hver dag resten av uka. Eller jeg ser på om jeg har kcal til overs fra uken før. 

Unner meg noe «usunt» som sjokolade og lakris en-to dager i uka, og går ned i vekt. Så lenge jeg har kontroll går det helt fint.

Spiste 3500 kcal en dag (spesiell anledning) og holdt meg til maks 1500 kcal resten av uka, holdt bare vekten den uka. Og det er ingen krise. Orker ikke å la vektnedgangen ta helt over livet mitt 🙂 

Anonymkode: 836f9...d1f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Unner dere dere noe godt i helgene eller kjører dere samme stramme linje hele uka? Jeg har nå idag spist døgninntaket mitt men er så fysen på godteriskålen som står på bordet. Har ikke rørt noe godis på 3 uker å begynner nå å slite. Samtidig var dette måten jeg klarte å kvitte meg med babyfettet sist(kjørte stram linje hele veien og klarte å gå ned 30 kg). 

Største tabben som mennesket gjør, skal unne seg noe godt; som egentlig betyr å drepe seg selv med dårlig mat.

Du beskriver livet til noen som er hekta på heroin, godteri og søtsaker er som heroin! Så stopp det 100%.

Anonymkode: 1609e...def

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, Tvist skrev:

Jeg pleide å spise en sjokolade (f. eks hobby eller troika) hver fredag eller lørdag. Den har ikke så mange kalorier, så jeg ignorerte det om det gikk over kaloribudsjettet den ene dagen. Akkurat nå har jeg sluttet helt med å kjøpe sjokolade, men spiser litt om jeg blir tilbudt det. Spiser heller chips med dip en dag ca hver 4 eller 6 uke. Mye kcal, men så verd det, så lenge det ikke blir for ofte.

Om jeg får lyst på sjokolade, moser jeg en banan og blander med kakao og litt lønnesirup. Som sjokolademos, veldig godt med litt bær til.Metter litt, og er ikke tomme kalorier

Du er på god vei, men når du har fjernet det helt så er du i mål. Men om du for eks er på en ferie/reise så ser jeg ikke problemet med at du spiser en dessert/is eller noe dritt.

AnonymBruker
Skrevet

Spis 50-100 kcal mindre i hverdagen, da, så legger du dem sammen til fredag-lørdag eller når du måtte ønske og unner deg noe da😊 hvis målet er ned i vekt så trenger du jo ikke å «nå» helt de ekstrakaloriene du har satt av, hvis du ikke gjør det vil du gå fortere ned, men hvis du gjør det er det heller ikke krise 😊

Anonymkode: be237...d03

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Største tabben som mennesket gjør, skal unne seg noe godt; som egentlig betyr å drepe seg selv med dårlig mat.

Du beskriver livet til noen som er hekta på heroin, godteri og søtsaker er som heroin! Så stopp det 100%.

Ja men saken er at jeg ammer så jeg er så hekta på søtsaker for tiden. Jeg pleier ikke å ha dette behovet men får det alltid når jeg ammer(tredje barnet jeg ammer nå) men vekta mi står stille så jeg må faktisk slutte med vanene jeg har. 

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...