Søtpotita Skrevet 2. mai 2005 #1 Skrevet 2. mai 2005 Treng eit dataprogram som kan laga brøkuttrykk og setta inn formlar. Trur det heiter Equation 4.0? Er det nokon som veit kor ein kan få tak i dette?
hilli Skrevet 2. mai 2005 #2 Skrevet 2. mai 2005 Trenger du et program til å skrive matematiske uttrykk, eller skal det regne på uttrykkene også? Hvis du bare skal skrive uttykkene kan du bruke Word(hvis det er få uttyrkk vel og merke). Ellers er Latex et helt fantastisk program til dette formålet. Equation har jeg ikke hørt om, hva er det?
Søtpotita Skrevet 2. mai 2005 Forfatter #3 Skrevet 2. mai 2005 Treng det kun for å setta opp store brøkuttrykk (mange brøkuttrykk i ein stor brøk til dømes) med mange ulike tegn som beta, sigma, alfa osv. Opphøgd og nedsenka skrift. Og mange sånne småtegn. Eg har brukt Equation 4.0 (trur eg det var) på universitetet...der fekk eg fine uttrykk men det tok utrulig lang tid...Har aldri høyrt om Latex, er det eit program ein må kjøpa?
Gjest Gjesta Skrevet 2. mai 2005 #4 Skrevet 2. mai 2005 LaTeX kan du laste ned gratis, og ja, det er helt fantastisk. Det tar bittelitt tid å lære seg, men etter at du har lært det mest grunnleggende, vil du aldri mer tilbake til Word. Les mer her.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå