Gå til innhold

Nå må Norge innføre medisinsk cannabis.


Medisinsk bruker

Anbefalte innlegg

Verdens Helseorganisasjon (WHO) har nå uttalt at forbudet mot CBD-olje THC fri, og CBD-olje lav THC (0,3 % THC) må oppheves. FN har uttalt at cannabis må flyttes fra kategori 4 som er farlig og helseskadelig narkotika med liten medisinsk effekt, til kategori 1 mindre farlig narkotika med klare medisinske egenskaper. 

Jeg bruker cannabis som medisin mot den brutale sykdommen PTSD. som forverrer seg med alderen. Jeg fikk godkjent selv medisinering med cannabis i trygdesak i 2010. Det vil si ingen innvendinger fra to leger inkl. Diagnostiserende Lege, og til slutt Statens Psykiater. Det praktiseres likt over hele landet. Jeg måtte også gå imellom rus-testing med uanmeldte prøvetakinger i 4 Mnd. Det var ikke noe annet i prøvene enn det jeg oppga på forhånd så i mine papirer står det " Rusfri ". Nå har jeg blitt fratatt førerkortet som jeg har hatt i 25 år (og er avhengig av) av Fylkeslegen uten at jeg har hvert på veien engang. I tillegg har politikerne definert medisinske cannabisbrukere som rusmisbrukere.

Men det gjelder ikke bare meg. En uverdig avslutting på et uverdig liv.  Er det flere som mener noe om dette?

 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Medisinsk bruker said:

Verdens Helseorganisasjon (WHO) har nå uttalt at forbudet mot CBD-olje THC fri, og CBD-olje lav THC (0,3 % THC) må oppheves. FN har uttalt at cannabis må flyttes fra kategori 4 som er farlig og helseskadelig narkotika med liten medisinsk effekt, til kategori 1 mindre farlig narkotika med klare medisinske egenskaper. 

Jeg bruker cannabis som medisin mot den brutale sykdommen PTSD. som forverrer seg med alderen. Jeg fikk godkjent selv medisinering med cannabis i trygdesak i 2010. Det vil si ingen innvendinger fra to leger inkl. Diagnostiserende Lege, og til slutt Statens Psykiater. Det praktiseres likt over hele landet. Jeg måtte også gå imellom rus-testing med uanmeldte prøvetakinger i 4 Mnd. Det var ikke noe annet i prøvene enn det jeg oppga på forhånd så i mine papirer står det " Rusfri ". Nå har jeg blitt fratatt førerkortet som jeg har hatt i 25 år (og er avhengig av) av Fylkeslegen uten at jeg har hvert på veien engang. I tillegg har politikerne definert medisinske cannabisbrukere som rusmisbrukere.

Men det gjelder ikke bare meg. En uverdig avslutting på et uverdig liv.  Er det flere som mener noe om dette?

 

Enig.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig. Hva om noen til og med er i stand til å jobbe mer fordi det har god effekt? 

Anonymkode: d0bf6...d15

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du er jo faktisk rusmisbruker når du (mis)bruker rusmidler, sånn er det jo bare. Dessuten er det noen som får dette av  medisinske årsaker, men bare de som virkelig trenger det.

Anonymkode: fbeb2...17b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Men du er jo faktisk rusmisbruker når du (mis)bruker rusmidler, sånn er det jo bare. Dessuten er det noen som får dette av  medisinske årsaker, men bare de som virkelig trenger det.

Anonymkode: fbeb2...17b

Du har jo null peiling. Du trenger ikke bli rusa av å bruke medisinsk cannabis.

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen legemidler som kvalifiserer til inndragning av førerkortet om man står på dem fast. Cannabis havner i den kategorien.

Anonymkode: 4a20f...a23

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du er jo faktisk rusmisbruker når du (mis)bruker rusmidler, sånn er det jo bare. Dessuten er det noen som får dette av  medisinske årsaker, men bare de som virkelig trenger det.

Anonymkode: fbeb2...17b

Du bør la være å uttale deg når du ikke har peiling. Russtoffet i cannabis er THC, man er da ikke rusbruker når man bruker et produkt uten eller tilnærmet ikke-eksisterende mengder THC.

Jeg holder med deg TS.

Anonymkode: dda63...6d1

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Du bør la være å uttale deg når du ikke har peiling. Russtoffet i cannabis er THC, man er da ikke rusbruker når man bruker et produkt uten eller tilnærmet ikke-eksisterende mengder THC.

Jeg holder med deg TS.

Anonymkode: dda63...6d1

TS skriver ikke noe om hva han bruker, bare "cannabis". Jeg antar da at han røyker cannabis i en eller annen form. Det er IKKE THC-fritt.

Anonymkode: 4a20f...a23

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Men du er jo faktisk rusmisbruker når du (mis)bruker rusmidler, sånn er det jo bare. Dessuten er det noen som får dette av  medisinske årsaker, men bare de som virkelig trenger det.

Anonymkode: fbeb2...17b

Dette kunne ikke vært mer feil.

Anonymkode: 9a62c...3d6

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri sett meningen med å legalisere cannibas. Det er dop.

Anonymkode: 20d38...9b0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullstendig enig med TS. Har alltid vært interessert i å prøve CBD-olje uten THC for å nettopp se om det kan lindre noen av symptomene jeg sliter med, hvor jeg har sett på nett at det har hjulpet mange med god virkning - holder Norge seg på bakbeina. Alkohol gir også en rus, så hvorfor ikke legalisere cannabis? Vi henger etter, det er helt klart. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri sett meningen med å legalisere cannibas. Det er dop.

Anonymkode: 20d38...9b0

Har aldri sett meningen med å legalisere alkohol. Det er dop.

 

Ser du kanskje hvor idiotisk utsagnet ditt er? Alkohol er et mye kraftigere rusmiddel enn cannabis.

Anonymkode: e55e5...51b

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri sett meningen med å legalisere alkohol. Det er dop.

 

Ser du kanskje hvor idiotisk utsagnet ditt er? Alkohol er et mye kraftigere rusmiddel enn cannabis.

Anonymkode: e55e5...51b

Da har du skjønt fint lite. Cannibas en mye verre enn alkohol

Anonymkode: 20d38...9b0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har du skjønt fint lite. Cannibas en mye verre enn alkohol

Anonymkode: 20d38...9b0

Enig med TS!

Tror derimot at det kan gå mange mange år før at det skjer i Norge. Norge vil isåfall være siste land ut. Typisk Norge. 

Og det er snakk om medisinsk Cannabis, som inneholder så lave doser THC at det ikke engang merkes på kropp eller tester. 

Det blir som å drikke sprit uten alkohol. 

Endret av Juks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS skriver ikke noe om hva han bruker, bare "cannabis". Jeg antar da at han røyker cannabis i en eller annen form. Det er IKKE THC-fritt.

Anonymkode: 4a20f...a23

Når leger har godkjent ts sitt bruk går jeg utfri at produktet har mindre enn 1% THC siden det kreves spesialister for noe som er sterkere.

Anonymkode: dda63...6d1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GulSol
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har du skjønt fint lite. Cannibas en mye verre enn alkohol

Anonymkode: 20d38...9b0

Har du gjemt deg under en stein de siste 10 åra eller? Cannabis har mange godt dokumenterte medisinske effekter, uten bruk av THC (som gjør deg rusa). Alkohol ødelegger kroppen og hjernen på et blunk. Ta å våkne opp og slutt å spre uvitenhet på bekostning av epileptikere, mennesker med parkinsons, kroniske smerter, ms, ptsd og laaaangt mer!!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, GulSol skrev:

Har du gjemt deg under en stein de siste 10 åra eller? Cannabis har mange godt dokumenterte medisinske effekter, uten bruk av THC (som gjør deg rusa). Alkohol ødelegger kroppen og hjernen på et blunk. Ta å våkne opp og slutt å spre uvitenhet på bekostning av epileptikere, mennesker med parkinsons, kroniske smerter, ms, ptsd og laaaangt mer!!!! 

Ja, og til og med ME- og fibropasienter har hatt god nytte av medisinsk Cannabis. Dem får tilbake livskvaliteten, eventuelt blir bortimot frisk. Sykdommer som ikke har noe svar eller behandlingsform i det hele tatt.

Likevel fra Staten:  Njet. 

Galskapen lenge leve. Folk skal heller gå syke. 
Men den dagen norske bønder får dyrke cannabis til produksjonen, slik at Norge får profitt av det, ja da kan vi snakke. Men for at det skal skje, må EU og hele verden innføre det først. Vi snakker type år 2050 før at det skjer. 

Endret av Juks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri sett meningen med å legalisere cannibas. Det er dop.

Anonymkode: 20d38...9b0

Når du blir alvorlig syk, og skjønner at det ikke finnes lindring i helsevesenet for dine smerter og plager, da blir du å skjønne det veldig raskt. 

Anonymkode: 825ea...876

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Når du blir alvorlig syk, og skjønner at det ikke finnes lindring i helsevesenet for dine smerter og plager, da blir du å skjønne det veldig raskt. 

Anonymkode: 825ea...876

Jeg blir ikke det.

Anonymkode: 20d38...9b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Juks skrev:

(..) Vi snakker type år 2050 før at det skjer. 

I mellomtiden må de som får nytte av f.eks CBD gå rundt og føle seg kriminelle.. Trist og skammelig.

Anonymkode: dda63...6d1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...