Gå til innhold

Upopulære navn?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Navnet mitt er visst urstygt, ser jeg.....

Og min sønn heter Tor, som er noe av det stauteste jeg vet.

Og dessuten har mine barn tre fornavn og to etternavn....... begge to.............

Vel, smaken er som baken :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

De navnene jeg liker dårligst er vel allerede listet opp ovenfor...I tillegg er det enkelte navn man blir skrekkelig lei av. Kim, for eksempel syns jeg er teit, og så er jeg skrekkelig lei av dobbeltnavn hvor det andre navnet er Andrè, Alexander eller Christian. Jentenavn som Ina, Tina eller Kine er heller ikke noen fulltreffer hos meg- intet ondt ment. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helga the Hotwaxer

Idiotiske kombinasjoner som Per Jan, Jan Per, Per Jens, Hans Preben, Preben Christian.

Barna til "Hildegunn Moltubakk" har alle disse fæle navnkombinasjonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LoisLane

Liker ikke disse navnene:

Felix

Sebastian

Alexander

Andre

Kim

Sander

Mathias

Martin

Daniel

Markus

Philip

Oliver

Vetle

Isak

Sara

Victoria

Madeleine

Celina

Janniche

Jeanette

Chanelle

Charlene

Michelle

Tuva

Veronica

Gjett hvilke navn jeg liker? Olga, Brynhild, Rolf, Oskar, Nils osv....

Om søtti år er det bare gamle kjerringer som heter Camilla, Ida og Hedda. Lurer på hva vi kaller ungene våre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet om noen (kjenner ikke) som døpte datteren sin for Bolette. Må innrømme at jeg har lurt på hva de tenkte på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Fiona*

Herregud, tre fornavn og to etternavn? Men synes ingen det er LITT viktig at det er praktisk og fonetisk pent?

Jeg er gørr lykkelig over at jeg ikke må bruke et kvarter på signaturen eller navn på skjemaer etc :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Herregud, tre fornavn og to etternavn? Men synes ingen det er LITT viktig at det er praktisk og fonetisk pent?

Jeg er gørr lykkelig over at jeg ikke må bruke et kvarter på signaturen eller navn på skjemaer etc  :ler:

Skjønner at den er til meg..... :ler:

Joda, jeg ser hva du mener. Men hvert eneste av navnene har sin spesielle historie, ingenting er tilfeldig, og har derfor stor betydning for oss.

Og når vi skal skrive det ned noe sted bruker min datter tre av navnene og min sønn to. Så det går helt fint. Selv har jeg fire navn og kunne godt hatt flere :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Fiona*

:ler:

Ja, jeg er helt enig i det sånn sett - jeg kunne fint ha hatt en ti nydelige jentenavn, og så kunne jeghatt ett til hver anledning - Sabine når jeg skal være ludder og Gerd-Liv når jeg er arbeidstaker :ler: og Maria når jeg skal være mamma!!

Ytelsesoptimalisering :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Popelka ulogget

Jeg hadde bare to navn til jeg giftet meg...oensket meg alltid flere da jeg var yngre! Til gjengjeld har broedrene mine fire hver...men bruker bare to.

Jeg synes Hansine, Petrine etc. er litt rare, men det var Tomine ogsaa inntil Morten Harket dopte datteren sin det. Naa er det vel ikke fullt saa sjeldent lenger....

Ellers er Per, Kari, Truls, Trugve, Grete, Jorunn, Torunn, Gerd, Else, Merete, Vidar, Olaf, Borghild, Bjoerg, Bjarne, Britt, Mari, Una, Liv, Inger, Solveig, Bodil, Rita og Anita ikke saerlig aktuelle. Men jeg har egentlig ikke noe imot dem...

Pretensiose og/eller harry navn som Michelle, Ruben, Ronny, Harry, Glenn, Claudia, Laura, Chantelle, Adriana, Naomi, Estelle, Pandora, Isadora, Mirabelle, Natalie, Amanda etc. liker jeg ikke. Estelle Nilsen, anyone?

Har heller ikke saa mye til overs for navn som Odin, Embla, Njord, Munin osv. Blir litt for saert, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Liker ikke disse navnene:

Felix

Sebastian

Alexander

Andre

Kim

Sander

Mathias

Martin

Daniel

Markus

Philip

Oliver

Vetle

Isak

Sara

Victoria

Madeleine

Celina

Janniche

Jeanette

Chanelle

Charlene

Michelle

Tuva

Veronica

Gjett hvilke navn jeg liker? Olga, Brynhild, Rolf, Oskar, Nils osv....

Om søtti år er det bare gamle kjerringer som heter Camilla, Ida og Hedda. Lurer på hva vi kaller ungene våre da?

Da heter barna Olga, Jensine, Petrine, Brynhild, Rolf, Oskar, Nils osv... :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emera
Steingrim....

Nei, tenk å gå rundt og hete Råstygg... Kvasi-oversatt blir det jo noe sånt... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vet forresten også om noen som heter iromp adi :o

står hvertfall i telefonkatalogen.

sikkert fake men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gulltopp

Til de over her som diskuterer tre fornavn; jeg synes det kan være skikkelig fint, bare de står i stil til hverandre og kommer i "logisk" rekkefølge.

En annen ting jeg mener, er at det er veldig upassende og ofte ganske komisk med tunge, klassiske fornavn som totalt slår i hjel etternavnet. Jeg har et slikt fornavn, og kunne aldri hett Olsen eller Hansen til etternavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjesta

-som fex Michelle Cecilie Hansen, som jeg hadde i barnehagen en gang....... direkte latterlig.

Mammas favoritt er Yvonne Charlotte Moltubakk.... :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Jeg synes det er rart med navn som oppfattes som amerikanske sammen med norske etternavn.

eks. Bill Hansen, Timothy Dale (ja, Espen Eckbo traff blink der), Steven Olsen. Stakkars barn.

Og så navn som er vanlige, men som foreldrene har gjort litt annerledes, som Krystina, Mahlin, Thobiass. Liksom bare for å være spesielle. Høres tilgjort og snobbete ut.

Utgåtte navn? Konstanse, Harald, Kåre. Det var dem jeg kom på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-som fex Michelle Cecilie Hansen, som jeg hadde i barnehagen en gang....... direkte latterlig.

Ser i grunn ikke hvorfor navnene er så latterlige ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Jeg synes at å henge ut en person med hele navnet er unødvendig. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...