AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #61 Skrevet 21. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, for nå som det er ulovlig så er det jo veeeldig vanskelig å få tak i.. Og de som kun røyker cannabis er ikke narkomane.. Det er selvsagt ikke bra å innta noe rusmiddel for ofte, men det er EKSTREMT stor forskjell på et mildt rusmiddel som cannabis og tunge rusmidler som heroin, alkohol og kokain. Vær så snill og ikke uttal deg om ting du ikke har den minste peiling om. Anonymkode: e55e5...51b Bruker de narkotika, er de narkomane. Anonymkode: 71d1a...af9
Mynona Skrevet 21. juni 2019 #62 Skrevet 21. juni 2019 Tråden er ryddet for forherligelse av brudd på norsk lov. Mynona, mod.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #63 Skrevet 21. juni 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du har ikke skjønt en dritt. Grunnen til at cannabis er ulovlig i Norge er fordi stoffet er samfunnsødeleggende. Anonymkode: 4a20f...a23 Det er du som ikke skjønner en dritt her. På hvilken måte er det samfunnsødeleggende? Anonymkode: 32cea...60a 8
Medisinsk bruker Skrevet 22. juni 2019 Forfatter #64 Skrevet 22. juni 2019 På 21.6.2019 den 10.37, AnonymBruker skrev: Er enig. Hva om noen til og med er i stand til å jobbe mer fordi det har god effekt? Anonymkode: d0bf6...d15 Godt sagt. Det har du rett i. Mange Uføre har et behov og ønske om å gjøre noe noe nyttig som frivillighetsarbeid eller ha en liten jobb å gå til. Men frivillige organisasjoner som har til hensikt å hjelpe " de ødelagte " eller utstøtte faller ikke i god jord hos de folkevalgte. Så har vi denne skammen da. Det legger en demper på innsatsviljen når man må gå rund i samfunnet som et tredjerangs menneske med manglende levekår standard, manglende folkehelse, manglende hygiene, klær man mistrives i, et kroppsspråk som viser sosial fornedrelse, feil-kriminalisering og nerver for å bli trakassert av Politiet kun for sin medisinbruk.. Mange lever også under fattigdomsgrensa. De ødelagte er selve næringsgrunnlaget for Stortinget og Regjeringen som støtter Stats korrupsjon over alt annet. Det er kun narkotikaforbudet alene som holder liv i en stor del av de lokale diktatorene. Det vi vet med sikkerhet i dag at med denne politikken så går Norges Titanic rett til bunns. Verdens rikeste land.
Atania Skrevet 22. juni 2019 #65 Skrevet 22. juni 2019 Når det gjelder munnsprayen sativex står det i informasjon-brosjyren at de bestanddelene som gir ruseffekt er fjernet. 3
isw Skrevet 22. juni 2019 #66 Skrevet 22. juni 2019 3 minutter siden, Atania skrev: Når det gjelder munnsprayen sativex står det i informasjon-brosjyren at de bestanddelene som gir ruseffekt er fjernet. Mulig det står der for å ikke stimulere til misbruk, men den inneholder jo faktisk THC. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #67 Skrevet 22. juni 2019 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo bare tull, det finnes masse forskning på dette. Og som et anekdotisk bevis kan jeg fortelle at jeg har brukt CBD med veldig lav dose thc i et år nå, og nå er medisinfri og symptomfri fra crohns. Og jeg er definitivt ikke den eneste, det er hundrevis av nordmenn som trosser de idiotiske myndighetene og bruker dette med fantastiske effekter. Jeg har aldri vært i nærheten av ruset av dette, og har heller ikke lyst til å prøve å bli det. Men jeg synes definitivt cannabis (uten bivirkninger) er en bedre idé en denne medisinen, som jeg gikk på tidligere: https://www.felleskatalogen.no/m/medisin/imurel-aspen-560041 Hva ville du gjort? Anonymkode: c062d...750 Så vidt jeg er bekjent finnes det ingen forskning som tilsier at CBD fjerner sykdomsaktivitet til crohns, derimot så lindrer det symptomer. Jeg har lest litt på diverse studier da jeg har UC, og det jeg har kommet frem til er at det kan brukes som symptomlindring, men at det aldri (så vidt vi/jeg vet) vil være nok til å redusere moderat til alvorlig crohns/UC. Om du vet noe jeg ikke vet som ikke er personlige erfaringer (jeg er skeptisk til slik da det er mye bullshit ute å går, spesielt med dietter), så må du gjerne informere meg. Anonymkode: 19a90...d45 2
Medisinsk bruker Skrevet 22. juni 2019 Forfatter #68 Skrevet 22. juni 2019 55 minutter siden, isw skrev: Mulig det står der for å ikke stimulere til misbruk, men den inneholder jo faktisk THC. Stadig ny antagelser. Hvordan er det mulig å missbruke det da? I sativex er THC fjerna i så stor grad at politiet anser en bruker som en trygg sjåfør. Mens en som innrømmer å ha tatt en joint for en måned siden ansees som uskikket til å inneha førerkort. Norges Lover i Bergen sier at Politiet bryter loven på en graverende måte. 1
Miklo Velka Skrevet 22. juni 2019 #69 Skrevet 22. juni 2019 On 6/21/2019 at 10:54 AM, AnonymBruker said: Har aldri sett meningen med å legalisere cannibas. Det er dop. Anonymkode: 20d38...9b0 Da vil jeg anbefale at du begynner å lese deg opp litt, for det virker som at du sitter med vranglære fra skoletiden fortsatt, som så mange andre også gjør. 6
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #70 Skrevet 22. juni 2019 18 hours ago, AnonymBruker said: Det er du som ikke skjønner en dritt her. På hvilken måte er det samfunnsødeleggende? Anonymkode: 32cea...60a Det ødelegger mennesker og gjør dem arbeidsudyktige. Nei, jeg hevder ikke at alkohol er så mye bedre. Anonymkode: 4a20f...a23 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #71 Skrevet 22. juni 2019 4 minutter siden, AnonymBruker said: Det ødelegger mennesker og gjør dem arbeidsudyktige. Anonymkode: 4a20f...a23 Ja, det er dessverre det politikerne ville at man skulle tro, og de lyktes virkelig også. Anonymkode: 91d0d...dd1 4
isw Skrevet 22. juni 2019 #72 Skrevet 22. juni 2019 24 minutter siden, Medisinsk bruker skrev: Stadig ny antagelser. Hvordan er det mulig å missbruke det da? I sativex er THC fjerna i så stor grad at politiet anser en bruker som en trygg sjåfør. Mens en som innrømmer å ha tatt en joint for en måned siden ansees som uskikket til å inneha førerkort. Norges Lover i Bergen sier at Politiet bryter loven på en graverende måte. Ok, du er visst ganske lite flink ut fra hva du skriver. Sjekk virkestoffene for Sativex i Felleskatalogen. Ellers forsterket dine innlegg bare mitt inntrykk. Du er en misbruker. 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #73 Skrevet 22. juni 2019 14 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, det er dessverre det politikerne ville at man skulle tro, og de lyktes virkelig også. Anonymkode: 91d0d...dd1 Har aldri hørt en politiker si det. Anonymkode: 4a20f...a23
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #74 Skrevet 22. juni 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Har aldri hørt en politiker si det. Anonymkode: 4a20f...a23 Nei, krigen mot narkotika (cannabis i dette tilfellet) var nok godt i gang lenge før du ble født, så det overrasker meg ikke. Anonymkode: 91d0d...dd1 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2019 #75 Skrevet 22. juni 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Det ødelegger mennesker og gjør dem arbeidsudyktige. Nei, jeg hevder ikke at alkohol er så mye bedre. Anonymkode: 4a20f...a23 Enig Anonymkode: 71d1a...af9
ikkegrei Skrevet 23. juni 2019 #76 Skrevet 23. juni 2019 På 21.6.2019 den 10.32, Medisinsk bruker skrev: Verdens Helseorganisasjon (WHO) har nå uttalt at forbudet mot CBD-olje THC fri, og CBD-olje lav THC (0,3 % THC) må oppheves. FN har uttalt at cannabis må flyttes fra kategori 4 som er farlig og helseskadelig narkotika med liten medisinsk effekt, til kategori 1 mindre farlig narkotika med klare medisinske egenskaper. Jeg bruker cannabis som medisin mot den brutale sykdommen PTSD. som forverrer seg med alderen. Jeg fikk godkjent selv medisinering med cannabis i trygdesak i 2010. Det vil si ingen innvendinger fra to leger inkl. Diagnostiserende Lege, og til slutt Statens Psykiater. Det praktiseres likt over hele landet. Jeg måtte også gå imellom rus-testing med uanmeldte prøvetakinger i 4 Mnd. Det var ikke noe annet i prøvene enn det jeg oppga på forhånd så i mine papirer står det " Rusfri ". Nå har jeg blitt fratatt førerkortet som jeg har hatt i 25 år (og er avhengig av) av Fylkeslegen uten at jeg har hvert på veien engang. I tillegg har politikerne definert medisinske cannabisbrukere som rusmisbrukere. Men det gjelder ikke bare meg. En uverdig avslutting på et uverdig liv. Er det flere som mener noe om dette? Personlig kunne jeg ønske at Norge gjorde som Nederland, at all cannabis hadde blitt lovlig. Den cannabisen som ungdommer og narkiser får i seg på gata i dag vet man ikke hva inneholder, mange pensler det med alt mulig drit for å få det til å bli billig. Selv har jeg kastet opp grønn gugge etter å ha røykt, jeg tviler på at den hasjen jeg røykte var den samme som de selger på Cofeeshop i Amsterdam. Folk er "dumme" og vil røyke hasj uansett, hvorfor ta sjansen på å la det illegale markedet få lov til å styre? Hasj er mindre skadelig enn alkohol, det er allmenn kunnskap. Likevel er politikerne så skeptiske. Jeg skjønner at hasj ofte er en vei til tyngre stoffer, men dersom vi hadde legalisert dette så kunne vi kanskje brudt denne trenden, men viktigst av alt hadde brukere visst hva de puttet i kroppen. 8
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #77 Skrevet 23. juni 2019 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så lenge det gir ruseeffekt og en bruker dette for å ruse seg, er det narkotika. Anonymkode: 71d1a...af9 Er man narkoman om man bruker smertestillende også? Anonymkode: a8e06...25e 8
Atania Skrevet 23. juni 2019 #78 Skrevet 23. juni 2019 Det står som nevnt tidligere også i informasjonsbrosjyren vi fikk om sativex at all ruseffekt er fjernet og kun de spasmeløsende og smertestillende bestanddelene var igjen. En av de jeg kjenner som har hatt god effekt av denne munnsprayen er en usedvanlig sympatisk og klok mannlig sykepleier som nå har klart å begynne å jobbe litt igjen i sitt gamle yrke - som sykepleier i rusomsorgen. Han har stor kunnskap og erfaring med rusmidler og rusproblematikk, og ville nok aldri vurdert å brukt dette hvis han anså det som et narkotikum. 8
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #79 Skrevet 23. juni 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er man narkoman om man bruker smertestillende også? Anonymkode: a8e06...25e Ja, hvis du velger å ruse deg på disse. Anonymkode: 71d1a...af9 2
Mynona Skrevet 23. juni 2019 #80 Skrevet 23. juni 2019 Tråden er ryddet for forherligelse av brudd på norsk lov og personangrep, samt svar til disse. Mynona, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå