Gjest Anonymous Skrevet 2. mai 2005 #1 Skrevet 2. mai 2005 Finnes det navn som rett og slett er alt for gammeldagse eller "klinger feil" i moderne ører? Olga, Jensine, Petrine er tre navn jeg ikke tror så mange småjenter blir døpt til idag... PS: Hadde ikke lyst at dette skal bli en "disse"-tråd, men bare som en kommentar til hva vi synes er rare navn.
Gjest Anonymous Skrevet 2. mai 2005 #2 Skrevet 2. mai 2005 Sliter med en del av disse -hild navnene: Audhild Magnhild Svanhild Gunhild
Gjest Anonymous Skrevet 2. mai 2005 #3 Skrevet 2. mai 2005 Sikkert ikke mange som bruker Adolf... eller Hjalmar/Ottar/Ragnar. Jeg tror heller ikke navn som Svanhild og Jofrid er mye brukt, i alle fall ikke på østlandet som jeg kjenner til.
Gjest Anonymous Skrevet 2. mai 2005 #7 Skrevet 2. mai 2005 Rolf........ av en eller annen grunn klarer jeg ikke å se noe sjarmerende med dette navnet.
Gjest Fruktfat Skrevet 2. mai 2005 #9 Skrevet 2. mai 2005 jan... en baby som heter jan, -nei. (er vel egentlig imot sånne navn som våre foreldre har. altså helt vanlige navn )
Gjest sexysadie Skrevet 2. mai 2005 #10 Skrevet 2. mai 2005 Jeg liker ikke Emelie lenger, nå heter annenhver unge det. Samme tendens fik meg til å hate Ida og Christine, ikke snakk til meg om Martin......
Gjest Anonymous Skrevet 2. mai 2005 #11 Skrevet 2. mai 2005 Jeg liker ikke Emelie lenger' date=' nå heter annenhver unge det. Samme tendens fik meg til å hate Ida og Christine, ikke snakk til meg om Martin......[/quote'] Har aldri hørt Emelie før, jeg....
nallemaja Skrevet 2. mai 2005 #13 Skrevet 2. mai 2005 gerd er det styggeste damenavnet jeg vet! særlig på enkelte dialekter der det blir Gæ'dd...
Gjest sexysadie Skrevet 2. mai 2005 #14 Skrevet 2. mai 2005 gerd er det styggeste damenavnet jeg vet! særlig på enkelte dialekter der det blir Gæ'dd... Tusen takk, skal du pinadø ha,
nallemaja Skrevet 2. mai 2005 #15 Skrevet 2. mai 2005 Tusen takk, skal du pinadø ha, :oops: :o sånn kan det gå... Håper du bor et sted de uttaler navnet fint da :-?
Gjest Primula Skrevet 2. mai 2005 #16 Skrevet 2. mai 2005 Har et av de navnene som er listet opp over her jeg også....ikke moro og komme på liste over upopulære navn... :-x Jeg er forøvrig veldig fornøyd med navnet mitt!
Ottine Skrevet 2. mai 2005 #17 Skrevet 2. mai 2005 Synes Agnes, Svanhild og Gunhild er fine, jeg da... Ellers synes jeg ikke at noen navn er egentlig STYGGE... Men jeg kan være enig i at noen navn liksom ikke "passer" på babyer/små barn - men at de passer når de blir voksne/gamle! Rart, det der...
Gjest Seleena Skrevet 2. mai 2005 #18 Skrevet 2. mai 2005 Liker ikke navn som Ove, Tore, Kjell, Jan, Gerd, mål/Møy/Sol-frid, Jentenavn som slutter på -a (anna, helena, elina) og det verste er når man skal ha to navn på barnet sitt. Noe er pent og passer, men Ann Therese eller Ann Helene er ufattelig unødvendig i mine ører Smaken er som
Arwen Skrevet 2. mai 2005 #20 Skrevet 2. mai 2005 Jentenavn som slutter på -a (anna, helena, elina) akkurat som brukernavnet ditt Liker nesten bare jentenavn som slutter på -a jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå