Gå til innhold

Upopulære navn?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Ja, hm...kitchmaleren Nerdrum har en litt spes. tanke for "kunstneriske navn" på alle barna sine. Uten at jeg kan ramse opp noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Olga

Ikke at det er stygt - men det er nå veldig gammelmodig... eller russisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Olga

Ikke at det er stygt - men det er nå veldig gammelmodig... eller russisk...

Nei, tråden skulle bare trekke fram, som du sier, litt gammelmodige navn. Navn som ikke er mye i bruk idag, om det er moter eller annet som gjør det.

Ikke snakk om stygge navn, bare tja, "Underlige" i moderne ører?

Jeg kjenner ingen guttebarn som har navn som slutter på -olf eller-ulv. Men som en annen kommenterte tidligere; Alt går i sirkel, så disse navnene kommer kanskje tilbake om ti-femten år når alle er lei av dagens "motenavn" som da er så vanlige at folk søker etter mer unike navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haduleikur har gått ut på dato for lenge siden, Ordensmannen så navnet på Arkeologisk museum..

Et navn som bare er stygt må være:

Grim :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Lydia Nalen..tygg litt på den dere.  :hoho:

Men den er jo fake! Diskvalifisert her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Potter

Tor,Jan,Per,Ola og sånne enkle navn(som omtrent alle onklene og besteforeldrene mine heter) er navn jeg ikke liker noe særlig. Men de er ikke stygge da. Har bare aldri kunne kalt en søt liten baby for noen av de navnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Fiona*

Kåre Johnny

Ramona Jeanette

Ina Magdalena

Iren Charlotte

og alle andre navn som høres ut som om moren har lest for mange dårlige pockets i tenårene...

Enkeltvis kan navnene være nydelige, men man trenger jo ikke ødelegge dem helt.

Når alle foreldre insisterer på å ha med seg begge navnene videre i ungenes navn, OG gifte seg på nytt på hver sin kant, kan de jaggu ha anstendighet nok til å gi dem korte greie fornavn :ler:

Det kryr jo av skrekk eksempler, som

Anine Katarina Olsen Dal-Fransen

og liknende tragedier... (åpenbart et fiktivt navn - håper jeg :ler: men dere skjønner greia...)

Ellers synes jeg det er flott med de gamle navnene jeg - men det er litt synd når det går inflasjon i dem, klart det. Men sånt går alltid i bølger.

Jeg tror heller ikke at navn som Adolf, Slobodan eller Vidkun noensinne vil få den samme schwungen igjen :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og alle andre navn som høres ut som om moren har lest for mange dårlige pockets i tenårene...

Enkeltvis kan navnene være nydelige, men man trenger jo ikke ødelegge dem helt.

Helt enig - og jeg ler litt innvendig når jeg hører om barn som helt åpenbart er oppkalt etter Sagaen om Isfolket. Hvem vil hete Villemo? Ikke at navnet er stygt, men assosiasjonen til serien blir overtydelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en liten lyshåret sjarmiss av en gutt som heter Roy Harry :o

Huff å huff, det er så viktig det er å oppkalle barna etter for noen :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gulltopp

Jeg grøsser innvendig av navn som begynner på R, av en eller annen grunn med unntak av Ragnhild. Og navn som slutter på Y etter dobbel konsonant, slik som Ronny, er ille. Ellers liker jeg ikke dobbeltnavn med bindestrek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hvorvidt jeg liker et navn eller ikke henger sterkt sammen med om jeg kjenner/vet om noen som heter det,og om jeg liker vedkommende eller ikke. Samt om vedkommende som har det navnet er gammel eller ung og hvordan vedkommende så ut.

Mange av navnene som er ramset opp her syns jeg er fine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av mine yndlingsnavn står faktisk på den lista her.. Sikkert bra jeg ikke skal ha barn ;)

Et navn som jeg har hengt meg opp i som ser ut til å være veldig utgått på dato er Øyvind og varianter av det.. Da jeg var liten var det minst en gutt i hver klasse som het det, men vet ikke om noen under 20 som heter det idag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jepp..her er noen urstygge navn: Oline, Olga. Marit,Ingeborg. Bodil, Anita, Ottar, Rolf, til dels Randi,Bjørg,Klas, Gaute!!! Skrekk og gru...for noen grusomme navn. Skulle tro foreldrene gik inne for å være slemme med barna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Finnes det navn som rett og slett er alt for gammeldagse eller "klinger feil" i moderne ører?

Olga, Jensine, Petrine er tre navn jeg ikke tror så mange småjenter blir døpt til idag...

PS: Hadde ikke lyst at dette skal bli en "disse"-tråd, men bare som en kommentar til hva vi synes er rare navn.

:hoho: Måtte le godt, for min farmor har TO av de navnene du nevnte, men har ikke tenkt å kalle barnet mitt opp etter henne for å si det sånn :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helga the Hotwaxer

Jan i kombinasjon med endre navn synes jeg er lite pent.

Ronny- hvorfor dømme sin sønn til et liv som halvkriminell bruktbilselger :o

Gunn/Gunda- stor, tung, hårete og maskulin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Betty Boop

:hoho: Måtte le godt, for min farmor har TO av de navnene du nevnte, men har ikke tenkt å kalle barnet mitt opp etter henne for å si det sånn :wink:

Min mormor har ett av de navnene - og jeg har tenkt til å kalle opp et fremtidig barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Milah

Min tipp-oldefar het Stasius.. Det har jeg ikke tenkt å bruke på min evt sønn for å si det slik..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...