Gjest Anonymous Skrevet 2. mai 2005 #1 Del Skrevet 2. mai 2005 Finnes det navn som rett og slett er alt for gammeldagse eller "klinger feil" i moderne ører? Olga, Jensine, Petrine er tre navn jeg ikke tror så mange småjenter blir døpt til idag... PS: Hadde ikke lyst at dette skal bli en "disse"-tråd, men bare som en kommentar til hva vi synes er rare navn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. mai 2005 #2 Del Skrevet 2. mai 2005 Sliter med en del av disse -hild navnene: Audhild Magnhild Svanhild Gunhild Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. mai 2005 #3 Del Skrevet 2. mai 2005 Sikkert ikke mange som bruker Adolf... eller Hjalmar/Ottar/Ragnar. Jeg tror heller ikke navn som Svanhild og Jofrid er mye brukt, i alle fall ikke på østlandet som jeg kjenner til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anneli Skrevet 2. mai 2005 #4 Del Skrevet 2. mai 2005 Botolf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 2. mai 2005 #5 Del Skrevet 2. mai 2005 Steingrim.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 2. mai 2005 #6 Del Skrevet 2. mai 2005 Hagbart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. mai 2005 #7 Del Skrevet 2. mai 2005 Rolf........ av en eller annen grunn klarer jeg ikke å se noe sjarmerende med dette navnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Formosiss Skrevet 2. mai 2005 #8 Del Skrevet 2. mai 2005 Klogrim, Agnes.. Ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktfat Skrevet 2. mai 2005 #9 Del Skrevet 2. mai 2005 jan... en baby som heter jan, -nei. (er vel egentlig imot sånne navn som våre foreldre har. altså helt vanlige navn ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 2. mai 2005 #10 Del Skrevet 2. mai 2005 Jeg liker ikke Emelie lenger, nå heter annenhver unge det. Samme tendens fik meg til å hate Ida og Christine, ikke snakk til meg om Martin...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. mai 2005 #11 Del Skrevet 2. mai 2005 Jeg liker ikke Emelie lenger' date=' nå heter annenhver unge det. Samme tendens fik meg til å hate Ida og Christine, ikke snakk til meg om Martin......[/quote'] Har aldri hørt Emelie før, jeg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 2. mai 2005 #12 Del Skrevet 2. mai 2005 Ditt problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nallemaja Skrevet 2. mai 2005 #13 Del Skrevet 2. mai 2005 gerd er det styggeste damenavnet jeg vet! særlig på enkelte dialekter der det blir Gæ'dd... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 2. mai 2005 #14 Del Skrevet 2. mai 2005 gerd er det styggeste damenavnet jeg vet! særlig på enkelte dialekter der det blir Gæ'dd... Tusen takk, skal du pinadø ha, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nallemaja Skrevet 2. mai 2005 #15 Del Skrevet 2. mai 2005 Tusen takk, skal du pinadø ha, :oops: :o sånn kan det gå... Håper du bor et sted de uttaler navnet fint da :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Primula Skrevet 2. mai 2005 #16 Del Skrevet 2. mai 2005 Har et av de navnene som er listet opp over her jeg også....ikke moro og komme på liste over upopulære navn... :-x Jeg er forøvrig veldig fornøyd med navnet mitt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ottine Skrevet 2. mai 2005 #17 Del Skrevet 2. mai 2005 Synes Agnes, Svanhild og Gunhild er fine, jeg da... Ellers synes jeg ikke at noen navn er egentlig STYGGE... Men jeg kan være enig i at noen navn liksom ikke "passer" på babyer/små barn - men at de passer når de blir voksne/gamle! Rart, det der... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seleena Skrevet 2. mai 2005 #18 Del Skrevet 2. mai 2005 Liker ikke navn som Ove, Tore, Kjell, Jan, Gerd, mål/Møy/Sol-frid, Jentenavn som slutter på -a (anna, helena, elina) og det verste er når man skal ha to navn på barnet sitt. Noe er pent og passer, men Ann Therese eller Ann Helene er ufattelig unødvendig i mine ører Smaken er som Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bertine Skrevet 2. mai 2005 #19 Del Skrevet 2. mai 2005 Ull Brake grøsse.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 2. mai 2005 #20 Del Skrevet 2. mai 2005 Jentenavn som slutter på -a (anna, helena, elina) akkurat som brukernavnet ditt Liker nesten bare jentenavn som slutter på -a jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå