Gå til innhold

Midt i livet


Gumman87

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

37 minutter siden, Gumman87 skrev:

https://www.kk.no/livet/det-er-vi-som-er-de-voksne-na/71171138

Noen flere som gruer seg til å bli midt i livet? Eller er det noen her som har det slik som henne? Eller er det rett og slett noen som har et mer positivt syn på saken? 

Er såkalt «midt i livet». Jeg har inntrykk av at det er bare de unge som stresser med å skulle bli eldre .

Har ikke en dag vært misfornøyd med alderen min. Hvorfor skulle jeg det? Har barn, bolig, gode snille venner gjennom 20-30 år, penger og nok ting. I tillegg tørr jeg å markere mine egne behov og si nei, noe man nesten aldri tørr når man er yngre. Har heller ikke den dårlige selvtillitten der alt baserer seg på pen eller ikke pen, men er heller stolt av meg selv som omsorgsfull, lyttende og snill. 

Så nei, midt i livet er ikke dårlig. Vil si det er mye bedre enn tenåras- og 20-åras utseendefokusering og selvtillit målt etter andre.

Anonymkode: 01717...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er såkalt «midt i livet». Jeg har inntrykk av at det er bare de unge som stresser med å skulle bli eldre .

Har ikke en dag vært misfornøyd med alderen min. Hvorfor skulle jeg det? Har barn, bolig, gode snille venner gjennom 20-30 år, penger og nok ting. I tillegg tørr jeg å markere mine egne behov og si nei, noe man nesten aldri tørr når man er yngre. Har heller ikke den dårlige selvtillitten der alt baserer seg på pen eller ikke pen, men er heller stolt av meg selv som omsorgsfull, lyttende og snill. 

Så nei, midt i livet er ikke dårlig. Vil si det er mye bedre enn tenåras- og 20-åras utseendefokusering og selvtillit målt etter andre.

Anonymkode: 01717...b8d

Godt å høre 😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men her var det mer snakk om hvor trist det er når barna flytter ut og når man får gamle og syke foreldre... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er midt i livet. Men jeg har aldri fått barn. Så jeg har ikke har den sorgen som Lotte i artikkelen føler.

Føler meg glad for å være i den alderen jeg er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er midt i livet omtrent. Brukte hele 30-årene på å grue meg til jeg ble 40. Da var jeg ferdig! Gammel! Ingenting verd! Men det er jo da det faktisk begynner! Det er først nå jeg har klart å gi mer faen i hva andre måtte mene, prioritere meg selv mer og bruke livet på det jeg vil i stedet for på det som forventes av meg. Jeg har gått fra omtrent å unnskylde min egen eksistens når jeg er ute av døra til å gå mer rett rygg og ikke legge merke til om folk ser på meg en gang. Og det er så deilig!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Jadzia skrev:

Jeg er midt i livet omtrent. Brukte hele 30-årene på å grue meg til jeg ble 40. Da var jeg ferdig! Gammel! Ingenting verd! Men det er jo da det faktisk begynner! Det er først nå jeg har klart å gi mer faen i hva andre måtte mene, prioritere meg selv mer og bruke livet på det jeg vil i stedet for på det som forventes av meg. Jeg har gått fra omtrent å unnskylde min egen eksistens når jeg er ute av døra til å gå mer rett rygg og ikke legge merke til om folk ser på meg en gang. Og det er så deilig!!!!

Så digg👍😀

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...