Gjest Melk Skrevet 5. mai 2005 #101 Skrevet 5. mai 2005 Enig med deg, Melk. Hagbart og Hansine er mindre sannsynlig å få tilbake raskt enn Camilla/Thomas. Men hva i all verden var det dine foreldre tenkte på da de kalte deg Melk? The going gets tough' .......
Gjest Zaph Skrevet 5. mai 2005 #102 Skrevet 5. mai 2005 Jeg vet de er upopulære, og noen liker dem nok ikke. Men jeg kunne tenkt meg å kalt ei jente for Judith(farmor), og en gutt for Harder(bror til bestefar). Da har vi dekket begge sider, og de gamle, som fremdeles bryr seg om at barn blir kalt opp, får en god følelse av at de fremdeles er verdsatt.
Gjest marthepia Skrevet 7. mai 2005 #103 Skrevet 7. mai 2005 Jeg synes det finnes en del navn som er "for" gammeldagse. Jeg ville for eksmpel aldri kalt barnet mitt Oddlaug, Sverre, Kjellrunn, Oline eller Konrad. Så ingen av mine barn vil bli oppkalt helt etter besteforeldrene sine. Liker rett og slett ikke disse navnene. Men det er mange som liker dem! Og det forstår jeg Folk har forskjellig smak når det gjelder navn
Gjest Seleena Skrevet 9. mai 2005 #104 Skrevet 9. mai 2005 akkurat som brukernavnet ditt Liker nesten bare jentenavn som slutter på -a jeg. Hehe, ja det gjør det! (For å trøste deg så liker jeg navnet Lena fryktelig godt! )
Gjest Sukkerert Skrevet 9. mai 2005 #105 Skrevet 9. mai 2005 Lar være å svare på denne tråden. De færreste har valgt sitt eget navn. Likevel er det sårende når noen snakker dritt om navnet ditt.
Mathias Skrevet 14. mai 2005 #107 Skrevet 14. mai 2005 alle guttenavn på "r". De blir jo bare sittende i fengsel halve livet...
Gjest Madam Felle Skrevet 14. mai 2005 #108 Skrevet 14. mai 2005 alle guttenavn på "r". De blir jo bare sittende i fengsel halve livet...
Arwen Skrevet 15. mai 2005 #110 Skrevet 15. mai 2005 Hehe, ja det gjør det! (For å trøste deg så liker jeg navnet Lena fryktelig godt! ) mente ikke å fiske etter komplimenter da Jeg liker for eksempel Anna mye bedre en Anne. Synes navn som kan brukes med enten a eller e ending ofte er finest med a
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2005 #113 Skrevet 15. mai 2005 Har vel ikke helt troen på at navn som ender på -frid og -hild brukes i overkant mye i dag. Men Jørgine og Petrine o.l. brukes nok. Synes de sist nevnte er fine jeg da, i likhet med Agnes. Ellers er jeg enig med de som sier "foreldregenerasjonens navn". Sånn som Berit, Knut og sånn. Er ikke grusomme navn, men veldig plaine og enkle. Sånn "stødig" liksom... Har vondt for å se for meg nyfødte May-Britt eller Finn... Forøvrig fikser jeg ikke May-navn eller -Lis eller Ann-... Men det er jo en helt annen historie
Gjest the imp Skrevet 16. mai 2005 #114 Skrevet 16. mai 2005 Synes det er litt morsomt at Melk nevner Hagbart. Jeg er 24 og en gutt i klassen min hadde dette som navn nr. 2. Han brukte det aldri, og jeg tror han kunne drept meg da jeg røpet navnet hans (han var slem mot meg, og for å få han til å slutte røpet jeg det :oops: ) Men han er den eneste yngre enn 60 jeg har hørt ha navnet. Ellers er det vel heller ikke så mange som får navnet Vera nå, som var et av navnene til mormoren min. Virker som om sånne ting som dobbeltnavn også går litt i perioder, akkurat som navnevalg gjør. Jeg tror halvparten av klassen min hadde dobbeltnavn, mens det i en del år etter var mer uvanlig.
blå Skrevet 17. mai 2005 #115 Skrevet 17. mai 2005 Liker ikke Odd. Liker heller ikke sånne "jålenavn" som Jeanette, charlotte, karoline, benedicte, viktoria......osv.
Gjest Gjesta Skrevet 18. mai 2005 #116 Skrevet 18. mai 2005 Max-Bo. :o ER det noen som heter det..........? For øvrig har pappaen min hele to fornavn som begynner på R og han sitter ikke i fengsel...... og ikke har han gjort det heller, enda sjansen tydeligvis er dobbel hos han.......
Gjest Pet Skrevet 18. mai 2005 #117 Skrevet 18. mai 2005 :o ER det noen som heter det..........? Nei, nesten ingen. Det er veldig upopulært.
Gjest Embla s Skrevet 18. mai 2005 #119 Skrevet 18. mai 2005 Nei, nesten ingen. Det er veldig upopulært.
Gjest KariKari Skrevet 18. mai 2005 #120 Skrevet 18. mai 2005 Jeg liker ikke poppis navn som Tobias, Emil, jonas, sander, Matias, Elias, jakob og kasper........
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå